• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Porsche Carrera 911 GT3 (Update 2-9-2016)

Nou, ik ben zojuist bij de auto wezen kijken omdat de coating nu 48 uur heeft kunnen drogen. We hebben de auto naar buiten gerold en wilde in de zon wat foto's maken.

Jammer joh, zodra de kont buiten de deur stak, bleef de zon weg... :S

Ook heb ik de beading en sheeting getest: WAUW?!
Niet normaal meer hoe de parels vormen en de auto gortdroog getrokken word met water alleen.

20160207_140004.jpg
20160207_135731.jpg
20160207_141043.jpg
20160207_141157.jpg


Laatste 2 foto's zijn beading en after-sheeting
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
mooi werkske met een knap resultaat!

Wel lang aan bezig geweest vind ik (de velgen alleen al 16u?!)
Ik denk dat jij wat veel rookt tussen het werk door? :)

Wanneer je te veel foto's hebt kan je er mss een filmpje van maken?
Ik maak altijd te weinig foto's :(
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
De velgen inderdaad ongeveer 16 uur. Dit zijn uiteraard geen uren voor een baas o.i.d., maar hobby uren. Deze 16 uur heb ik iets gemakkelijker gewerkt omdat het geen haast heeft.

Ondanks dit, was het enorm veel werk. IJzer verwijderen duurde lang, polijsten nam ook ook wat tijd in beslag omdat het niet bepaald simpele velgen zijn en dat geldt ook voor het aanbrengen van 2 lagen coating.

Al het andere werk is op dezelfde manier gegaan. Uren waarbij je wel wat voor elkaar wilt krijgen, maar je geen haast hebt. (Nog niet bekeken hoeveel, maar alleen de velgen zijn goed telbaar)

Het voordeel voor mij was dat ik geen werkruimte heb en deze Porsche lekker in de garage van de eigenaar kon vlblijven staan om aan te werken. Al mijn spullen stonden daar en ik had de sleutel van het pand. Wanneer ik dan lekker alleen was, dan knalde je een dagje door en als de eigenaar er ook was, dan was het werken en af en toe een peukie.

Ideaal!
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Als je velgen goed (en op je gemakje) schoon wilt krijgen + coaten, kan ik me best wel wat voorstellen bij het aantal uren.
Helemaal mee eens dat als je dit als hobbyproject aanpakt, zonder tijdsdruk, je er ook gewoon lekker de tijd voor neemt.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@StijnV - Jep, een behoorlijke klus. Ik kan helaas door het foto-limiet niet alles laten zien, maar ook dingen als het motorblok zijn geschrobt/ontvet en delen zijn gepolijst. Afgemaakt met een dressing en 845 op bepaalde delen. Het blok lag er toch uit, dus kon er goed bij. :p

Motorblok%20Gallery_zps1m2jchcr.jpg



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
UPDATE - 08-06-2016

H
eya GlimKezen & GlansPoppen!

Zojuist ben ik bij de Porsche wezen kijken om de boel eens te checken en met de Nanolex - Reactivating Shampoo te wassen.

De auto is sinds de detail van begin dit jaar uiteindelijk niet veel gebruikt. De planning was dat er een lange trip naar het buitenland zou komen en een aantal circuitdagen. Echter is het door omstandigheden gebleven bij een ritje naar Duitsland van zo'n 500km waarbij er vele regenbuitjes in en uit is gereden en daarnaast wat kleine tripjes.

*... De auto bij aanvang ...*

20160607_205629.jpg

20160607_205648.jpg



De auto zag er nog superstrak uit! Een enkele swirl kon ik nog spotten, maar moest er echt naar zoeken. :p

Uiteraard wilde ik ook zien of de belachelijk goede beading en sheeting nog steeds aanwezig was. Hieronder een video van vóór het wassen;



Beading en Sheeting - DAK



Beading en Sheeting - ZIJKANT (+ Turtle Wax - Kleervue)



Belachelijk goede sheeting - MOTORKAP



Ná het wassen met Nanolex - Reactivating Shampoo




Greetz
 
Mooi! Jammer dat er niet zoveel met de auto is gereden, want dat zou een nog beter beeld hebben gegeven van de duurzaamheid.

Trouwens even een hele domme vraag en off topic, maar kan hoe krijg ik zo'n los uiteinde voor de tuinslang zodat ik de auto goed af kan spoelen? Momenteel heb ik een tuinslang met aan beide kanten een Gardena waterstop koppeling.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Gewoon die grijze ring los draaien, dan trek je de slang uit de koppeling. ik heb zelf een apart stukje hiervoor gemaakt, die je er gewoon in kan klikken. Moment, dan maak ik ff een foto.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ben je uiteindelijk wel gestopt met nat maken?
Ik zou echt continu die auto zeiknat willen.maken.

Netjes makker

Hahaa! Ik stond inderdaad weer veel te spuiten! Kun je aan de filmpjes ook wel zien :p



@mdlange - Oh, dat is inderdaad wel geinig, ja.

@Jansen - Word gebruikt om tuinslangen te verlengen, dus is niet een héél apart dingetje. Zou je moeten kunnen vinden. :p


Greetz
 
Trouwens even een hele domme vraag en off topic, maar kan hoe krijg ik zo'n los uiteinde voor de tuinslang zodat ik de auto goed af kan spoelen? Momenteel heb ik een tuinslang met aan beide kanten een Gardena waterstop koppeling.

Whaahaa! Sorry, kon m'n lach even niet inhouden :p :joy:

Even ter aanvulling! (Voor andere meelezers) Zorg inderdaad dan wel dat je gardenakoppeling welke nu je spuit vasthoud wel eentje wordt die de waterstop functie heeft! Als je deze niet hebt, en je trekt de spuit eraf. Om te wisselen voor je afspoel stukje. Stroomt het water nog gewoon vrolijk door tijdens wisselen, geeft anders ook zo'n gespetter.

Er kunnen van die slimmerds zijn, @Quantoxx zie ik dat ook nog wel voor elkaar krijgen. :pensive:

Op het "stukje" slang kan wel een normale koppeling op. Ertussen inderdaad gewoon een Gardena koppelstuk.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Er kunnen van die slimmerds zijn, @Quantoxx zie ik dat ook nog wel voor elkaar krijgen. :pensive:

Hey! Nou mot jij eens effe.... Ok, je hebt gelijk. :p Ik draai de kraan open, knik de slang, draai de koppeling er af en ga afspoelen. Da's gangster, ouderwets hard werken!

Mot voor mijn eigen slang nog een keer zo'n waterstop-koppeling halen en/of zo'n tussenkraantje. :D