• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hallo allemaal (en meteen een vraag)

Boelewapper

Detailing rookie
10 sep 2009
152
17
:)^ Hallo allemaal,

Ik ben Raoul, en ben gek op poetsen.

Mijn trots is mijn Vw Golf 4.

Zoals beloofd.

ccfoto1460.webp

ccfoto1465.webp

ccfoto1461.webp

ccfoto1462.webp

ccfoto1463.webp

:)^

Meteen heb ik wel een vraag.

Ik poets mijn auto altijd al met Meguiars producten, en ben hier zeer tevreden over. Vandaag heb ik Gold Class Clear Coat Paste Wax gekocht, maar hier kom ik niet aan uit.

Als eerste mijn auto gewassen met Meguiars shampoo, gedroogd met de Meguiars water magnet doek, en vervolgens opgepoets met NXT Tech Wax 2.0. Prima resultaat. Maar als ik er vervolgens de Gold Class Clear Coat Paste Wax erop doe, dan schuurt dit nogal. Ook blijft er een minder gladde lak over, dan wanneer ik alleen de NXT Tech Wax 2.0 erop doe.
Wie weet wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt voor de reactie's:)^

Groet, Raoul

EDIT- Thanks allemaal,

Nog een allerlaatste vraag:
Kan ik die Clear Coat Paste Wax nu gewoon gebruiken in plaats van de NXT wax? Of in welk opzicht verschillen deze van elkaar?

Groet, Raoul

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom!
ivm met je probleem: ik ken de producten van Meguiars niet zo goed.
Het zijn allebei waxen, misschien reageren ze wat verkeerd met elkaar? Dan leg je best twee coats van hetzelfde

Welkom!
Het probleem met beide waxen is dat ze ook beide een milde cleaner in zich hebben, breng je dus de NXT eerst aan en daarna de Gold Class, dan verwijder je daarmee eigenlijk weer de NXT.
Je hebt dus alleen de shampoo en wax? Ik zou dan echt eens investeren in een klei setje, dan is je lak helemaal zo glad als een aal en blijft je wax ook langer zitten :-)^

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik heb mijn auto nog niet zo gek lang geleden nog goed gekleid. Maar op dit forum heb ik gelezen dat de NXT wax een sealant is, en dat de clear coat wax hier overheen kan.

Laatst bewerkt door een moderator:
stimpy68 zei:
Welkom!
Het probleem met beide waxen is dat ze ook beide een milde cleaner in zich hebben, breng je dus de NXT eerst aan en daarna de Gold Class, dan verwijder je daarmee eigenlijk weer de NXT.
Je hebt dus alleen de shampoo en wax? Ik zou dan echt eens investeren in een klei setje, dan is je lak helemaal zo glad als een aal en blijft je wax ook langer zitten :-)^

Hoi, ik heb van alles en nogwat, maar ik doe regelmatig wassen, en dan de NXT erop. Eens in de zoveel tijd eens kleien. Nooit problemen gehad, maar die cleat coat wax, ik snap er niks van:o)

De ene wax zal altijd gladder aanvoelen dan de andere, maar zoals ik al eerder zei, het heeft bij deze producten geen nut om ze te toppen aangezien ze dus een cleaner in zich hebben. Ik zou 2 lagen van dezelfde wax aanbrengen, niet omdat het aanvult maar om de eventueel vergeten plekjes dan niet vergeten worden.

Je kan de NXT toppen met een pure wax, zoals de step 3 van Meguiar's of de Natyy's van Poorboy's en nog veel meer andere waxen, maar een wax toppen met een andere wax die een cleaner bevat heeft geen nut.

stimpy68 zei:
De ene wax zal altijd gladder aanvoelen dan de andere, maar zoals ik al eerder zei, het heeft bij deze producten geen nut om ze te toppen aangezien ze dus een cleaner in zich hebben. Ik zou 2 lagen van dezelfde wax aanbrengen, niet omdat het aanvult maar om de eventueel vergeten plekjes dan niet vergeten worden.

Je kan de NXT toppen met een pure wax, zoals de step 3 van Meguiar's of de Natyy's van Poorboy's en nog veel meer andere waxen, maar een wax toppen met een andere wax die een cleaner bevat heeft geen nut.

Oké, duidelijk. Maar dan snap ik alleen nog niet waarom er staat: "een sealant wordt vóór de wax aangebracht!"

Dat klopt wel wat daar staat, MAAR we hebben het dan over een PURE sealant en een PURE wax, dus producten zonder cleaners e.d. in zich.

Welkom Raoul.
Je hoeft natuurlijk niet altijd zowel een sealant als een carnauba wax aan te brengen. Je kunt ook kiezen voor een van beide, maar als je ze allebei gebruikt: eerst de sealant, dan de wax.
En zoals al eerder hier aangegeven: all-in-one produkten (cleaner-glaze-wax) aanbrengen op een bestaande laag zal een stuk van de vorige laag weghalen.

Thanks allemaal,

Nog een allerlaatste vraag:
Kan ik die Clear Coat Paste Wax nu gewoon gebruiken in plaats van de NXT wax? Of in welk opzicht verschillen deze van elkaar?

En ik heb het één en ander aangeschaft en ben het volgende van plan.

1. Goed wassen met Meguiars / Mothers
2. Kleien met Mothers klei-setje
3. Step 1,2 en 3 van Meguiars
4. Poetsen met Meguiars Gold Class Clear Coat Paste Wax

Iemand nog op- of aan merkingen?! Deze zijn namelijk altijd welkom!

Groeten, Raoul

:-)^