Beste poetsmannen!
Afgelopen weekend heb ik een poging gedaan om de MX-5 NB van pa te polijsten.
Eerst de hele auto gewassen daarna gekleid.
Met het kleien direct al gezien dat de hele auto erg vervuild was, op sommige plekken ook heel veel krassen. Want ja de auto is inmiddels wel 16 jaar oud.
Eenmaal begonnen met polijsten zag ik dat bijvoorbeeld de motorkap wel erg mooi werd, veel vervuiling en krasjes zijn verdwenen. Toen ik bij de achterklep kwam, waarvan ik wist dat die erg onder de krassen zat, kreeg ik heel moeilijk de krassen weg.
Uiteindelijk met de polishing laag ook geen resultaat geboekt op de achterklep.
De producten die ik gebruikt heb:
Kleien met monello clay bar en monello perfetto spray.
Daarna met monello yellow cutting pad en monello raffini veloce hele auto gepolijst. En geïndigd met black finishing pad en raffini finale.
Daarna gewaxt met tech wax 2.0 van meguiars.
Hieronder 2 foto's van t resultaat. (Ik maak altijd te weinig foto's sorry!)
Wat kan ik doen om alsnog die achterklep weer mooi te krijgen?
Afgelopen weekend heb ik een poging gedaan om de MX-5 NB van pa te polijsten.
Eerst de hele auto gewassen daarna gekleid.
Met het kleien direct al gezien dat de hele auto erg vervuild was, op sommige plekken ook heel veel krassen. Want ja de auto is inmiddels wel 16 jaar oud.
Eenmaal begonnen met polijsten zag ik dat bijvoorbeeld de motorkap wel erg mooi werd, veel vervuiling en krasjes zijn verdwenen. Toen ik bij de achterklep kwam, waarvan ik wist dat die erg onder de krassen zat, kreeg ik heel moeilijk de krassen weg.
Uiteindelijk met de polishing laag ook geen resultaat geboekt op de achterklep.
De producten die ik gebruikt heb:
Kleien met monello clay bar en monello perfetto spray.
Daarna met monello yellow cutting pad en monello raffini veloce hele auto gepolijst. En geïndigd met black finishing pad en raffini finale.
Daarna gewaxt met tech wax 2.0 van meguiars.
Hieronder 2 foto's van t resultaat. (Ik maak altijd te weinig foto's sorry!)
Wat kan ik doen om alsnog die achterklep weer mooi te krijgen?