• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heb ik de goede producten en hoe gebruik ik ze?

Jouw lijst bekijkende beste Ronny en ook ik zie een aantal dubbelingen.

Ik heb getracht ze onder te brengen in categorien voor je.

Wassen:
Dodo juice born to be mild

Kleien:
Meguiar's quik clay detailing system

Pads van grof naar fijn:
Oranje, Wit (beiden voor polijsten)
Zwart, Blauw, Rood (voor aanbrengen Sealants en wax). [sommigen polijsten licht na met zwart overigens]

Polijstmiddelen:
Poorboys ssr2.5
Proffesional polish

Glaze (voeding van schrale lak na polijsten):
Poorboys black hole
Wolfgang deep glaze
Meguiar's deep crystal polish step 2 [ !! DIT WEET IK NIET HELEMAAL ZEKER !!]

Sealant (synthetische beschermlaag):
Wolfgang deepgloss sealant
Meguiar's nxt generation tech wax vloeibaar


Ik zou op basis van deze producten gaan voor:
Wassen
Kleien
Polijsten. Beginnen met wit en Proffesional polish. Als dat niet werkt, kun je overstappen op Oranje met Proffesional polish. Vervolgens indien van toepassing met Wit en SSR 2,5 of Oranje met SSR 2.5. Na 2.5 wel nawerken met Proffesional Polish, voor een mooier resultaat.
Glaze. (Je kunt testen met verschillende producten).
Sealant. (Je kunt testen met verschillende producten).



All-In-One producten:
Poorboys polish abrasive with carnuba wax
Poorboys polish abrasive with carnuba wax blue
Deze producten zijn prachtig. Misschien dat je die eens wilt gebruiken, wanneer je weinig tijd hebt en snel iets wilt corrigeren en meteen wilt beschermen in een (1) stap.

Quick Detailer:
Dodo juice red mist
Prachtig om je auto, na deze gewassen te hebben eens mooi op te frissen.

Ik mis eigenlijk doeken, een washandschoen en droogdoek.

Succes,
Aficior
 
Pssst, de AIO's van Poorboy's bevatten geen abrasives (polijstkorrels) ;)
 
@ Aficior bedankt voor de gedetailleerde uitleg. Heb 3 droogdoeken waarvan de deliruim orange drying towel,en nog 2 andere de miracle dryer en de max supreme dryer.Andere doeken zijn meguiars supreme chine microfiber, deluxe mega towel, Miracle Towel, Yellow All Purpose Microfiber Towel ,Andere produkten :Liquid Leather Conditioner van gliptone -Daytona Speed Master Wheel Brush
@dibbuz U hebt gelijk Ben mijn produkten eens gaan nakijken en er staat non abrasive
 
Geeft niks, niet om bijdehand te doen maar er zit nogal een verschil tussen abrasive en non-abrasive ;)

@mk-us: klopt!
 
Klopt Dibuz. Ondanks het late tijdstip van het schrijven, dacht ik mij op dat moment nog te herinneren dat het NON abrasive was, maar ik moet zeggen dat ik het maar gewoon gekopieerd heb.
 
Beetje zonde om als beginner zoveel dubbele produkten te hebben aangeschaft, wel geeft het je ruimte om te experimenteren.
Ben benieuwd naar de resultaten die je gaat behalen en de pics daarvan:)^