• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hardnekkige waas voorruit

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Ik zit verveeld (al geruime tijd), met een vervelende waas op de voorruit en had eigenlijk opgegeven dit op te lossen, tot dit op mijn werk ter sprake kwam en blijkbaar nog collega's zijn met dit probleem. Wat het probleem is dat de waas na het aanzetten van de ruitenwissers verdwijnt door ze er droog te laten overgaan, enkel de eerste 2-3 keer gebruik ik de ruitensproeier.
Gisteren 3 testspots gedaan
1/ PBW Professional polish met middelharde pad op dremel
2 / white spirit met keukenhanddoek en daarna afgenomen met glasreiniger
3 / enkel glasreiniger met keukenhanddoek
Geen van de 3 geeft enige verbetering.

Volgende stap zou zijn met koperpoets te proberen en een testspot met azijn.

Iemand nog ideeen, dan hoor ik het graag

Ps : nadat de ruitenwisser genoeg over en weer zijn gegaan is de ruit kristalhelder, tot het gaat regenen en ik de ruitenwissers dan gebruik. Echt vervelend om zo te rijden dan

/edit : ruit is ook al gedaan met klei en ook al eens met staalwol grade 0000 + S&W

Hopelijk zijn de fotos bruikbaar om het probleem aan te tonen.
 

Bijlagen

  • IMG_20190526_050208527.jpg
    IMG_20190526_050208527.jpg
    71,8 KB · Weergaven: 392
  • IMG_20190526_050155247.jpg
    IMG_20190526_050155247.jpg
    103,3 KB · Weergaven: 704
  • IMG_20190526_050215040.jpg
    IMG_20190526_050215040.jpg
    78,2 KB · Weergaven: 415
Laatst bewerkt:
Wat gebruik je als ruitensproeiervloeistof ?
En zijn de wissers zelf wel schoon ?

Niet zomaar nieuwe vloeistof navullen
Eerst het reservoir schoonmaken
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
Ik gebruik dezelfde ruitenvloeistof als in onze andere wagen zonder problemen.
Het is een aanslag afkomstig van ons werk (staalfabriek). Collega's staan op dezelfde parking die dit ook voorhebben.
Zelfs al gebruik ik de ruitenvloeistof niet, en zoals deze morgen ochtenddauw wegwissen = 1witte waas
 
Heb deze niet staan, heb wel iets dergelijks van Sonax. Had hieraan nog niet gedacht dit te testen.
 
Ruitenwissers zijn reeds vervangen, dit hielp niks. En ze nemen nog altijd goed af.Stuiteren niet, trekken geen strepen.

Je ziet eigenlijk al dat er iets opzit als gewoon met een natte doek over de ruit wrijf.

Net nog een paar testspots gezet, nu terug afwachten op morgenvroeg als de dauw erop zit, dan zie ik het best of er ergnes betering is.
 
Heb ik reeds geprobeerd met een zachte pad en pbw PP, misschien te lichte combi ? Ik heb nog Sonax FS 05-04, Sonax EX 04-06, Meguiar's scratchX 2.0 en Monello Mezzo staan en oranje en gele pads.

Kan het kwaad als ik de gele pad combineer met EX04-05 ?
 
Pro Polish is dan ook niet echt een polijstmiddel. ;) De korrel in een polijstmiddel draagt bij aan de reiniging.

Ik ken de producten niet uit eigen ervaring, behalve Mezzo en Megs. Mezzo op een Oranje pad zou al veel moeten doen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Zorgt er voor dat de ruit zo schoon mogelijk is: Wassen, kleien.

Mezzo - Oranje en dan de DAP op een hoge stand. (Je hebt een DAP o.i.d?) Eigenlijk hetzelfde als wanneer je de lak zou polijsten. Machine snel, jij langzaam. ;)
 
Exact hetzelfde gehad. Je zag smorgens vrij weinig als er dauw op zat.

Ik heb de voorruit toen gepolijst met een glass polish van nanolex. Andere polijst middelen moeten ook zeker werken.
 
  • Leuk
Reactions: Tim en Guest007
Werd er moedeloos van :sob:
Maar weet nu wat me te doen staat.

To be continued (zodra ik tyd heb en het weer het toelaat)
 
@Quantoxx : deze middag jouw tip uitgetest en de dap, oranje pad en mezzo bovengehaald en resultaat ziet er goed uit. Ik zag geen vlekken meer als ik er met een klampige doek overging. Morgenvroeg zal ik defintief kunnen beamen of het gelukt is (bij donker/schemer kan ik het best het verschil zien)
Iedereen bedankt voor de hulp en tips.

Mss nog 1 vraagje, heb na het polishen, afgenomen eerst met een droge doek en daarna met PBW Glass Cleaner ? Is dit voldoende of moet ik de ruit ook eerst nog eens ontvetten en dan pas met glass cleaner erover ?
 
Ah, nice! Hope it works. :D

De genoemde tip van een glass polish is ook een goeie, maar een stapje daarvoor is toch wel ''gewoon'' polijsten als je het toch al in huis hebt.

Ik gebruik zelf Clearly Menthol en hier zit IPA in. De PBW ken ik niet persoonlijk, maar ontvetten is altijd goed natuurlijk. Zo gepiept. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Guest007