• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hardnekkig vuil van velgen verwijderen

Jordyboy1992

Detailing chief
10 mei 2018
222
88
Beste Forumleden,

Afgelopen voorjaar heb ik voor het eerst mijn zomervelgen uitgebreid gereinigd voordat ze onder mijn Fiesta gemonteerd werden.
Nu wil ik hetzelfde gaan doen met mijn wintervelgen. Kan iemand mij helpen hoe ik onderstaande zwarte vlekken verwijder?

1540643490798.jpeg


Ik heb het volgende al geprobeerd:

Reinigen met non ferro + velgen borstel.
Tar & glue remover van DJ

Toch kreeg ik het er niet af..

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Jordy
 
Ik heb totaal geen ervaring maar kan je de band niet in een bak met warm water laten weken? Zodat het los komt en daarna behandelen met nogmaals de eerder genoemde producten.
 
Dat ga je niet meer mooi krijgen.
Die velgen zijn aangetast. Ik had het zelf ook met mijn vorige velgenset.

De winter seat Velgen hebben ook wat vlekjes. Zie foto.

3c13fb69eb61070a287173994462c0c6.jpg
 
Soms kan het extreem vastzittend vuil zijn. In mijn fijne vrije daagjes doe ik nog wel eens velgjes poetsen van collega's. Die rijden 70.000 km per jaar en kennen wasstraat eigenaars bij voornaam. Anyway, ik heb sommige velgen tot wel 15 keer met Non-Ferro gedaan (volhouder ;)) maar uiteindelijk werd het echt beter. Zolang het paars blijft uitslaan kan het remrommel zijn...
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en RoyR
Hier nog een voorbeeldje van mijn vorige velgen. Ook aangetast. Kreeg het met geen mogelijkheid meer weg.
Grofste wat ik had gebruikt was een melaminesponsje
ad3aaaa8882657554ac869595124c470.jpg
 
Als het remstof/ijzerdeeltjes zijn, dan kan je blijven spuiten met de-ironizer. Het zal blijven reageren omdat het simpelweg ingevreten zit en vrij diep. ;)

Ik heb dit soort fratsen ook wel eens weg willen halen, maar uiteindelijk hielp staalwol zelfs amper. En ook al werkt iets wél, waarschijnlijk is het onderliggende flink aangetast.
 
Bedankt voor jullie reacties forumleden! Hier ga ik dus geen energie insteken :) als het toch bijna niet gaat dan maar lekker laten zitten :rolleyes: