Heb je clearvue of iets dergelijks op die ruit gebruikt? Wassen met afwasmiddel is ook een goede ontvettende basis. Dan kun je erna met prep nabehandelen.
Bij dergelijke stickers met losse elementen (veel dakborden bestickerd door de jaren heen) had ik voor het plakken zelf altijd dit stappenplan:
Ik verwijderde de folie.
Spray de plakzijde en de te plakken ruit in met lichte zeepsop (demiwater kan ook als je bang voor vlekjes bent).
Plaats de sticker op de plaats waar hij moet komen.
Door het laagje zeepsop/water kun je de sticker nog draaien en verplaatsen indien deze niet helemaal goed zit.
Vanuit het midden kun je dan met een rubber spateltje of een oud (bank)pasje het water eronderuit persen/vegen, terwijl je met de andere hand de sticker vast houdt. Begin met lichte druk en bouw dat per strook steeds verder op. De sticker hecht nu aan het raam.
Ik liet hem dan, als ik de tijd had, een uurtje in de zon staan en haalde erna de applicatietape eraf. Dat deed ik door die tape zo scherp mogelijk terug te trekken. Dus bijna dubbelgevouwen over zichzelf terug. Wat soms dan helpt is om hem iets scheef te trekken bij het begin van een letter en te voelen of het hoekje eerst loslaat. Is dat niet, pak dan het andere hoekje.
Die tape hoort niet heel hard te plakken, wat hij bij jou schijnbaar wel heeft gedaan. Dat kan aan de tape, maar ook aan de voorbereiding liggen of je hebt hem teveel van de ruit af getrokken ipv terug over zichzelf heen.