• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon view Q2

Jordyboy1992

Detailing chief
10 mei 2018
222
88
Beste forumleden,

Binnenkort wil ik voor het eerst Gyeon view Q2 aan gaan brengen. Nu Heb ik advies gehad van carclean om het volgende te doen:

Autowassen met 2 emmer systeem.
drogen.
Ramen reinigen met een glass cleaner (mijn geval nanolex)
Gyeon Q2 CLEANSER op flexipad microfibre cutting disc met dap aanbrengen
afnemen met monello Peluche verde? (Moeten deze nieuw zijn?) of andere doeken?
Gyeon Q2 REPEL aanbrengen met bij behorende doekjes en blokje.
Afnemen met peluche Verde? (Moeten deze nieuw zijn?) of andere doeken?

Ik had eerder op het forum gelezen dat ik beter eerst kan polijsten met Sonax glass polish, maar dat werd me niet gezegd in de winkel.
Maar als ik toch bezig ben lijkt me dat toch wel slim of wat is jullie idee hierover?

Ik vraag me vooral af welke doeken ik het beste kan gebruiken en moeten deze persee nieuw zijn?

Groetjes Jordy
 
Hey Jordy! :D

Ik heb zelf geen ervaring met de producten, maar als ik zo jouw stappenplan bekijk is het een prima methode.

  1. Wassen.
  2. ... Kleien is ook een nog een extra optie.
  3. Glass Cleaner.
  4. Cleanser aanbrengen. (Deze zal een goede reinigende functie hebben i.c.m. MF-pad + het is een bindmiddel)
  5. View aanbrengen.
Glas polijsten doen de meeste mensen als hele goede reiniging en/of als het glas kleine krasjes en dergelijke heeft. Ik vermoed dat Carclean deze mate van reiniging wil behalen door de Cleaner machinaal met een DAP + MF-pad te gebruiken.

Nieuwe doeken is niet nodig, zolang ze uiteraard maar schoon zijn. ;) Persoonlijk zou ik de lange vezels van de doek gebruiken om product af te nemen, zoals de Cleanser en de View zelf.
 
Bij de losse View kits zit geen Prep bijgeleverd. En de Cleanser is ook een basis voor de View, dus als je zou ontvetten is dit toch weer aangetast? :D
 
@Jordyboy1992 ,ik ben zelf mijn glas gaan polijsten om van wat vlekkerigheid/verwering af te komen en als along the way er ook wat lichte krasjes verdwijnen is dat mooi maar zelf heb ik daar een hard hoofd in.
Afijn als ik jou was zou ik zeker een keer je glas polijsten ik kan het iedereen aanraden!
Ff keer goed je ramen wassen en dan met Gyeon view aan de slag.
Bij de Nanolex glas set die er bij mij op zit bevat een doek met gesloten lus dus die heb ik dan ook gebruikt om af te nemen.
 
Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik wat mee:)

@Quantoxx idd carclean gaf aan dat dit de manier was om goed te reinigen. Heb her en der wel wat hele fijne krasjes, dacht als ik toch bezig ben is het mis toch beter om een polish te doen. Vooral op me achterruit zitten hele fijne krasjes.

@Ric325i ik ga de sonax glass polish denk gewoon even bestellen. Als ik toch bezig ben, kan ik het net zo goed meteen echt goed doen!
 
Een stapje er bovenop is nooit verkeerd. :D Ik heb zelf nog nooit ramen ''gepolijst'' met een glass polish omdat ik, net als net als Ric325i er een beetje een hard hoofd in heb, maar hoor/lees veel goeds over de Glass Polishes.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Idd quantoxx dat dacht ik ook! Heb ook nog nooit een glass polish gedaan, maar las er veel goeds over op het forum dus daarom wil ik het toch eens testen.

Stoor me al lang mateloos aan me ruiten, zitten van die regen vlekjes op en dat is gewoon erg vervelend.
Weer een mooi projectje omdat eens goed op te lossen :)
 
Die “regenplekjes” kun je waarschijnlijk wegpolijsten maar krasjes zou ik niet teveel hoop op vestigen. Persoonlijk denk ik dat je door te polijsten het vuil uit de krasjes cleant zodat ze minder opvallen maar of ze echt weg zijn?
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Ik heb Gyeon view wel eens aangebracht, waarbij ik wel eerst m'n ruit heb gepolijst, is eerder een psychisch iets dan echt een functie, omdat glas kneiterhard is.
de cleanser heb ik toen aangebracht met het foam gedeelte van de applicator (zo staat het ook in de handleiding omschreven).
Dan moet een vochtige doek het residu afnemen en nadrogen en vervolgens de view aanbrengen.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik een "oude" variant had van de view, ik durf je niet te zeggen wat er nu in de handleiding staat van de view.

Wat betreft de nieuwe doeken, voor het afnemen van de view zou ik het wel doen, je geeft wel een x bedrag uit aan een coating om vervolgens te bezuinigen op de doeken, maar dat is een personal note.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en RoyR
Qua vervuiling is het polijsten echt iets wat op je eigen wensenlijst behoort te staan.
Het is wel een stap die je later kan doen ( zorg wel voor de correcte bescherming qua rommel wat er tijdens polijstwerk ontstaat ),
maar desalwelteplus een mega aanwinst.
Je zal zien dat de latere stappen er zeker profijt van gaan hebben !
 
Zoals eerder reeds vermeld... vuil, waterspots ed zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen, wanneer je je ruit polijst. Als je echter hoopt om krasjes te verwijderen, kom je van een kale reis terug!
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Ik denk dat ik straks even nieuwe doeken ga bestellen zodat ik zeker goed zit. Kun je de doeken na gebruik later wel her gebruiken voor de volgende keer?

Hoe maak je de microvezel pads schoon?

Iemand tips? Alvast bedankt
 
Helpp!
Momenteel ben ik bezig met het aanbrengen van gyeon view op mijn voorruit.

Stappenplan:
Wassen
Drogen
Reinigen met nanolex glascleaner
Reinigen met prep.
Gyeon cleanser op mf cutting pad en met dap900 op standje 1 over de voorruit.

Ik krijg alleen de cleanser bijna niet van de ruit. Heb eerst geprobeerd met een nieuwe monello bordi. En vervolgens met een nieuwe monello pluche verde. Beide werkt niet!

Vervolgens geprobeerd met prep en pluche verde, dat gaat wel maar moet echt heel goed poetsen anders blijven er vlekken achter.

Doe ik iets verkeerd? De ruit knapt er wel van op! Maar t valt me eerlijk gezegd best tegen en er blijven hele minuscule lijntjes staan.

Kan iemand me hier bij helpen?

Groetjes Jordy
 
Voor

310015BA-1085-4CD9-B9AF-8C609033BD99.jpeg


Na

328743F9-E7CF-4675-8865-2A7E9482F9E0.jpeg
 
Hallo allemaal,

Gister heb ik view 2x aangebracht op mijn voorruit. Nu ben ik bezig met mijn ouders wagen, omdaar ook view op de voorruit te zetten. Alleen ben ik nog zoeken na de dosering die ik moet gebruiken. Het viel me op, dat ik na 2 voorruiten 2 x behandeld te hebben, het flesje repel(view) nog maar half vol is, volgens mij gebruik ik dus te veel. Heeft er iemand tips hoeveel ik op het doekje/blokje moet doen?

Alvast bedankt