• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het grote pH waarde topic

Als ik de reacties hierboven zie, maakt dat gelijk het probleem duidelijk: slechte invloed van een middel/pH-waarde op de standtijd/conditie van een coating of een wax, is alleen hard te maken als je dit óf via een zeer goed gecontroleerde test doet in een laboratorium omgeving, óf als je dit doet in een zeer omvangrijke praktijktest, met daarbij ook een controlegroep, zodat je beide groepen ook kan vergelijken in de resultaten, en bijv. niet een extra zure regen veroorzaakt door een verderop gelegen industrie het effect van hoge pH-waarde veroorzaakt.

@Zluytr Hoe kom je aan die pH-meter, en wat kost zoiets?
 
Heb dezelfde pH-meter, prima en handig dingetje voor die paar dollar. Paar maand terug de pH waarde van tfr ook gemeten, kwam inderdaad ook op die 13,5 uit. 1:30 verhouding zat ik rond de 11, dus op het randje van wat ze aangeven van pH-waardes van een coating.

Zelf gebruik ik de tfr ook niet op auto's hier thuis waar een bescherming (wax,sealant,coating) op zit. Alleen als ik de auto volledig aanpak met kleien, polijsten etc of op auto's van vrienden/familie/kennissen die maanden/jaren geen wasje hebben gehad en er toch weinig tot geen bescherming op zit.