• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het verschil

GeNeRaL

Detailing rookie
10 aug 2008
67
0
Wat zijn jullie bevindingen tussen Professional Show Car Glaze - M7 en Step 2. Wat is jullie detailervaring (ik bedoel niet dat de één in de pro-line zit en de ander in Consumenten-lijn). Thnx
 
M7 is ontwikkeld voor de machine step 2 is ontwikkeld voor met de hand.
Met als gevolg dat M7 iets krachtiger is, maar met de hand zwaarder is om te gebruiken.
 
Toch is het zo.... de een is uit de consumentenlijn de ander uit de pro lijn.
Het zijn beide glazes, dus beide voedend. Enige verschil wat er is dat de M7 in grotere verpakkingen te krijgen is (en daardoor goedkoper). Ook zijn ze beide, volgens de Meguiar´s naamgeving, pure polishes (glazes dus ;) ).
 
Patrick zei:
M7 is ontwikkeld voor de machine step 2 is ontwikkeld voor met de hand.
Met als gevolg dat M7 iets krachtiger is, maar met de hand zwaarder is om te gebruiken.

Oke hij is krachtiger, maar uit zich dat in, meer helderheid/dieper in kleur? Zijn de metaaldeeltjes van mijn metallic lak beter/mooier zichtbaar?


stimpy68 zei:
Toch is het zo.... de een is uit de consumentenlijn de ander uit de pro lijn.
Het zijn beide glazes, dus beide voedend. Enige verschil wat ik kan ontdekken is dat de M7 in grotere verpakkingen te krijgen is (en daardoor goedkoper). Ook zijn ze beide, volgens de Meguiar´s naamgeving, pure polishes (glazes dus ;) ).

Ok maar merk je verschil met het bewerken tussen deze 2 bv kleur e.d?

Of zeg je "ga gelijk maar over op PB" want ik lees zeer veel positieve dingen hier op dit forum. Ik krijg sterk de indruk dat men hier eerder naar PB grijpt dan naar Meg. Klopt mijn gevoel? Want ik lees veel positievetijd over SS1 t/m 3 deze te gebruiken voor het cleanen/polijsten en PB Black Hole. Wat is jullie gevoel hiermee?

Er zijn ook zoveel verschillende mooie dingen$$)
 
Ik ben enkele jaren gebruiker van Meguairs producten, ik heb dus de nodige producten kunnen gebruiken. Wat mij opvalt aan de producten van Poorboys is, dat deze zeer makkelijk te gebruiken zijn. Vaak zijn de producten uit de pro lijn van Meguiar´s niet met de hand te gebruiken of werken niet op een excenter e.d. De SSR lijn van Poorboys is te gebruiken met de hand, excenter en rotary.
Ze bevatten ook meer olieen dan de Meguiar´s producten, waardoor je langer door kunt werken met het product. M83 van Meguiar´s is een product met een gebruiksaanwijzing, het werkt goed, mits het niet gaat drogen tijdens het werken, dan gaat het gommen en werkt het niet meer. SSR heeft hier geen last van, en je kunt het in de zon gebruiken, iets wat je met een M80, M83 e.d. van Meguiar´s absoluut niet hoeft te proberen!

Het verschil tussen Deep Crystal Polish (step 2 van Meguiar´s), M7 en de Black Hole van Poorboy´s is, is dat de BH veel fillers bevat, oftewel meer krasjes zal maskeren dan de eerder genoemde 2, maar desalniettemin bevatten die ook fillers.

Een polish/glaze maakt je lak dieper en daardoor donkerder van kleur, hierdoor zullen de metallic deeltjes in je lak meer opvallen.
 
Het is en blijft een kwestie van proberen. De een zal zweren bij de Meg's en de ander geeft PB de voorkeur. Neem gewoon alles :grinning:
 
stimpy68 zei:
Ik ben enkele jaren gebruiker van Meguairs producten, ik heb dus de nodige producten kunnen gebruiken.
En dat wist ik, daarom had ik al een beetje gehoopt dat je zou reageren :-" Maar je verhaal is erg duidelijk.

Zou het (ik doe maar een gok hoor) ook komen doordat PB ook vloeibaarder is, dat het wat makkelijker te be/ver-werken is?

Op het Meg forum, zullen ze hoop ik binnen kort een clinic (Sven uit Meg B zou komen naar NLD) geven waar ik graag wil bij zijn. Ik hoop dat ik i.v.m mijn werkzaamheden hieraan kan deelnemen. :|

Iig mijn dank voor je duidelijker uitleg.

Dibbuz zei:
Het is en blijft een kwestie van proberen. De een zal zweren bij de Meg's en de ander geeft PB de voorkeur. Neem gewoon alles
Daarmee ben ik het met je eens, iedereen heeft zo zijn voorkeur waarna ik benieuwd naar was. Ik moet nog beginnen met de bestelling, gestaag komt het door wat producten precies doen en reageren. Het zal er een grote wezen btw. Maar het viel wel op dat veel personen kiezen voor PB en/of in combinatie met Meg.

Als ik zo een keuze zou maken kwam het neer op:
Clay
SS1
SS2
SS3 of 2.5 (afhankelijk van die swirl diepte natuurlijk en altijd eerst met 1 beginnen)
PB Black Hole
Meg M21 Sealant
Meg M26 Cab wax / Of M16 (Ben er nog niet overuit wat ik nu precies het mooiste vind, maar wie weet heeft iemand een 50/50 picture.:grinning: )
Wat vinden jullie hiervan? Of houden jullie het altijd alleen bij MEG of alleen PB?
 
Oude foto, maar er is iets bij en iets af :D
IMG_0406.jpg