• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Heeft Mequiars Deep Crystal Polish een hoge cuttingfactor?

kennyv

Detailing rookie
5 jun 2011
7
0
Weet er iemand of deze polish een hoge cutfactor heeft? ik zou hem gebruiken in combinatie met het dap900 light pakket raffini.
Op sommige sites lees ik dat deze enkel oliën bevat en geen cutfactor heeft dan zou ik deze kunnen gebruiken om mijn lak te voeden
na de raffini's. Meningen hierover?

De Meguiar's deep crystal polish is eigenlijk een glaze en heeft dus inderdaad geen cuttingfactor, deze dient om te lak te voeden. :ja

De Meguiars Deep Crystal Polish (step 2) heeft helemaal geen cuttingfactor omdat het een voedend product is.

De naam is een beetje verwarrend aangezien Meguiars de naam polish geeft aan een voedend product terwijl andere merken de naam polish gebruiken voor polijstproducten.

Zie ook: https://forum.Carclean.com/cc_postst613/Polish-Glaze-Polijstmiddel.aspx

Ehm.., volgens mij gebruiken ook de Engelsen de term 'polish' niet voor wax. Polish is nota bene een engels woord.
Kan me wel voorstellen dat bepaalde all-in-one producten de term 'polish' gebruiken in de naam,
terwijl er ook een wax/sealant component in zit (denk aan Polish with 100% Carnauba Wax).

Kun je een voorbeeld geven waar je dat gezien hebt?

Hmm, lekker is dat. is mij toch verkocht als polish. Blijkt het een glaze te zijn.
vond het al vreemd dat ik niet helemaal het gewenste resultaat kreeg.
Alles toen met scratch x gedaan. Was wel prima.
Toch maar een echte polis kopen voor ik aan de volgende auto ga beginnen.
En een beetje glaze is nooit weg :)