• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heb ik voldoende aan de Gliptone Cleaner en de Gliptone Conditioner?

blackbulletje

Detailing rookie
8 sep 2009
19
0
Ik ben in het bezit van een astra g en heb nu zelf een creme leren interieur gekocht.
wil nu de volgende spullen aanschaffen om hem schoontemaken
Gliptone - Liquid Leather Gentle Cleaner - 250ml
Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml

wat mis ik en wat is de juiste volgorde?

Vriendelijke groet peter
 
Je zou bijvoorbeeld Leather Stuff van PB kunnen gebruiken.

Lekker inwerken/aanbrengen met een foampad, even laten intrekken en dan uitwrijven met een microvezel doek.
Heeft wel een beetje een apart geur (leer achtig).

Om echt te reinigen zou je bijvoorbeeld eens hier naar kunnen kijken:
https://www.Carclean.com/product/Gliptone/Liquid_Leather_Gentle_Cleaner__250ml_GT12_101623
(zelf alleen geen ervaring mee...)

Hemel durf ik zo niet te zeggen (nog nooit zelf gedaan).
Misschien met een extractor? Krijg je vast van iemand anders nog wel een goeie tip over.
 
Hemel van je auto kan je eventueel (afhankelijk van hoe smerig het is) ook proberen met APC en een badstof handdoek.
 
De Gliptone Cleaner en de Conditioner onlangs gebruikt. Temperatuur van het leder moet wel redelijk zijn, maar de reinigende kracht is echt verbazend. Voor het inwrijven heb ik een paardehaarborstel gebruikt.
 
Ik heb ook gliptone protection conditioner, ook heb tevens ook creme leder, wel eerst goed met apc schoonmaken!
Resultaat is erg mooi en een lekkere geur.
 
Ik zou, als het echt zó vies is, APC verdunnen 1 op 10, en dan dun (niet gieten!!) aanbrengen met een borsteltje (paardenhaar of iets anders zachts). Leer heeft meestal een reliëfje en daar kom je, vind ik, met een doek of applicator ofzoiets niet zo lekker in.

Daarna is de Gliptone een optie (geen eigen ervaring, maar ik hoor niets dan goeds), of de Leather Stuff van PB. Wel echt het leer beschermen/voeden na het reinigen, anders wordt het droog en gaat het op den duur scheuren.
 
Zelf erg goede ervaring met de leerproducten van Swissvax.
 
koperos12 zei:
Daar lopen de meningen volgens mij een beetje over uiteen.
APC is - deels - op waterbasis en leer en water is meestal niet zo'n beste combi....

Lijkt mij geen probleem aangezien je met een leren jas/schoenen ook in de regen loopt? Als je het leer maar blijft condioneren na het gebruik van apc.
 
Ik zeg: gliptone cleaner en conditioner. Heb ik onlangs gebruikt op een grote, rode leren stoel en op mijn rode timberland schoenen. Ze waren allebei weer echt rood, na schoonmaken en voeden. Dus een aanrader.
 
Volgens mij heeft de Topic Starter ineens de titel en de inhoud van zijn bericht veranderd... :s Alle antwoorden kloppen nu voor geen meter meer 8o
 
Inderdaad...:grinning:

Leuk al die adviezen... Ikzelf raad Gliptone aan terwijl hij al Gliptone heeft....:D


Anyway, mijn volgorde is eerst de cleaner inwrijven met een (zachte) borstel, eventuele vouwen/plooien in het leder nog eens naborstelen. Hierna het residu afnemen met een badstoffen doek totdat het leder weer een matte uitstraling heeft.

De Conditioner inwrijven (heb hiervoor een goedkope pad gebruikt), aantal minuten laten intrekken, en weer nawrijven met een badstoffen doek tot je diezelfde matte uitstraling weer bereikt.
 
Leder is toch wel heel ander goedje dan de reguliere stof.
Als je wilt dat leder langer meegaat is het goed onderhouden een must.
Dit geld zowel voor het schoonmaken als het 'vet houden' van het leder. ( kreukels / scheuren etc )
Keertje APC'en kan in mijn ogen absoluut geen kwaad, maar op langere termijn raad ik mensen aan om de juiste spullen te gebruiken waarvoor deze bedoelt zijn

Topictitel etc is idd aangepast, maar ach:
Natural look voor de andere delen van het interieur is dus een goede optie ( met Mr Pink als doek )
 
schoonmaken met meguiars apc, die er ook voor geschikt is, moet je zien als eerste grondige diepe reiniging, niet om meedere keren per jaar te doen
afhankelijk van het soort en kleur leer gebruik ik het op heel vuil leer gebruik ik het 1:4 en een borsteltje, minder vuil kan 1:8 en mbv doeken voor het verwijderen van het vuil

daarna een voedend product aanbrengen en regelmatig onderhoud met een cleaner/conditioner zoals chemical guys pure leather conditioner of twee afzonderlijke producten zoals de gliptone, al naar gelang je voorkeur
 
Hoeft geen slotje op, gewoon niet meer reageren ;)