• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Die dingen gaan letter voor letter. Langzaam. Blijft een letter meer aan de applicatiefolie plakken dan de ondergrond... terug vouwen/rollen, aandrukken, even wachten en opnieuw proberen.
Losse letters is altijd lastiger dan je denkt maar zolang de ondergrond goed schoon is, kom je met geduld een heel eind.

Of even appen en naar Wassenaar rijden.. Kleine moeite. ;)

• Leuk
Reacties: Ester
Ik had ook van die insta stickers op mijn auto. Deze heb ik 2 maand geleden eraf gehaald. Ze hechten al niet super lekker, en de kwaliteit viel gewoon dik tegen.
Ik heb de stickers een beetje ingesmeerd met tar and glue remover, en daarna zo'n plastic glas krabbertje gebruikt, daarmee vlogen ze eraf.

• Leuk
@MTyn dankjewel voor de tip en het aanbod!
Ik deed het al heel langzaam en ging met mijn vinger er langs om het aan te drukken.
Maar blijkbaar toch iets niet goed gedaan of gegaan.
Ik heb er een hard hoofd in dat de losse letters nu recht komen te staan t.o.v. de al geplakte letters.
Ik besluit dus voor nu maar om ze er weer af te halen.
Maar als het de 2e keer opnieuw mis gaat, dan neem ik je aanbod van harte aan!

@RoyR aha oké! Ik heb hier alleen Tar remover van Autoglym. Zou dat ook kunnen werken? En is dat veilig op getinte ramen?
En je had niet vooraf verwarmd met föhn?

Ik heb als alternatief ook nagellak remover. Ik weet niet of dat kwaad zou kunnen op het glas?

Wat is een plastic glas krabbertje? Ik heb wel een ijskrabber maar daarvan ben ik niet een fan..

Laatst bewerkt:
De Autoglym zou je moeten kunnen gebruiken:
De Autoglym Intensive Tar Remover lost direct teer op van lakoppervlakken en kunststof, waardoor het eraf geveegd kan worden of weggewassen tijdens een reguliere shampoobeurt.
Te gebruiken bij het verwijderen van olie, vet, siliconen, wax, gom, boomhars, benzinevlekken en lijmresten.

Als je googlet op glas krabber krijg je allerlei soorten. Als de stickers zo kort erop zitten zal dat waarschijnlijk niet nodig zijn,

• Leuk
@Riez oké dankjewel! Ik probeer het wel even. Föhnen lukt nu niet want de parkeerplek bij ons voor de deur is echt altijd bezet. En meestal niet door één van de eigen auto's...

• Leuk
Reacties: Riez
Ik heb een letter ingewreven met tar remover en laten inwerken. Maar de letter zit echt vast. Dan toch maar eerst met föhn proberen?
Dan moet ik wachten tot ik een keer de plek bij ons voor de deur kan bemachtigen.

Kun je niet met een nagel een randje lospeuteren en ze er zachtjes af trekken? Ze zitten er net op, meestal is de lijm dan nog niet volledig uitgewasemd en is de sticker nog soepel en rekbaar. Eventueel een wattenstaafje heel goed nat maken met tar remover en lang de rand die loskomt bewegen. Gebruik voor ieder stickertje een nieuw wattenstaafje.

Wel typisch dat de andere sticker niet plakten. Folie er goed vanaf? Waarmee heb je ontvet?

• Leuk
De stickers kwamen niet los van de ondergrond. Dus het was niet zozeer dat ze niet plakten op het raam, maar meer dat ze heel sterk vasthouden aan de ondergrond (het vel).
Ik heb het raam eerst afgespoten met HD.
Toen gewassen met BTBM en weer afgespoten.
Toen gedroogd.
Toen in de garage ontvet met Prep.

En er kwam echt een minuscuul puntje los, maar dat was te klein om te pakken met mijn nagel. Wel geprobeerd uiteraard.
Tar remover is veilig op getinte ramen toch?
Dan kan ik morgen nog proberen met wattenstaafje.

Ik heb zelf net een sticker gekocht voor op de kentekenplaathouder, lekker subtiel. Twijfel nog over een sticker op de achterruit of zijachterruit maar laat vooral weten welke goede kwaliteit zijn

• Leuk
Reacties: RoyR
De tar remover zal waarschijnlijk niet de sticker oplossen maar alleen de achtergebleven lijmresten; als je de sticker er echt niet af krijgt met je nagel zou je de genoemde glas krabber kunnen proberen om onder de sticker te komen; of toch met een verlengsnoer en een föhn proberen bij je auto te komen..

• Leuk
De stickers kwamen niet los van de ondergrond. Dus het was niet zozeer dat ze niet plakten op het raam, maar meer dat ze heel sterk vasthouden aan de ondergrond (het vel).
Ik heb het raam eerst afgespoten met HD.
Toen gewassen met BTBM en weer afgespoten.
Toen gedroogd.
Toen in de garage ontvet met Prep.

En er kwam echt een minuscuul puntje los, maar dat was te klein om te pakken met mijn nagel. Wel geprobeerd uiteraard.
Tar remover is veilig op getinte ramen toch?
Dan kan ik morgen nog proberen met wattenstaafje.

Dat had ik dus toen ook...

Ja wat raar hè.
Ik kreeg van iemand de tip om de sticker niet te lang na aankoop op het vel te laten zitten. Omdat deze dan aan het vel kan gaan hechten. Misschien is het daar mis gegaan, want ik heb de sticker natuurlijk al vanaf oktober liggen.

Heb je clearvue of iets dergelijks op die ruit gebruikt? Wassen met afwasmiddel is ook een goede ontvettende basis. Dan kun je erna met prep nabehandelen.

Bij dergelijke stickers met losse elementen (veel dakborden bestickerd door de jaren heen) had ik voor het plakken zelf altijd dit stappenplan:
Ik verwijderde de folie.
Spray de plakzijde en de te plakken ruit in met lichte zeepsop (demiwater kan ook als je bang voor vlekjes bent).
Plaats de sticker op de plaats waar hij moet komen.
Door het laagje zeepsop/water kun je de sticker nog draaien en verplaatsen indien deze niet helemaal goed zit.
Vanuit het midden kun je dan met een rubber spateltje of een oud (bank)pasje het water eronderuit persen/vegen, terwijl je met de andere hand de sticker vast houdt. Begin met lichte druk en bouw dat per strook steeds verder op. De sticker hecht nu aan het raam.
Ik liet hem dan, als ik de tijd had, een uurtje in de zon staan en haalde erna de applicatietape eraf. Dat deed ik door die tape zo scherp mogelijk terug te trekken. Dus bijna dubbelgevouwen over zichzelf terug. Wat soms dan helpt is om hem iets scheef te trekken bij het begin van een letter en te voelen of het hoekje eerst loslaat. Is dat niet, pak dan het andere hoekje.

Die tape hoort niet heel hard te plakken, wat hij bij jou schijnbaar wel heeft gedaan. Dat kan aan de tape, maar ook aan de voorbereiding liggen of je hebt hem teveel van de ruit af getrokken ipv terug over zichzelf heen.

• Leuk
Ja wat raar hè.
Ik kreeg van iemand de tip om de sticker niet te lang na aankoop op het vel te laten zitten. Omdat deze dan aan het vel kan gaan hechten. Misschien is het daar mis gegaan, want ik heb de sticker natuurlijk al vanaf oktober liggen.
Dat scheelt zeker. Er zit een lijm op die heel langzaam uithard en hecht. Daar heeft hij dan wel de tijd voor gehad.

• Leuk
Heb je clearvue of iets dergelijks op die ruit gebruikt? Wassen met afwasmiddel is ook een goede ontvettende basis. Dan kun je erna met prep nabehandelen.

Bij dergelijke stickers met losse elementen (veel dakborden bestickerd door de jaren heen) had ik voor het plakken zelf altijd dit stappenplan:
Ik verwijderde de folie.
Spray de plakzijde en de te plakken ruit in met lichte zeepsop (demiwater kan ook als je bang voor vlekjes bent).
Plaats de sticker op de plaats waar hij moet komen.
Door het laagje zeepsop/water kun je de sticker nog draaien en verplaatsen indien deze niet helemaal goed zit.
Vanuit het midden kun je dan met een rubber spateltje of een oud (bank)pasje het water eronderuit persen/vegen, terwijl je met de andere hand de sticker vast houdt. Begin met lichte druk en bouw dat per strook steeds verder op. De sticker hecht nu aan het raam.
Ik liet hem dan, als ik de tijd had, een uurtje in de zon staan en haalde erna de applicatietape eraf. Dat deed ik door die tape zo scherp mogelijk terug te trekken. Dus bijna dubbelgevouwen over zichzelf terug. Wat soms dan helpt is om hem iets scheef te trekken bij het begin van een letter en te voelen of het hoekje eerst loslaat. Is dat niet, pak dan het andere hoekje.

Die tape hoort niet heel hard te plakken, wat hij bij jou schijnbaar wel heeft gedaan. Dat kan aan de tape, maar ook aan de voorbereiding liggen of je hebt hem teveel van de ruit af getrokken ipv terug over zichzelf heen.
Dankjewel voor de tip!
En nee, geen Clearvue daar gebruikt.
Zodra de nieuwe sticker binnen is, ga ik zsm moed verzamelen en plakken ;)