• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Tar voor Trim geeft witte vlekken

Het weer zit mee en ik heb toch vakantie dus weer even bezig geweest en de pre wow lijkt inderdaad de oplossing te zijn.

Foto's zijn van pre wow en daarna prep. De sporen die je nu no ziet gaan er überhaupt niet meer uit denk ik, die bleven altijd al zitten ook met dressings en is precies waar het water in de regen langsloopt.

Nu de volgende vraag, zou prep na de pre wow genoeg zijn om te ontvetten voor de coating?

20180512_125143.jpg

20180512_125129.jpg

20180512_125136.jpg
 
Waarom Prep ?

Op de eigen site van de producent staat

" PW cleans up easily with soap and water."

Als je gewoon hard water hebt zou ik het daarmee afspoelen
Kijken of het schuimt en doorgaan tot dat ophoudt
Idem, als je een shampoo toevoegt om schoon te maken
Eerst shampoo dan alleen schoon water

Pre WOW is bedoeld als voorbereiding voor een product met siliconen
Dus Pre WOW zelf zal niet kritisch zijn op het residuloos eindigen
 
Prep omdat dat de aanbevolen laatste stap is van Gyeon voor het aanbrengen van Trim en omdat de pre wow iets achter lijkt te laten (ook na spoelen met water en sop).

Precies wat je zegt @RedCat prewow is denk ik ook meer bedoeld voor meer vettige dressings (en werkt erg goed als basis voor autofinesse revive). Dit leek mij alleen geen goede basis voor de coating.

Plastic ziet er nu in ieder geval goed uit. Morgen denk ik nog eens de hele auto wassen enkel met water en sop en dan kijken of de trim erop kan.
 
Vandaar mijn tip voor de Pre-Wow. :innocent:

Gebruik het zelf om trims goed schoon te maken en vervolgens revive op te doen. Als ik dat vergeet, blijft er inderdaad iets beschermends achter. Althans dat lijkt zo. De vraag is alleen of het kwaad kan.
Als ik met prof polish het chroom doe, lijkt het ook alsof er een beschermlaagje op het chroom zit.

Ik zou het lekker zo laten en de coating erop smeren. Je hebt 50% kans :p