• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Wetcoat opgedroogd, wat nu?

Het mooiste blijft ook dit soort dingen te doen, 's avonds wanneer het wat koeler is en de zon niet zo fel meer, is en tijdens windstil weer.
De eerste keer dat ik wetcoat gebruikte was onder dat soort omstandigheden en dat ging perfect.
De keer daarna best veel wind en veel zon, toch eigenwijs... een pufje en dat vervloog bijna helemaal.
Dus dan maar dichter er op, maar ja dan breng je snel veel te veel product op, wat ook gebeurde en ik kreeg dezelfde bende als de vragensteller.
Daarnaast kreeg ik er ook veel van op me vooruit en dat was helemaal hinderlijk.
Nu lijkt het bij Martijn al een stuk beter nu, maar ik bleef een hoop puntjes houden die ik er niet met wassen af kreeg, vermoedelijk zal hij die ook nog wel hebben.

Dus je moet jezelf echt bedwingen en wachten op gunstige omstandigheden, om dit soort producten te gebruiken.
Ik geef nu gewoon een paar pufjes van het raam af (zodat je het niet op je ramen krijgt) op het lakwerk en doe het deel voor deel.
Als ik een deel heb gedaan, dan spuit ik met de hd ook van dat raam af (vanuit die richting), eerst een korte stoot, je ziet het dan wat melkachtig worden en het wordt goed verspreid over het plaatdeel, wat seconden wachten en daarna doorspuiten totdat je de sheeting en beading ziet opkomen.
Op die manier gaat het prima, met wetcoat geldt eigenlijk hetzelfde als bij een wax, des te dunner je het opbrengt, des te beter.
 
Wat ik vaak doe, met Wetcoat of Bathe+ het met 2 personen aanbrengen.
1e persoon spuit of brengt product aan, 2e persoon komt er gelijk achteraan met de HD reiniger.

Dan heb je nooit die ellende van opgedroogd product op je auto.
 
Ook wel eens gedaan met één van mijn collega's, maar dan zit ik me er weer aan te ergeren dat ze verkeerd afspuiten (richting het raam, verkeerd verdelen, of te vroeg stoppen).
Als iemand je helpt die weet wat hij doet, of goed de instructies opvolgt, dan kan dat inderdaad handig zijn.
 
Bathe+ Heb ik nu maar neem de volgende keer gewoon een normale shampoo,Wou Cancoat nemen maar lees dat je daar ook goed moet opletten,Hou het lekker bij een wax en als die minder wordt pak ik wel reload en als die op is ga ik op cure over
 
Ja kan goed gaan maar net als wetcoat gaat het soms ook mis,Hou het lekker bij wax en af en toe boosten,Reload en cure werken ongeveer 2 maanden me wax 4 maanden dus vind het genoeg
 
Heel fijn dat het grootste gedeelte al is opgelost Martijn!!

Had niet verwacht dat QD dit zou kunnen.
 
Ik vind toch niet dat je Cancoat en wetcoat met elkaar kan vergelijken.... En cancoat is niet zo moeilijk in gebruik hoor... gewoon zorgen dat je het goed uitbuft ;)