• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Wetcoat opgedroogd, wat nu?

Martijn106

Detailing rookie
12 aug 2015
6
0
Hallo heren,

Aangezien het vandaag bewolkt was en niet te zonnig m'n auto gewassen en daarna op aanraden van zo'n beetje iedereen die ik ken Gyeon Wetcoat geprobeerd.
Gedaan wat er op de verpakking stond, auto goed nat, auto inspuiten, auto afspuiten en daarna drogen om kalkvlekken te voorkomen.
Het waaide een beetje tijdens het inspuiten dus ik denk dat ik er ook teveel heb opgespoten, maar tot overmaat van ramp trok het helemaal open en was m'n auto in mum van tijd opgedroogd nadat ik de wetcoat had aangebracht.

De wetcoat is dus volledig ingedroogd.
conv_2444.jpg


Ik baal hier een beetje van, ben absoluut geen poetser en wilde dit een keer proberen, vooralsnog geen succes dus! Wat heb ik nodig om m'n auto weer toonbaar te maken? Ik heb geen enorm budget.

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen, de volgende keer spuit ik de wetcoat er wel 's nachts op ;)

Alvast bedankt!

Martijn
 
Ik vrees dat dit bij mij ook een beetje het geval was.
Dit ofwel de ironx die opgedroogd was.
Heb hem gewassen en met senza aqua hardhandig opgedroogd/geboend.

Zo goed als geen vlekken meer bij mij...
 
Auto terug wassen en met voldoende water afspuiten.
De volgende keer je Wetcoat per paneel opbrengen en afspuiten (met voldoende water)
 
Misschien eerst dan wassen en drogen zoals hierboven aangegeven, iets erop spuiten kan altijd nog.
 
Ik weet nog niet veel over wetcoats, maar ik heb al wel veel gelezen over wat Svenn21 aangeeft. De wetcoat per paneel op een natte auto opbrengen en dan weer afspuiten.

Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Svenn21
Je hebt sowieso veel te veel product gebruikt.
Is mij in het begin ook al eens overkomen (alleen niet zo erg als bij jou) bij veel wind, maar toch veel zon en warmte.
Met wassen kreeg ik het niet weg; er moest een kleibeurt en DDJ Lime Prime aan te pas komen, om het te verwijderen.
 
Welke shampoo heb je gebruikt Martijn106? Als dit een ph-neutrale shampoo is denk ik dat nogmaals wassen weinig resultaat geeft om de opgedroogde Wetcoat te verwijderen.
Je zult dus een "agressieve" shampoo moeten gebruiken, anders eventueel Poorboys Prof. Polish?
Tip voor de volgende keer: auto nat houden, per paneel de Wetcoat aanbrengen met een natte doek (de Piccolo Nero is hiervoor zeer geschikt, werkt ook zuiniger in gebruik van de Wetcoat ;)), paneel afspuiten (hierbij spuit je automatisch het volgende paneel ook weer nat).
 
Quantoxx;n428566 zei:
Zou een cleaner dan niet het gewenste effect hebben?

als ik me niet vergis is de lime prime een cleaner, iets als prof polish van pb.


ik zou proberen de boel goed te wassen, liefst met een aggresieve shampoo.
anders kleien of een cleaner / polish gebruiken.

indien je deze producten zelf niet hebt en niet van plan bent aan te schaffen kijken of er iemand in de buurt woont die wilt en kan helpen.
 
Lime Prime is inderdaad een cleaner, alleen dan met een korrel.
Ik ben bang dat gezien de hoeveelheid, een milde stap niet gaat werken, maar je kunt het altijd proberen.
QD is niet echt bedoeld om te reinigen, maar om te boosten.
Uiteraard vooraf wassen, maar dat geldt eigenlijk altijd voordat je aan de gang gaat met je lakwerk.
 
Thanx heren. Zie het eigenlijk niet zitten om met allerlei middeltjes aan de slag te gaan, heb er totaal geen kaas van gegeten, ik vind auto wassen normaal voldoende in combinatie met een waxbeurt per jaar.

Mocht er iemand in de regio Eindhoven zijn die mij kan helpen, hoor ik t graag. Krijg je ook wat voor terug uiteraard.

Ik ga vanavond even QD proberen. Gewoon om te kijken of het iets doet.
 
Hallo Martijn,

QD zal (zoals Frans al aangaf) helaas niets uithalen, dit is geen reiniger.
En naar alle waarschijnlijkheid zal het zelfs met een reiniger nog moeilijk worden.
In dit bericht https://forum.Carclean.com/forum/discu...ssen-met-bathe ging het over een soortgelijke situatie met dit verschil dat de door jou gebruikte wetcoat nog iets sterker en moeilijker te verwijderen is dan Bathe+.

Naar mijn mening kun je dit het beste verwijderen met bv PB professional polish . Misschien dat andere reinigende/polijstende middelen ook effect hebben maar PB pr polish in ieder geval en omdat je aangaf zelf geen middelen te hebben is dit het eenvoudigst om te bestellen samen met deze pad .

Misschien heeft er iemand (van Carclean) nog een beter advies.
Zal dit blijven volgen, zit in de buurt van Eindhoven maar slecht in mijn tijd.
 
Vooralsnog heeft de QD redelijk zijn werk gedaan. De ergste vlekken zijn weg. Rechterkant vd auto is wel wat erger als links, aangezien daar de zon vol op stond. Als je er met de neus op gaat staan zie je op de auto nog wel druppeltjes. Voor nu vind ik t even prima, druk dus niet veel tijd over. Over een tijdje die PB Prof Polish en Pad bestellen om het helemaal 'op te lossen'. Vooralsnog niet ontevreden:

conv_2456.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator: