• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het lijstje van Jeroen en wat vragen aan de kenners onder ons.

Jeroen Merlijn

Detailing rookie
30 apr 2012
1.271
0
Hallo profs, in het voorstel forum al even mijn groene Golf onder de aandacht gebracht. Omdat dit een betere plek is voor vragen,stel ik ze dan ook hier.
Het ging om deze auto:
2012-03-26181537.jpg



Al best wel veel gelezen op het forum,maar er zijn toch nog wat twijfels over het onderstaande.
Hebben jullie raad en daad voor deze beginneling?

Op dit moment beschik ik niet over een Dap of iets dergelijks,alles met de hand dus

Kom ik met onderstaand een beetje uit de voeten?

-Wassen volgens 2 emmer methode (welke shampoo is aan te raden?)
-Kleien met Mothers cg clay kit +ondersteuning van Poorboy spray and wipe
-Poorboy professional polish of Monello finale ?
-Poorboy Blackhole (hoe lang wachten tot dat de wax er op kan?) (of beter een andere ivm de groene kleur van de auto?)
-Collinite no.845

Doeken/pads

-Megs evencoat applicator pads
-Monello white polishing foam
-Monello peluche verde trio

Kleur van de auto is LC6M (Bright Green Pearl effect)

Als ik eenmaal ga poetsen zal ik er een foto verslag van maken.

Thanks!
 
Heb inmiddels al wat spullen binnen van carclean,mis nog een aantal zaken zoals een goede droogdoek,Iron-X, kwastjes etc.

Het bescheiden setje van mij:

2012-05-04161128.jpg



Wat zou trouwens een goede Iron-x vervanger kunnen zijn?

Groet,
Jeroen.
 
Hoi Kikkers!!!:o)

Volgens mij ben je goed op weg met je collectie.
Ik ben dan wel geen prof, maar wil best een poging doen wat van je vragen te beantwoorden.
Genoeg ervaren mensen hier die me dan eventueel aanvullen dacht ik zo.

Je vraagt naar een soortgelijk product als iron-x, voor zover ik weet is het enige wat hier enigszins op lijkt spul van Wolf's chemicals.
Je zou daar eens op kunnen zoeken, Carclean verkoopt dit merk niet.

Ik zie op de foto dat er nog geen shampoo bij zit.
Om terug te pakken naar je eerste post, ik persoonlijk vind de Poorboy's Slick & Suds een erg fijne shampoo, omdat die ontzettend lekker schuimt en goed over de lak glijdt:love
Ik heb hier ook de Dodo Juice Born to be Mild die ik meestal pas gebruik nadat de auto en de lak helemaal schoon zijn en de auto netjes gewaxed of geseald is.
Ten slotte ben ik ook in het bezit van Monello Lavare, deze heb ik zelf nog niet gebruikt, maar als ik de reacties hier op het forum lees moet deze ook wel erg fijn zijn in gebruik. Je hebt de Monello sponge aangeschaft, maar ik zou je zeker eens willen adviseren te kijken of een washmitt niet wat voor je is. Zelf ben ik in het bezit van twee, naar mijns inziens, toppers, de Poorboy's Chenille washmitt die wel wat zwaar wordt & de Meguiars washmitt

Als tip zou ik je willen geven om vooral veel doeken aan je collectie toe te voegen, zeker wanneer je ooit eens de overstap gaat maken naar een DAP.
Geloof me, dat komt vanzelf. Al dat harde werken en die elbow grease van het handmatig poetsen ben je zo beu wanneer je weet welke resultaten je boekt met een DAP. Dan spreek ik trouwens wel uit eigen ervaring. Heb ondertussen verschillende doeken in mijn collectie, van microvezel dweilen van de action tot aan Dodo Juice, Poorboy's en Monello doeken. Laatst genoemde pas toegevoegd en absoluut blijvertjes en bij deze aanraders! De Peluche verde is een mooie en prima te hanteren doek voor het afnemen van polijstresidu, maar ook voor het afnemen van detailspray tijdens het kleien bijvoorbeeld, goed dus dat je die al aangeschaft hebt. Zijn broer de Peluche Bianco is ook een topper!.

Droogdoek...tja, ook blijvers bij mij zijn de Senza aqua drying towel & de Delerium. Onmisbaar in iedere collectie ;)
Goede keuze van je om te gaan voor de Monello lijn vwb polijstmiddel. Misschien kun je ook de Mezzo nog aan je collectie toevoegen op termijn.
 
Hoi Maaike, bedankt voor de mooie reactie.

Wasmitt was het...,kon er niet opkomen,die ontbreekt inderdaad nog. Die sponge kreeg ik als presentje bij mijn bestelling,waar voor mijn dank aan carclean! De senza towel & de Delirium ga ik zeker overwegen aan te schaffen. Eerst me volgende loon afwachten ;-)

Iron-x zou ik willen gebruiken voordat ik ga kleien,dus om al heel veel vuil weg te halen. In deze bedoel ik of er iets op de markt is wat ik gewoon in een winkel,bouwmarkt,plaatselijke autoshop,drogist kan gebruiken?. Heb Iron-x nu niet,maar wou wel dit weekend een start maken. Zou iets van HG iets zijn? Iemand dat al eens geprobeerd?

Bedankt voor de tips tot nu toe! Oja, man man wat een grote collectie aan spullen heb jij zeg! (zag een opsomming met foto's in een ander topic)

Groet,
Jeroen.
 
Jeroen,

Iron-X is wonderlijk spul. Heb ik afgelopen maandag ook nog meegemaakt.
Had een detail van een 'nieuwe' KA uit november 2011. Gefoamed, gewassen, Iron-X en kleien.
De iron-x verkleurde zowat de hele auto. Tijdens het kleien heb ik nu voor het eerst gemerkt dat er eigenlijk bizar weinig vervuiling van/ uit de lak kwam.
Dacht eigenlijk dat ik niet goed bezig was en niet op de juiste manier bezig was met kleien (ben ten slotte ook maar een hobbyist :schaam
Vervolgens nog maar een keer de motorkap gedaan, waarbij ik merkte dat de klei eng soepel over de lak gleed. Ik ben niet erg snel tevreden, ben iemand die graag de lat hoog, erg hoog legt en ben een boterhamzakje gaan halen om te checken of de lak wel degelijk schoon was. Ja hoor, dat was ie.
Over de gehele auto ging dit zo makkelijk.

Om eerlijk te zijn vind ik iron-x best duur. Zeker omdat je er zo makkelijk naar grijpt. Het stinkt als een bunzing, maar het werkt zo goed. Ik kan niet in een ander zijn portemonnee kijken, alleen in die van mezelf en daar word je ook niet vrolijk van haha, maar ik zou zeker investeren in iron-x en niet grijpen naar andere middelen waarvan je niet zeker weet of dit goed voor je lak is. Wel kun je kijken of je de iron-x soapgel aanschaft. Voor mij is die wat economischer in gebruik dan de spray variant, hoewel ik die ook onmisbaar vind. CarPro heeft nu ook van die paste shizzle uitgebracht, misschien is dat ook wel iets voor je. Dat kun je heel lokaal en goed gedoseerd aanbrengen.

Mijn collectie? Dat is nog niks vergeleken met die van anderen.
Een verslavende hobby waar ik geen genoeg van kan krijgen. Ach, ik ben ermee van straat en ik word er blij van. Wat wil een mens nog meer?
 
Hahaha jeeeeejjjj! Had toch de verkoop in gemoeten.
Just kiddin' denk dat je er geen spijt van krijgt.
Hoewel...het meurt onwijs naar stront als je ermee bezig bent en uren later ruik je het nog:lol
Maar verder, prima spul!
Post vooral je bevindingen wanneer je klaar bent met je wagen, ben benieuwd wat je ervan vindt!
 
Ach,heb hier nog wel iemand die het er op kan spuiten en eenmaal afgespoeld,heb ik me koffie wel op hoor :lol

Dit weekend begin ik in ieder geval aan een testpaneel en daar zal ik een verslagje met foto's van posten.
 
Welkom hier Frogs. Dit is een mooie kleur om te vertroetelen: dat levert echt resultaat op, ook met het handje (mijn Fabia heeft een vergelijkbare kleur).

Ik mis in je spullen nog een paar zaken:
- een handpad met behoorlijke cutting factor (bijv. de oranje pad)
- een polijstmiddel met echte cuttingfactor (Monello Raffino Mezzo)
- zo op het eerste gezicht heb je maar 1 handpad, daar heb je echt meer van nodig voor de verschillende middelen (bijvoorbeeld een zwarte handpad als extra)

Overigens durf ik te wedden dat er wel swirls op je auto zitten, maar mogelijk zijn ze tijdelijk slecht zichtbaar doordat er één of ander product op je lak zit (wax, olie-achtig iets, of wat dan ook)

Als je van Poor Boys de sample kit #6 besteld, heb je een goede shampo, polijstmiddel zonder echte korrel (Professional Polish), Black Hole om de lak te voeden, en tenslotte ook Ex-P als wax. Met die sample kit kun je de auto echt een aantal keren mee behandelen, voor de prijs (ca. 25 euro) hoef je het niet te laten, en kun je ook het een en ander leren. Wil je overstappen naar een ander produkt/merk, heb je ook geen voorraad voor 10 jaar staan, dus kun je makkelijk switchen als je dat wil.
 
Hey Cordoba,
inmiddels zijn we bijne een jaar verder en mijn collectie is aardig aan het uitdijen ;-) Vandaag verwacht ik de postbode met de meest recente bestelling: Magifoam,reload,iron-x, enz..