• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heb ik de goede producten en hoe gebruik ik ze?

dieselpower_be

Detailing trainee
10 aug 2010
15
47
Hallo,
Mijn naam is Ronny ik kom uit Vollezele uit belgie.Toen ik deze site tegenkwam was ik verbaast wat er allemaal bestond om uw wagen schitterend te maken .Heb mij toen een bosh pex 125 aangekocht en wat produkten.Nu weet ik niet goed hoe te beginnen.Ik heb de volgende pads gekocht en de volgende produkten.
PADS
wit , oranje, rood , zwart en blauw.
Dit zijn al mijn produkten
POORBOYS WORLD
Poorboys ssr2.5
Proffesional polisch
Poorboys polish abrasive with carnuba wax
Poorboys polish abrasive with carnuba wax blue
Poorboys black hole
WOLFGANG
Wolfgang deep glaze
Wolfgang deepgloss sealant
MEGUIARS
Meguiars nxt generation tech wax vloeibaar
Meguiars quik clay detailing system
Meguiars deep crystal polish step 2
DODO JUICE
Dodo juice red mist:
Dodo juice born to be mild

Mijn wagens zijn
VW golf 4 donker grijs
VW sharan licht grijs
Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij precies te zeggen hoe te beginnen ,met welke produkten eerst en met welke pad.Eigenlijk wens ik een stappenplan op maat van mijn produkten en kleur wagen .
Ik weet ook niet goed of ik reeds alle produkten bezit die ik nodig heb voor mijn 2 wagens.Alvast bedankt ,Ronny:(
 
Even nog een andere tip, het is niet echt handig om je emailadres als nickname te gebruiken, tenzij je erg dol bent op SPAM mailtjes ;)
 
Hallo,
Bij al deze links die jullie me geven is het toch niet echt dat wat ik zocht. Mijn produkten stemmen niet overeen met de produkten van jullie links Bv voor het polijsten .Heb ik daar een produkt van in mijn collectie?
 
Het klinkt misschien een beetje bot wat ik nu ga zeggen, maar waarom eerst een hoop producten aanschaffen en daarna pas gaan vragen waar je nu wat waarvoor gaat gebruiken en hoe ? :weetniet
 
dat zijn dan pijltjes naar beneden die wijzen op zijn nuttige links in zijn onderschrift ;D
ik snapte hem eerst ook ff niet :p
 
^
I

die wijst naar de alfa van Jeroen HAHA

-------------------------

Soms net even te lui om de linkjes er bij te zoeken / kopiëren / plakken :(
Dacht slim te zijn door de 3 meeste gebruikte / interessante als onderschrift neer te zetten, pijltjes er bij en hoppa.

Maar goed: je hebt een 2-in-1 product zoals 'Poorboys polish abrasive with carnuba wax blue' en een los polijstmiddel a la SSR en een losse wax a la nxt tech wax en zelfs een wolfgang sealant.
Ik zeg OF stap voor stap OF 2-in-1, alles te gelijk wordt een zooitje

Tip van Flip: schrijf de namen op, zoek ze in de webshop en bekijk wat het is en waar het voor bestemd is. Zodoende kan je al een eigen stappenlijst maken ( door bv de dodo shampoo als eerste gebruiken )

De stappenplannen die ooit gemaakt zijn zijn geweldige handvaten maar geen 'moetjes' wat inhoud dat je gewoon kan gaan schuiven met hetgeen je hebt
 
Ronny,

Los van alle tips die je hebt gekregen, zou ik het volgende doen..

Wassen met mitt en 2 emmers
Kleien
Trims afplakken
Machine met witte/groene pad en prof. polish
machine met zwarte/blauwe/rode pad en Glaze (black hole is super!)
machinaal of handmatig sealant aanbrengen
handmatig wax aanbrengen

Dit lijkt me de meest onschuldige start. Dan leer je met een machine, pad en producten om te gaan. Gaandeweg kom je steeds verder. Ik durfde in eerste instantie geen machine te gebruiken... Die angst is heel snel verdwenen.

Indien bovenstaande niet juist is, hoor ik het graag.

Succes!

Robert
 
Misschien kun je alle producten die je dubbel hebt (ik weet niet hoeveel waxen je inmiddels hebt staan) verkopen via de marktsectie van deze site.

En een tip voor de toekomst: Vraag eerst wat te kopen voordat je het gaat doen, dit is een beetje zonde van je tijd en geld...
 
Bedankt Ome Robert voor de Duidelijke stappen die je hebt gegeven. Als ik dit lees mis ik nog een wax om af te sluiten. En wat in geval van mijn Sharan die licht grijs is ,daar kan ik toch geen black hole gebruiken?
 
Je hebt de Wolfgang Deep Gloss Sealant, niet noodzakelijk om wax er na te doen, mag wel.
Let wel op dat indien je de DGPS gebruikt deze 12-24 uur droog moet staan ( en ook niet te hoge luchtvochtigheidsgraad ! )
 
PB White diamond ter vervanging van Black Hole als je dat wilt.

Veel zal het niet uitmaken, maar de WD is voor auto´s met lichtere kleuren.