• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hallo allemaal

bmw

Detailing rookie
21 feb 2010
11
0
hallo allemaal, na een tijdje meegelezen te hebben op het forum zal ik me dan toch maar eens voorstellen.
ik ben denny ,woon in nieuwegein ,ben 22 jaar ,rijd een zwarte bmw e46 sedan.

nu ik dan toch eindelijk mijn spullen ga bestellen zou ik graag jullie mening willen weten over de producten (stappenplan) die ik ga bestellen.
als jullie opmerkingen of juist verbeteringen weten voor mijn plan hoor ik het graag.

dap500 heb ik al ,poets en droog doeken heb ik ook al

mvg denny

Product Omschrijving
1. 101124 Poorboys World - Poly - Elastic Clay -
2. 100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
3. 100719 Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
4. 100720 Poorboys World - SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover - 473ml
5. 100722 Poorboys World - SSR3 Heavy Duty Compound - 473ml
6. 100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml
7. 100715 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml
8. 100727 Poorboys World - EX Sealant with Carnauba - 473ml
9. 100065 Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel - 473ml
10. 100831 Meguiars - Tyre Dressing Applicator Pad
11. 100744 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Red Soft Wax/Sealant Pad
12. 100740 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
 
Welkom Denny.

Da's best een aardig lijstje.
Een paar dingen die mij opvallen:
-Heb je al iets van een detailerspray voor bij je klei?
-Ik zie dat je BMW rijdt. Hoe oud is deze? De BMW's van de laatste jaren zijn nogal eens gezegend met een flink harde lak,
waar de Menzerna of Monello Raffini polijstmiddelen wat effectiever op zijn dan de SSR producten.
-Wil je de EX Sealant with Carnauba gaan combineren met de Natty's? In dat geval zou ik eerder denken aan EX-P met Natty's.
-Heb je naast de vermelde polijstpads al andere pads in huis? Wellicht kun je wel een zwarte, lichtgroene en een paar witte gebruiken.
 
Hallo welkom op het forum, waar woon je in Nieuwegein? Ik heb zelf 18 jaar in Vreeswijk gewoont. Werk nog steeds in Nieuwegein tegenover de VW dealer.

Veel plezier op het forum
 
Welkom,

Goede tips heb je al van Soepergrover.
Veel plezier met lezen...

@Paulus; man de jaren slaan bij jou ook toe he :ja

Hans
 
Welkom!
Als je zou gaan voor een SSR3 of een monello Inizio zou je toch al zeker een oranje of gele pad moeten nemen.
Misschien heeft jou lak zo'n zware combinatie helemaal niet nodig.
Best eerst proberen met Mezzo of SSR2.5 op wit of oranje, tenzij je met Finale of SSR1 op wit al genoeg hebt.
Dat wordt weer testspotten :ja
 
bedankt voor jullie reacties

@ supergrover ik heb nog geen detailerspray voor de klei, ik rij een e46 uit '99
verder heb ik nog niks besteld dus welke pads zeggen jullie , ik ben er nog niet helemaal in thuis ;)
verder heb ik in mijn lijstje de EX Sealant with Carnauba vervangen door de EX-P
mochten jullie nog dingen af of aanraden hoor ik het graag voor ik mijn collectie ga bestellen:party:

@ dannydehert mijn lak is aardig aan de slechte kant met krasjes en swirls vandaar denk ik aan de ssr3

mvg denny
 
Denny,

Voor het kleien met de Poorboy's klei heb je een glijmiddel nodig in de vorm van een detailerspray of iets dergelijks.
Denk hierbij aan Poorboy's World Spray & Wipe (1:1 verdunnen met water), Meguiar's Last Touch (ook 1:1).
Ook Born Slippy van Dodo Juice staat goed aangeschreven.

Wat de pads betreft: een paar witte en zwarte Lake Country/Monello pads zijn altijd wel handig.
De witte zijn zeg maar de 'werkpaarden' voor het polijsten. De zwarte zijn meer voor het finishen.
Ikzelf heb nog een lichtgroene pad (zit tussen de witte en zwarte in) en een oranje (voor het wat zwaardere werk).
Zoals je zelf aangeeft, is de lak niet in een al te beste staat, dus deze zou je best eens nodig kunnen hebben.
Nog zwaarder zijn de gele pad en wollen pads, maar die kun je altijd nog bestellen als je die echt nodig hebt.
 
@ b4l bij deze een foto

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

@ soepergrover bedankt voor je reactie over de pads ik ga maar eens me lijstje aanpassen :cool:

zou iemand mij mischien kunnen helpen met een stappenplan (volgorde) van de producten die ik ga bestellen, alvast bedankt

101018 Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml
101124 Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr
100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
100719 Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
100720 Poorboys World - SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover - 473ml
100722 Poorboys World - SSR3 Heavy Duty Compound - 473ml
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml
100715 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml
100065 Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel - 473ml
100831 Meguiars - Tyre Dressing Applicator Pad
101027 Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
101026 Poorboys World - Mega Plush - Blauw - 39x39cm
100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
100741 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
100743 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
100739 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
100740 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad

als ik wat vergeten ben hoor ik het graag
mvg denny
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine opmerking, hoop dat je nog niet besteld hebt, maar ik zou de SSR's van Poorboy's vervangen voor de Monello Rafini's :ja
Deze werken beter op de vaak harde BMW lakken