• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Haarscheurtjes in koplamp

ChristianBurger

Detailing trainee
8 nov 2018
18
45
24
Nieuwerkerk aan den IJssel
Hallo,

Ff kort de situatie schetsen. De apk van mijn Audi RS3 verloopt a.s. maandag dus de belangrijke zaken moeten weer op orde zijn. Nu had ik vocht in mijn koplamp zitten, uiteindelijk de boosdoener gevonden, een verstopt ventilatiekanaal...echter, ben ik met een heatgun (omdat een föhn niet warm genoeg werd) mijn koplamp gaan opwarmen om de druppels die erin zaten te laten verdwijnen. Helaas, hoe voorzichtig ik ook te werk ging en de warmte stapsgewijs heb laten oplopen, zijn er door de hitte toch scheurtjes ontstaan. Zie afbeelding:
IMG_1661 kopie.jpg

Zeker in het midden van de foto is een doffe plek ontstaan, die haarscheurtjes vallen op de foto heel erg op door het licht maar het valt niet direct op; het vocht was erger wat er eerst zat.

Zou dit nog op te lossen zijn door een koplamp herstelkit te kopen? Zo'n set met schuurschijven, polijstpad etc.

Alvast bedankt

Christian
 
Ik zou niet overhaasten, eerst maar eens het lichtbeeld laten controleren bij de garage
Als het gecorrigeerd moet worden dan kan dat inderdaad met de juiste spullen
Set van Mothers is een voorbeeld.
 
@RedCat bedankt voor je bericht!
Het lichtbeeld is 100% goed. Net ook even gekeken, maar je ziet er nu eigenlijk niets van. Alleen die doffe plek wil ik eruit gaan schuren. Ik begrijp van jou dat ik gewoon een poging moet doen, want met zo’n set kan je er meer uithalen dan je misschien denkt?
 
Nee, heel toevallig ben ik er zelf gisteren ook mee bezig geweest. Ik gebruikte zelf een velletje 2000 schuurpapier en polijstpasta uit eigen voorraad.
Bij mijn auto ging het slechts om doffe koplampen. Ik vermoed dat jij, gezien de aantasting, zult moeten beginnen met grover schuurpapier en dan afbouwen naar fijner.
Wat ik zie in het setje dat RedCat aanbeveelt ziet er goed uit, daarmee moet het lukken.
 
Ik zie dat die niet op voorraad is, maar heb zelf goede ervaring overgehouden aan de autoglym set; behoorlijk compleet en start met 800 grit.

Vergeet echter de bescherming niet! Wax, coating, blanke lak, iets in ieder geval want de beschermende en UV-werende laag is er hierna helemaal af.
 
Ben ik de enige die als ik naar de foto's kijk denkt aan een reeds behandelde koplamp waarbij de nieuw aangebrachte blanke lak craquele is geworden?
Vermoed dat als je de verflaag verwijdert dat je weer een mooie koplamp hebt.
 
Laatst bewerkt:
Die barstjes krijg je weg door de gehele filmlaag weg te schuren en best vervolgens een nieuwe beschermlaag aanbrengt. Waar ik mij meer zorgen over maak is die 'doffe plek', ik vermoed dat hier het plastic vervormd is door de hitte of toch ernstig is aangetast...

IMG_1661 kopie.jpg