• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heeft kleien en paintcleaners en polishers wel zin op een metallic lak?

Stefan2011

Detailing trainee
18 mei 2009
14
47
Hallo allemaal,

Ik zit met bewondering te lezen hier wat er allemaal wel niet op poetsgebied te doen is.
Dit gaat veel verder dan dat ik ooit gedacht had :)


Nu vroeg ik me af of het kleien en paintcleaners en polishers wel zin had op een metallic lak.
Deze is zover ik weet toch afgesloten met een laagje blanke lak ?


Kan ik niet beter dan gewoon wassen met een goeie shampoo en dan de wax erop zetten ?


het gaat om een Toyota Avensis (bj206) zoals op de onderstaande google afbeelding
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Toyota_Avensis.jpg
 
hoi stefan,

mijn advies om altijd te kleien en te cleanen. ook de blanke lak heeft porien. met kleien haal je ook verontreinigingen weg die op je lak zitten. je zult verbaast zijn als je je lak voor en na het kleien voelt..helemal als je een boterhamzakje over je hand doet!

wil je echt die concours staat behalen zul je echt alle stappen moeten volgen...blanke lak enz geen probleem;)
 
Allereerst welkom, ten tweede, ik heb even je topictitel aangepast, "waxen enzo" is wel erg vaag ;)

Ik weet nog steeds niet waar de fabel vandaan komt dat je niets aan metallic lakken zou kunnen doen of dat een metallic lak zo vreselijk anders zou zijn dan een gewone uni-lak :weetniet Dat is echt een vreselijk grote fabel en het wordt tijd dat deze maar eens de wereld uit geholpen gaat worden ]-0

Blanke lak is... zoals de naam al zegt: LAK! het is alleen een extra laag, alleen zorgt deze laag voor de glans en vaak zitten daar de metallic deeltjes in. Deze moet dus gewoon hetzelfde behandeld worden als een uni-lak.
 
stimpy68 zei:
Allereerst welkom, ten tweede, ik heb even je topictitel aangepast, "waxen enzo" is wel erg vaag ;)


Inderdaad, je hebt gelijk, bedankt voor het aanpassen van de titel :cool:




Ik heb net ff de test met het boterhamzakje gedaan, en het verbaasde me dat er inderdaad nog vrij veel onregelmatigheden op de lak zitten, ondanks
dat ik de wagen gisteren nog gewassen had.

Dat wassen heb ik gedaan met een shampoo die ik nog had, een of andere fles uit een duitse supermarkt, dus ik vermoed nadat ik hier e.e.a. gelezen heb dat dit niet echt het beste is wat je kan vinden op was gebied :schaam


Ik zal me nog ens wat verder inlezen en dan gaan we voor de volgende was en schoonmaakbeurt maar eens wat serieus schoonmaak artikelen aanschaffen hier.

Ik had al een beetje gekeken wat je zoal nodig had om een compleet pakket van a tot z te nemen, maar dat loopt er nog behoorlijk in mag ik wel zeggen.
Daarom vermoed ik dat ik de spullen in etappes zal gaan aanschaffen.

Wat denken jullie, gewoon maar bij het begin beginnen ?
Shampoo, wasmitt, droogdoek en dan verder uitbouwen ?
 
Eerst zorgen dat je de basis goed hebt, het wassen:

- Goede shampoo
- Washmitt of Microiber spons zoals The Bone
- 2 Emmers
- Droogdoek

Dan kun je vanzelf de boel uitbreiden, kijk even hier voor de verdere producten e.d.
 
wesje zei:
Vaak zitten de metaaldeeltjes in de basislak (dus de kleurlaag) en niet in de blanke lak Stimpy :-"

Soms zelfs beide ;) Om een diepte effect te krijgen. Misschien dat AJs autobody hier wat meer over kan vertellen, die is spuiter.