• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het ultieme glaze/wax/sealant laagje maken?

Bananenman

Detailing addict
26 dec 2014
26
60
29
Hey mede detailers!
Je weet het (of waarschijnlijk niet) maar ik ben dus een leek in het vak met een enorm grote passie voor wagens :-D

Ik lees hier al een tijdje mee en ik zie allerlei andere meningen -> ik ben het even kwijt!
Wat wil ik?
De best mogelijke 'protectie' geven ZONDER te moeten polieren en dit met een 'beperkt budget'.

Wat ik in gedachten heb om mijn wagen te voorzien van een superlaagje:

- Clayen (obviously)
- PB Black Hole Glaze
- PB EX-P Sealant
- Collinite476s/845 of PB natty's paste wax blue

Ik wil eens met de hand een wax aanbrengen daarom mijn keuze voor een 'vaste' wax!

Wat denken jullie hiervan?
Ik veronderstel dat:
De Black hole de meeste 'krasjes' zal vullen...
De Sealant een ideale basis geeft voor de harde wax...
De Wax, de ideale topper is om echt een enorm blinkend resultaat te bekomen!
QSF31qF.webp

Foto is als grapje bedoeld, we zijn allemaal gek van detailen maar af en toe je karretje eens goed de sporen geven is ook zalig! :ja
Zo is het des te leuker om mijn Z eens goed te wassen en te kwijlen van het resultaat 8-)

Collinite 845 is een vloeibare wax, waarbij je die makkelijk dun aan kunt brengen door 'm vooraf óf heel goed te schudden, of au-bain-marie voor te verwarmen. Dan wordt ie mooi dun vloeibaar en kun je 'm makkelijk in een dunne laag aanbrengen (des te sneller en makkelijker gaat het curen, zodat ie weer uitgebuft kan worden). Een temperatuur van 10-15 graden is toch wel een minimum om een beetje behoorlijk te kunnen detailen, dus je moet nu wel binnen kunnen werken (of wachten op een warme dag).

Blijkbaar heb ik mijn research niet grondig gedaan, ik veronderstelde dat de 845 ook een harde wax was.
Nu los van dat feit, is mijn stappenplan/ keuze van producten correct? Wat raadt u aan?

Wax hecht beter en je krijgt een beter resultaat wanneer de voorbehandeling iets anders is:
-Wassen
-clayen
-cleaner zoals pb prof polish bv
-pb black hole (ik persoonlijk zou geen glaze gebruiken ivm budget/weersomstandigheden) optioneel
-collinite 845 verwerkt het makkelijkst.

Dmv de cleaner reinig je de lak wat een mooier resultaat geeft en je 845 (ikzelf zou pb black hole weglaten) hecht net wat beter.

Ik zou een pre-wax cleaner met korrel zoals bijvoorbeeld DDJ Lime Prime nemen, i.p.v. de PB PP + BH.
Op die manier kan je eventueel indien er marring van de klei aanwezig is, dit weer verhelpen.
Lime Prime bevat tevens glaze olïen en verhult dus ook lichte swirls.

Ric325i;n410252 zei:
Wax hecht beter en je krijgt een beter resultaat wanneer de voorbehandeling iets anders is:
-Wassen
-clayen
-cleaner zoals pb prof polish bv
-pb black hole (ik persoonlijk zou geen glaze gebruiken ivm budget/weersomstandigheden) optioneel
-collinite 845 verwerkt het makkelijkst.

Dmv de cleaner reinig je de lak wat een mooier resultaat geeft en je 845 (ikzelf zou pb black hole weglaten) hecht net wat beter.
Dat is klaar en duidelijk! Gelukkig dat ik het hier nog eens vraag, dat is wat budgetvriendelijker :-)^

Frans;n410255 zei:
Ik zou een pre-wax cleaner met korrel zoals bijvoorbeeld DDJ Lime Prime nemen, i.p.v. de PB PP + BH.
Op die manier kan je eventueel indien er marring van de klei aanwezig is, dit weer verhelpen.
Lime Prime bevat tevens glaze olïen en verhult dus ook lichte swirls.

*klik* in de winkelmand :-D
Het zal dus worden:
-Wassen
-Clayen
-DDJ Lime Prime
-Collinite (naar keuze...)

Heb je de rest er ook bij, zoals 2 emmers met grid, washmit, droogdoek, shampoo, handpads, Clay lube en klei?
Persoonlijk zou ik adviseren; DDJ Born to be mild, DDJ Born Slippy concentraat, DDJ Supernatural klei en een lege flacon met sprayer voor de Born Slippy.
Zoveel mensen zoveel smaken, maar een feit is dat deze producten door veel mensen goed worden gewaardeerd.

Frans;n410284 zei:
Heb je de rest er ook bij, zoals 2 emmers met grid, washmit, droogdoek, shampoo, handpads, Clay lube en klei?
Persoonlijk zou ik adviseren; DDJ Born to be mild, DDJ Born Slippy concentraat, DDJ Supernatural klei en een lege flacon met sprayer voor de Born Slippy.
Zoveel mensen zoveel smaken, maar een feit is dat deze producten door veel mensen goed worden gewaardeerd.
Al de rest heb ik idd ;-)
Het Dodo Juice gamma spreekt me enorm aan ;)
Ik zal het gerief na nieuwjaar bestellen en een review maken!

ben benieuwd wat je bevindingen zijn
ben ook nu aan het opstarten met een setup
ben wel nieuwsgierig hoe jij deze producten vind

Wel, de Z3 is ondertussen reeds verkocht en ik heb mezelf een E46 318ci gekocht ;-)
Momenteel heb ik Chemical guys Blak Light met daarboven Collinite 845 sealant op en wat een resultaat! Fenomenale beading/Sheeting.
Mijn wagen is veel sneller gewassen en houd langer schoon = perfect resultaat (in mijn ogen!)

oke perfect

heb inmiddels ook gewerkt met de collinite 845 en werkte erg fijn
was maar een klein stukkie maar ging erg naar me zin nu nog een goed heel me auto doen

ben wel benieuwd hoe je nieuwe auto eruit ziet plaats er eens een foto van