• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Half lederen interieur reinigen

henkus

Detailing addict
6 nov 2012
21
60
Amsterdam
Beste Car cleaners,

Ik ben alweer een tijdje in het bezit van een Audi A4 Avant S-line met een half lederen interieur.
Het leer ziet er nog best netjes uit maar ik zou het graag goed reinigen en vervolgens voeden. Ook zodat het iets minder glimmend wordt.
Hiervoor heb ik een mooi setje aangeschaft van Gliptone: https://www.carclean.com/nl/liquid-leather-cleaner-conditioner-kit.html

Echter ben ik even benieuwd hoe ik dit het beste aan kan pakken:
-Wat is de beste volgorde --> eerst het stoffen gedeelte reinigen (met APC / paardenhaar borstel) en daarna pas het leer met de Gliptone set?
-Is het nodig om de stoffen delen af te plakken als ik aan de gang ga met de Gliptone? (zal de gliptone vlekken maken op de stoffen bekleding?)

Even een foto van een van de stoelen:
Knipsel.JPG


Bonusvraag:
Kan ik mijn (lederen) stuurwiel en pookknop ook reinigen van de gliptone set? En raden jullie dan aan om hier ook de conditioner op te gebruiken?
Dank alvast!
 

Bijlagen

  • 20180914_084958.jpg
    20180914_084958.jpg
    180,4 KB · Weergaven: 288
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Hey Henkus,

Ik zou zelf inderdaad ook het stof eerst gaan schoonmaken zoals aangegeven. Afplakken van het leer is een optie, maar tijdens het sprayen gewoon doeken over de wangen leggen is ook prima. (Zodat er geen reinigingsproduct direct op het leer komt en daar in kan trekken) Vervolgens met beleid de stof borstelen en simpelweg niet volgas het leer raken.

Vervolgens het leer reinigen met Gliptone en uiteraard ook weer voeden.


Het leer op je stuur en pook kan je ook reinigen met de Cleaner. De meningen lopen vervolgens uiteen over het voeden; De één voedt gewoon en ervaart geen problemen, de ander laat het leder zoals het is en voedt niet meer omdat het ander glad zou worden en dergelijke.

Persoonlijk reinig ik het stuur/pook en voed vervolgens wél. Ik laat de conditioner lang intrekken en neem het nadien weer goed af. (Gliptone/Mothers)
 
  • Leuk
Reactions: henkus
Stuk karton tussen de overgang van leer naar stof werkt ook
Eventueel een beetje op maat knippen (ronding)

Producten voor leer kan je met een applicatorpad (klik) aanbrengen
Doe het product dan niet helemaal op de rand van de pad
Dat geeft extra speelruimte, je kan altijd wat druk op de pad zetten om product te verdelen
 
Net even snel met de Gliptone Cleaner aan de gang geweest op het stuur, versnellingspook en armsteun.
Werkt goed, schuimt wel minder dan ik had verwacht. Alles wordt weer mooi mat en fris.

Overigens nog niet gevoed met de conditioner.
Als ik wat meer tijd heb maar aan de stoelen en andere lederen delen beginnen!
 
Heb eerst het stuur met een natte doek afgenomen en vervolgens met een applicator pad de cleaner aangebracht. Dit even ingeborstelt (ging dus niet echt schuimen) en vervolgens met vochtige doek afgenomen.