• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Gistermiddag:
P_20240223_165832_1.jpg
 
@Cordoba ja dat had zeker gekund, de I Love You plaat staat nu hier thuis. Ik wil magneetjes op de achterkant plakken, zodat ik m net als mijn andere showplaten straks op mijn nieuwe kentekenplaten kan bevestigen.
Komende woensdag wil ik die gaan regelen (nu echt!) bij Fource.
 
  • Leuk
Reactions: mfmeijer en Cordoba
Oké, ik had vandaag iets teveel plannen.
Ik wilde het dak wassen, ontijzeren, kleien. Dat is gelukt, dit is na het kleien (na het kleien opnieuw weer even dak gewassen voor de zekerheid) en drogen met mijn nieuwe droogdoek:

P_20240228_155144.jpg
P_20240228_155249.jpg

P_20240228_154724.jpg


Vond het er al best mooi uit zien.
Quote medewerker wasstraat: "je kunt nu al je haren erin kammen, ik word haast verblind!"

Toen nog de PBW Prof Polish aangebracht en daarna de Prep gebruikt.
Toen dak in de wax gezet.
Daarna begon het te regenen zodat ik kon testen of er wel beading ontstond.
P_20240228_172712.jpg

Alles bij elkaar toch weer 2.5 uur bezig geweest.

Dus nu ben ik alsnog niet naar de Fource gegaan voor de kentekenplaten.
Ik zie er ook een beetje tegenop want ik vraag me af hoe ik de oude platen eruit krijg zonder de houder te beschadigen. Ik heb het zojuist geprobeerd met een kleine schroevendraaier maar dan beschadigt de plaat sowieso (nu ga ik die toch vervangen maar goed) en de houder wil ik graag heel houden.

Ik denk dat ik het beste gewoon naar de Fource ga op een doordeweekse dag en dan met mijn beste glimlach vraag of ze even helpen?
Dan lijm ik daar ter plekke wel de metalen plaatjes op de achterkant van de luxe platen en misschien helpen ze dan ook wel met ze in de houders klikken.
 
Die houders kunnen naar mijn mening best wat hebben. Ik heb de platen vorige week met zo’n kunstof ‘pryingtool’ verwijderd. Dat ging zonder problemen. Voor de netheid (kost maar een paar euro) twee nieuwe houders aangeschaft. Voor was het eigenlijk niet nodig maar toch maar vervangen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Oké dankjewel, ik ga die tool even opzoeken, zegt mij niets.
En nieuwe houders zijn ook de kosten niet dus zou geen ramp zijn, maar als het niet noodzakelijk is dan hou ik ze liever heel.
 
Persoonlijk zou ik dan een schroevendraaier met een platte kop pakken en met beleid de platen eruit halen. Ik zag er ook best tegenop maar achteraf viel het reuze mee. Mocht je uit de buurt van Arnhem komen dan zou je die tool wel kunnen lenen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Dankjewel, ik woon aan de kust dus nogal uit de buurt ;)
Maar zo'n tool kan ik wel regelen. Ik had inderdaad schroevendraaier met platte kop. Zie er nu ook een beetje tegenop ja..
 
Ik heb geen foto van mijn huidige houder. Er zitten zowel boven als onder 3 van die klemmetjes, en links en rechts 1.
Althans, dat is achter.
Voor is het iets anders geloof ik.

Hoe bevestig ik een nieuwe houder?
Dit is nou echt zo iets dat je niet even toevallig tijdens het detailen ontdekt (ik niet tenminste)..
 
Bekijk bijlage 168247
Dit heb ik gebruikt. Die zat bij mij in een iFixit kit
Zo te zien is dat een tool uit een kunststof 'interieurset': speciaal gemaakt om kunststof onderdelen los te krijgen zonder schade. Die sets zijn er in diverse kleuren, en standaardsets van 4-5 tools tot wel 15-20 tools. Een standaard setje kost typisch rond de 15 euro, voorbeeldje:

?u=https%3A%2F%2Ftse4.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.jpg

Wat de kentekenhouder betreft: als die vanaf nieuw op de auto zit, is die ook zo'n 10 jaar oud, dus veel breekbaarder/brosser dan op een auto van 1 jaar oud, bovendien kans dat de houder op een parkeerplaats al eens een tikje heeft gehad, dus al schade heeft, die misschien nog niet zichtbaar is.
 
  • Leuk
Reactions: Ester