• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Helm en vizier reinigen

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik wist zo snel niet waar ik dit berichtje het beste onder kon neerzetten, ik heb uiteindelijk besloten om hem in het Glas, rubber en kunststof gedeelte te plaatsen.

Een vriendin van me vroeg hoe je nu het beste je helm en vizier kan behandelen.
De helm is een kwestie van goed wassen, eventueel kleien en met de hand de krasjes weghalen. Ik zit alleen met het vizier. Ik dacht zelf aan een laagje Provision Rain Clear te gebruiken, maar iets zegt me dat je dit beter niet op plastic kan gebruiken i.v.m. dof uitslaan.
Waar kan je het vizier het beste mee behandelen? Een laagje wax misschien zodat de drubbels eraf vliegen tijdens het rijden en vliegen makkelijker te verwijderen zijn?
 
Wat voor een merk is de helm en het vizier. Ben er achter gekomen dat de Rain Clear op mijn Arai super werkt en op mijn AGV is het helemaal ...... Allemaal vage strepen tijdens het in de regen rijden. De NXT glass cleaner werkt overigens ook super.
 
Komt ie weer, ..... testspot !!!

Pas op dat er geen coatings op zitten. En niets aan de binnenkant smeren als je ook Pinlock gebruikt.
De Pinlock binnenvisier is van een hydrofiel kunststof, neemt het een beetje vocht op waardoor het niet beslaat.

Buitenkant met een polymeer, geeft niet welk merk als de ondergrond maar zuiver is.
Die van Mothers werkt wel lekker en zuinig. Provision is niet bedoeld voor plastic, dus goed mee oppassen.
Een wax, zou ik niet doen, meer kans op prismavorming (zie je steeds regenboogjes)

Buitenschaal ook voorzichtig behandelen.
Geen echt chemische middelen, ga voor Monello en een natuurlijke wax als laatste.

En als laatste, een motorhelm heeft een beperkte houdbaarheid. Dus geen decennia mee doorrijden.

Hans
 
Oke ik zal eens navragen wat voor merk helm het betreft. Redcat, bedankt voor het informatieve antwoord. Zo blijkt maar weer dat je toch spullen ervoor kan gebruiken die er speciaal voor ontwikkeld zijn. Als je de Power Plastic aanbrengt na het wassen dan heb je een goede bescherming?
Ik zal weer iets moeten bestellen. Ik heb zelf geen verstand van motoren en helmen, maar zal haar ook de info laten lezen.
 
Ik maak mijn motorhelm altijd schoon met een vochtige MF doek en droog deze met een badstof doek, eens in de zoveel tijd een waxje er op, het vizier doe ik op dezelfde manier. Je moet altijd oppassen met het vizier, hier kan een coating op zitten, ik heb nooit rain clear o.i.d. gebruikt. Het enige wat ik er op doe is Meg's Ultimate Quick Detailer of een laagje wax. Maar ja, ik rij nooit in de regen, ben een mooi weer rijder ;)
 
@ Binnetie.

De Mothers is een polymeer, die hechten het best op zeer zuivere ondergrond.
Licht polijsten heeft de voorkeur, daarna goed ontvetten (bijv. spiritus, GEEN Glassex!! dat maakt dof)
Na het polijsten de polymeer gebruiken (ook al polijst die zelf ook een beetje)
Voor een helmvisier heb je niet meer dan een paar druppels nodig.

Hans
 
Oke, ik zal eens kijken of ik het bestel, hoe lang kan je met een flesje doen? Mn broertje heeft ook een motor en die wil ongetwijfeld zijn helm gaan doen.
 
Even een oud topic aan slingeren. Ik heb een nieuwe helm gekocht en wil deze graag goed gaan behandelen. Het volgende was mijn idee. afnemen met eraser en daarna in de exp zetten 24 uur uitharden en daarna nog een laagje natty's. Ik weet alleen niet hoe exp reageert op de schaal, het zou erg vervelend zijn als er door een chemische reactie mijn schaal zacht wordt o.i.d. hebben jullie nog tips?

hier een plaatje bij het praatje

p26_hadron2%20tc-5_m.jpg
 
pinlock zit erin:grinning: . moet ik eerst nog even een rondje met prof polish? Of is dit overbodig, omdat hij toch nieuw is en alleen in het schap heeft gestaan bij de winkel.
 
Eraser moet genoeg zijn. Afnemen bevordert de standtijd van de wax
Maar die gaat het toch niet lang redden als je 'm gebruikt en regelmatig schoonmaakt
Voor dat laatste, gewoon lauw water (lijkjes ff weken) moet voldoende zijn als hij goed gewaxt is.

Heerlijke helmen Shoei, mits je geen grote kop hebt :roll
 
Het is een beetje krappe opening, maar als ie eenmaal zit,zit ie erg goed en hij is lekker licht.De shoei is echt een klasse beter dan mijn oude hjc.
mijn stappen plan ziet er nu zo uit
1: afnemen met eraser
2: ex-p half uur laten drogen daarna 24 uur uitharden
3: een laagje natty's

vizier weet ik nog niet. Ik heb pro vision maar hier staat op dat dat niet op kunstof kan/mag. Op mijn oude hjc heb ik dit wel gedaan en geen schade. Maar de werking is ten opzichte van mijn autoruit is ook gewoon ronduit slecht! matige beading en het loopt er ook slecht af.
 
Ik zou op het vizier eigenlijk niet snel iets gebruiken
Zeker niet iets waarvan op de verpakking staat dat het niet geschikt is

Als .. dan Wolfgang Sealent voor plastic (omdat ik die heb)
 
vizier doe ik voorlopig niets aan. Ik ben toch even met de prof polish rond geweest daarna met eraser nu 1 laag ex-p morgen nog een laag,daarna natty's :grinning: .
 
Laatst bewerkt door een moderator: