• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het verschil tussen een glaze en sealant

Boelewapper

Detailing rookie
10 sep 2009
152
17
Hallo poetsers,


Voor zover ik begrijp is een sealant een voeding voor je lak, welke je aanbrengt voor een wax.

Wie kan me duidelijk uitleggen wat nou het verschil is tussen een sealant en een glaze?

Een compound is een polijst zeg maar, een wax een beschermlaag maar wat is nou eigenlijk een glaze en wat doet het?

Alvast bedankt.
 
michelv. zei:
Juist de glaze is de voeding van je lak, de sealant(naam zegt het al) sealt(beschermt) de lak

Hoi, dankjewel.

Dus ik kan (na het wassen, kleien en polijsten) eerst de lak voeden met Poorboy's Blackhole (met applicator pad en microvezel?) dan Meguiars M21 erop en vervolgens afmaken met Meguiars M16?

Groet,

Raoul
 
juist!
alleen kan je de blackhole ook op een zwarte pad machinaal doen.
of met de hand.. net wat jij fijner vindt
 
Blackhole : zwarte LC handpad of zwarte Monello machine pad.
M21: (is dit een sealant zoals CG Jetseal 109?) rode Monello machine pad
M16: handmatig met LC rode handpad of any foampad
 
Boiten zei:
Zo zou ik het ook doen:D

Blackhole is besteld, zwarte Monello pad zit reeds in de collectie.
M21 moet even geleend worden:-" rode Monello pad is besteld.
M16 zit reeds in de collectie en kan uitgeleend worden. Rode LC handpad is besteld.
MF doeken zijn voldoende aanwezig, nu is het wachten op goed weer. (of een tent kopen:D )

Greetz!

p.s. Boiten, dit wilde ik nog laten zien8-()) 8-())
https://forum.Carclean.com/cc_postst4944/Poorboys-World-Black-Hole-Mooie-demo-dat-fillers-ook-echt-werken.aspx
 
De m16 kan je ook aanbrengen met de dap, gewoon een lik wax uit de pot op je lak doen, en daarna met een zwarte of rode lc/monello-pad en de dap verspreiden.
Zorg dat je van de m16 altijd een hele dunnen laag aanbrengt, wax durft als hij te dik is aangebracht zich nogal moeilijk laten verwijderen.
 
Daar kan ik dan zeker niet dezelfde pad voor gebruiken als ik dan voor de Black hole gebruikt heb? In dat geval doe ik het met de hand. (Makkelijker voor rottige hoekjes e.d. en bovendien moet ik dan een pad bij gaan bestellen, de bestelling is nét de deur uit)
 
Dat kan met dezelfde pad maar die moet je dan wel even snel uitwassen. Gewoon onder de kraan met wat apc of wat huishoud afwasmiddel.
Daarna even op de dap droog slingeren en je kan de pad perfect terug gebruiken om een ander product aan te brengen.
 
*kuch*swipetest*kuch*

;)

Is geen vaste tijd voor aan te geven, is helemaal afhankelijk van de weersomstandigheden en luchtvochtigheid e.d. Black hole, na het hazen (waas) afnemen.
M16, aanbrengen (DUN!!!!) en dan na enkele minuten alweer afnemen, bijna wipe on, wipe off, te lang laten drogen... bitch om te verwijderen :-"
 
Kleine leidraad:

Black Hole, paar minuten
M21, sealant droogt snel, maar even laten staan is bij een sealant raadzaam. Een sealant kan je makkelijker ongestraft langer laten staan dan een wax.
M16 afhankelijk van weer, temperatuur etc. maar tussen de 10 en 30 minuten (al is 30 aan de lange kant).
 
@Stimpy

Werkt die swipetest ook voor deze producten? Voor de NXT wax wist ik dat dat werkte. (En goed ook).

Maar nogwat, jij zegt M16 erop en bijna direct eraf, maar Tim zegt 10-30 minuten?!:weetniet

Groet, Raoul
 
Ik breng m16 aan op 1 paneel, daarna nog 1 paneel en dan direct het 1e paneel afnemen en oppoetsen .
Curetijd hangt natuurlijk af van temperatuur en luchtvochtigheid maar ik heb 1 keer m16 een half uurtje laten curen , gevolg was dat ie niet meer uit te poetsen was !