• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hardheid lak MX-5

Het is logisch dat de motorkap (eerste) de mooiste correctie heeft en de kofferbak (laatste) de minste correctie. Je pad is volgelopen met polijstmiddel waardoor je alleen maar wrijft, de pad kan geen correctie meer uitvoeren.
 
+1 voor de eerdere reacties.

Wat mij nog wel opviel was dat je de laatste polijst-stap doet met Finale op de zwarte pad. Deze zwarte pad heeft geen slijpgraad en is bedoeld voor aanbrengen van glaze of wax (de rode pad trouwens idem dito). Voor polijsten met Finale kun je beter de witte pad gebruiken.
 
Het is logisch dat de motorkap (eerste) de mooiste correctie heeft en de kofferbak (laatste) de minste correctie. Je pad is volgelopen met polijstmiddel waardoor je alleen maar wrijft, de pad kan geen correctie meer uitvoeren.
Ja die logica begreep ik al wel :p

+1 voor de eerdere reacties.

Wat mij nog wel opviel was dat je de laatste polijst-stap doet met Finale op de zwarte pad. Deze zwarte pad heeft geen slijpgraad en is bedoeld voor aanbrengen van glaze of wax (de rode pad trouwens idem dito). Voor polijsten met Finale kun je beter de witte pad gebruiken.

Ah vandaar, dacht dat t verschil met zwart en wit minimaal was. Als ik de verpakking zo las o_O

Vrijdag heb ik eerst een Audi A3 die ik moet polijsten, dus zal zien hoe mij dat lukt!
Nog tips voor Audi lak?
 
Ja ik dus ook, als ik eenmaal bezig ben dan zit ik er lekker in en dan wil ik niet steeds foto's maken. :p