• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hardnekkige vlekken op ruiten

Audi A7

Detailing rookie
4 jul 2017
11
15
43
Beste Forum leden, graag zou ik wat advies krijgen over wat vreemde (ronde) vlekken op de voorruit, dakraam en achterruit van mijn Audi. De vlekken zijn enkel zichtbaar zodra de ruiten nat zijn. Op de vooruit worden ze zichtbaar zodra de ruitenwisser erover gaat, en verdwijnen dan direct maar worden weer zichtbaar zodra de ruitenwisser er weer overheengaat.

Op de geblindeerde achterruit en dakraam worden de ronde vlekjes zichtbaar op het moment je de natte ruit droogveegt met de microvezeldoek na het wassen, als de ruit dan droog is zie je de vlekken niet.

De ruiten zitten vol met deze vlekjes, het lijkt geen kalk te zijn (zijn niet wit)

Iemand een idee hoe ik deze vlekken kan verwijderen? Alvast bedankt. Grt
 
Ja dat zal prima werken, heb alleen letterlijk 0 ervaring mee en de spullen niet in huis. Heb wel goede verhalen gehoort over een DAP900. Heel eerlijk, ben bang dat ik meer verpest dan goed maak, het is best een knappe wagen (Audi A7) niet zo geschikt voor expirimenten
 
@Audi A7 De vlekken op het glas, hoe groot zijn ze, en zijn ze zuiver rond (zoals van een zuignap) of hebben ze een 'natuurlijke ronde vorm', dus kleine afwijkingen van de geometrische cirkel? Hoeveel van die vlekken heb je (ongeveer). Ik zit ook een beetje te denken aan een overdaad aan wax die bijv. afkomstig is van de lak en zich heeft opgehoopt op de glazen oppervlakken.
 
De vlekken zijn allemaal ongeveer even groot, zeg 5mm in doorsnee met een natuurlijke ronde vorm, bijna als een druppel, het zijn er veel de hele ruiten zitten vol, alleen op de vlakke ruiten, voorruit, dakraam en achterruit (die is bij een A7 vrij vlak)

Ik heb de auto al maanden (ja ja ik weet het...) niet in de wax gezet. Wel was ik de auto met de hand, eerst hogedruk, dan 2 emmertjes, direct uit de slang afspoelen en handmatig drogen met micro doeken, uiteraard alleen op koude lak, in de schaduw en direct drogen)
 
Poorboys professional polish
+1 voor de Pro Polish

Kun je die met de hand dmv een applicator aanbrengen en dan uitwrijven met een microvezel doek?
Jep, dit is een kwestie van aanbrengen/inwerken en afnemen. Dit spul is een Paint Cleaner die de boel chemisch reinigt. Veelzijdig inzetbaar voor bijv. ook chroom, lakwerk, sierlijsten, badkamer, douchewand, spiegels, fiets, caravan, lantaarnpaal, helicopter, etc. :p

Mocht het té hardnekkig zijn, kun je een licht polijstmiddel proberen zoals @Bikkel aangaf of een glass polish zoals @Istnogferarie aangaf.

Mocht je een DAP overwegen, wat helemaal niet zo schrikbarend is als je nu misschien denkt, dan heb je bij de standaard pakketten dit polijstmiddel zitten. (Scholl S30 of Monello Finale)
 
  • Leuk
Reactions: Audi A7 en Timm
+1 voor de Pro Polish


Jep, dit is een kwestie van aanbrengen/inwerken en afnemen. Dit spul is een Paint Cleaner die de boel chemisch reinigt. Veelzijdig inzetbaar voor bijv. ook chroom, lakwerk, sierlijsten, badkamer, douchewand, spiegels, fiets, caravan, lantaarnpaal, helicopter, etc. :p

Ja mooi, de Apache kan ook wel wat shine gebruiken :)
 
  • Leuk
Reactions: dweomir en Timm
Hmm, lastig uit te vogelen wat het kan zijn (goede foto's zullen waarschijnlijk moeilijk te maken zijn).
:idea:Wat nog zou kunnen is dat je op die glazen oppervlakken bij regen steeds plekken van zo'n 5 cm hebt, waar het water naar elkaar toekruipt. Als dat water vervolgens droogt (door zon/wind) dan blijft alle vuil wat in dat water zit terplekke liggen, met vaak een duidelijk zichtbare rand waar het 'vuil' zich ophoopt.

Aanvullende vraag: is het probleem na een goede wasbeurt (waarbij je apart middel voor de ruiten gebruikt) niet of bijna niet aanwezig, om na een regenbui, of vochtige nacht weer langzaam de kop op te steken?

Mogelijk dat een kleibeurt voor het glas het probleem al oplost (en ook voor de lak kan dat nooit kwaad).
 
Ik heb het pas (maar wat mij betreft lang zat) een week, als de auto droog is zie je niks van die vlekken, maar dan... zodra het bijvoorbeeld regent en de ruitenwisser gaat aan die je die vlekjes zodra de ruitenwisser veegt, waarna ze direct verdwijnen, zodra de ruitenwisser weer langs komt zie je dezelfde vlek / plek weer...KIEKEBOE ;)
 
Ik heb het pas (maar wat mij betreft lang zat) een week, als de auto droog is zie je niks van die vlekken, maar dan... zodra het bijvoorbeeld regent en de ruitenwisser gaat aan die je die vlekjes zodra de ruitenwisser veegt, waarna ze direct verdwijnen, zodra de ruitenwisser weer langs komt zie je dezelfde vlek / plek weer...KIEKEBOE ;)