• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het verschil tussen een glaze en sealant

Bevat M21 net als Next Generation Techwax ook een polijstende component? Voor zover ik weet is M21 de proffesionele variant van NTX. Het wordt namelijk niet geadviseerd om NTX over black Hole te gebruiken omdat je met de polijstende component uit NTX de black Hole weer zou verwijderen. Dit heb ik inmiddels in vele post gelezen.

En hier wat over dit product geschreven wordt in de productbeschrijving (citaat van de carclean site): De nieuwe synthetische polymeerformule (versie 2.0!)zorgt voor een geavanceerde bescherming. De kleur van de lak wordt dieper, donkerder en glanst meer. Verwijdert kleine krasjes en swirls.

Vooral dat laatste: komt dat door fillers of door polijstende componenten of wellicht allebei?


Ikzelf zou over Black Hole in ieder geval een pure sealant zonder polijstmiddel erin aanbrengen. Anders is het zonde van al het werk en de Black Hole.

Groeten GdV
 
Ik heb het nog eens nagelezen op de meguiars site en je heb gelijk Stimpy. M21 wordt wel genoemd als de proffesionele variant van NTX maar zonder de reinigende werking.

Dus M21 is een goede optie over black hole als je een sealant wil gebruiken. Mmmmm aangezien mijn NTX 1.0 bijna op is is M21 dus een goede optie want ik gebruik ook nog wel eens Black Hole. Alhoewel ik mijzelf voor de zomer had toegezegd de Wolfgang sealant aan te schaffen. Hoera weer een luxe probleem erbij.......
 
Hallo, vraaaaagje nog!

Wassen e.d. -> Black Hole -> M16

Dit is mogelijk, maar is de bescherming heel veel minder (lang) dan wanneer ik voor de M16 eerst M21 erop doe? Ik wil namelijk de M21 achterwege laten, maar ik weet niet of dit heel nadelig is voor de levensduur van de beschermende laag.

Dankjewel hé!:)^

Raoul

p.s. nu lees ik nog wat,

Geschikt voor lakken die behandeld zijn met cleaner en polish.

Dit staat bij product omschrijving van de Meguiar's M16. Ik doe: Wassen -> kleien -> Black Hole -> M16. Dit kan toch gewoon?
 
eigenlijk ook 'ja' voor de 1e vraag: als je een sealant als extra toevoegt voor je wax heb je een langduriger bescherming dan zonder. Logica van likmevestje :grinning:
Je wax verdwijnt net zo snel, en daarna heb je nog een sealantlaagje die beschermt. De m16 houdt redelijk, maar na 1,5 maand is het wel raadzaam een nieuwe laag aan te brengen.
 
Is de NXT tech wax 2.0 eventueel te gebruiken i.p.v. de M21?

En, kan de NXT tech wax 2.0 getopt worden met Meg's M16?

Thnxxxxx:)^
 
ja, je kan de NXT 2.0 in plaats van de m21 gebruiken, de duurzaamheid is wel minder goed van de NXT 2.0 dan die van de m21.
Tevens kan je de NXT 2.0 toppen met de m16, dit gaat de duurzaamheid zeker ten goede komen, m16 is en blijft een topper bij goed gebruik.
 
Zou je de Meg's NXT tech wax dan ook een sealant kunnen noemen?

En ik blijf bezig hoor:-"

Kan dit dan ook?

Wassen -> kleien -> (polijsten optioneel) -> Black Hole -> NXT tech wax 2.0 -> M16


Dagge bedankt zei da witte!

Zeggen we dan:D
 
Megs NXT wax is eigenlijk een all-in-one product, het cleant, vult en beschermd. Maar doet dit op synthetische basis. Dus het beschermende gedeelte noem je dan inderdaad een sealent.

Wassen -> kleien -> (polijsten optioneel) -> Black Hole -> NXT tech wax 2.0 -> M16

Dit gaat wel maar ik denk dat de black hole veel gaat helpen, door de lichte cleaner in de NXT gaat het waarschijnlijk de black hole gedeeltelijk/geheel verwijderen en dus ook geen effect meer geven.