• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Harde wax of sealant voor een grijze auto?

Laurent

Detailing rookie
23 sep 2009
25
0
Hallo iedereen,

Nu mijn Meguiars Carnaubawax op is, is het tijd voor een andere wax.
Ik zoek een harde wax die ook een mooie reflex meebrengt op mijn grijze wagen. Waarom een harde wax? omdat het één bijna winter is en twee omdat er bij ons in het straat werken zijn en de wagen elke dag bedekt is met zand ]-0 :'( (wagen kan niet binnen gezet worden). Ik zoek dus een wax met een optimale bescherming!

Nu zie ik met al die merken en waxen de bomen niet meer door het bos en hoop op een goede raad van jullie!

Alvast bedankt en ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.

groeten,

Laurent

goede wax, lange stand tijd en makkelijk op te brengen, en niet duur.

Collinite Insulator 845 Liquid wax..........

is gewoon goed, dat zal een ieder hier beamen.......

Een LSP (Last Step Product) dat optimale bescherming biedt om je de winter door te helpen hoeft niet perse een hardwax te zijn.
De Collinite 845 die jjonkie noemt is daar uitermate geschikt voor en da's een vloeibare wax!
Wil je perse iets in vaste vorm, dan kun je ook nog naar een ander Collinite product kijken: de 476s.

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe! Met een harde wax bedoel ik een wax die voldoende beschermt. Die mag dus in vaste of vloeibare vorm zijn :)

Groeten

Laurent

Dan kom je uit bij een sealant, de 845 inderdaad of de EX-P van Poorboy's of de Deep Gloss Paint Sealant van Wolfgang.

Dibbuz zei:
de Deep Gloss Paint Sealant van Wolfgang.

Is voor hem geen optie vanwege de 12 uur cure tijd, zal dan bedekt zijn met een pak zand en om dat te gaan uitwrijven 8o 8o

Wat ook misschien een optie is om de EX-P te gebruiken en dan de natty's voor bovenop

Mmm, ik heb dus net Race Glaze Signature Series 42 Paste Wax gekocht.
Iemand daar een mening over?:schaam

dat is meer richting een concours, en dus zomer wax. met 42% carnauba

je had beter voor duurzaamheid een collinite kunnen nemen!

Hangt denk ik ook af hoe je die 42% berekend

van het totale gewicht?
van de gebruikte waxsoorten
van het volume in ml

Neem als voorbeeld een citaat van Ben Boulton de maker van Rubish boy´s original edition

"Original Edition contains 28% carnauba of total finished product by weight (e.g 100g of product contains 28g of carnauba). Or if you want to compare like for like, 42% by volume or 83% of the wax content is carnauba. I could have used 100% carnauba but then I wouldn't have been able to include any beeswax, and I like beeswax too!"

de raceglaze signature 42 heeft 42% carnauba bij volume in ml

zou volgens fabrikant 3 tot 4 maanden bescherming bieden

De signtatures is een prima wax hoor! Laatst nog getest en liep maar iets achter op de Signatures 55 en Fuzion. 3-4 maanden lijkt me optimistisch maar 2-3 maanden moet toch wel lukken.

Gewoon doen, ik heb de 55 gekocht en ben er heel tevreden mee, erg mooie glans en heerlijk te verwerken. Wat mij betreft heel goed vergelijkbaar met de Fuzion.

ThaBird zei:
Is voor hem geen optie vanwege de 12 uur cure tijd, zal dan bedekt zijn met een pak zand en om dat te gaan uitwrijven 8o 8o

Wat ook misschien een optie is om de EX-P te gebruiken en dan de natty's voor bovenop

Hoi Thabird,

Waarom is die Wolfgang geen optie? ik had begrepen uit diverse posts dat de wolfgang sealant na uitpoetsen 12 uur cuurtijd nodig had. En dat het in die tijd inderdaad niet nat of vochtig mocht worden. Als het droog blijft in die tussentijd is er toch geen probleem? Alhoewel ik toe moet geven dat er snachts natuurlijk als snel condensatie optreed. Je zou de auto in die tijd met een autohoes kunnen bedekken.

Ik vraag dit omdat ik zelf ook de wolfgang heb overwogen, maar dit product niet heb gekocht vanwege de lange kuurtijd. Ik las echter ook dat de kuurtijd voor dit product betrekking had op de tijd na uitpoetsen.

Overigens gebruik ik zelf ook collinite dus verder ben ik het volledig met de meerderheid en ook jou eens voor wat betreft de keuze voor het meest duurzame product.

Groeten
GdV42

Iedereen vergist zich daarin. Het is geen12 uur CURE tijd maar 30-45 mins. Er mag volgens Wolfgang daarna 12 uur lang geen contact zijn met vocht. Dat is wat anders dan 12 uur cure tijd.
En als je hem 's middag rond 14:00 in de sealant zet dan zit het volgens mij best wel snor. Het is echt niet zo dat de sealant eraf loopt als er wat vocht op komt. Denk wel dat de 1e 6-8 uur belangrijk zijn.