• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

@RoyR ja aan die optie heb ik gedacht. Maar ik vroeg me af of het wel is toegestaan dat de auto staat geparkeerd zonder kenteken?
Immers als ik ga fietsen, heb ik de oude platen bij me en staat de auto dus zonder. Ze rijden hier aan zee superveel rond om te controleren qua parkeren. En ik weet niet of dit dan mag?

• Verbluft
Reacties: RoyR
Ja dan is dat inderdaad niet het slimste. :joy:

Of je moet even kartonnen plaatjes maken. En die er niet al te lang op laten zitten. Of als je met z'n 2en bent. Dan blijft er een bij de auto. Alsof die bezig is. :joy:

• Grappig
Reacties: Ester
Nee, dat was mijn gedachte dus ook... Dan maar ter plekke verwisselen.

Of: ik rijd de auto de parkeergarage in met de oude platen. Dan haal ik ze daar eraf, laat de auto staan (is dat toegestaan? Er is ook een beheerder..), haal met de fiets de nieuwe platen, en daarmee terug naar de parkeergarage. Dan kan ik daar nog de houders demonteren en er achter schoonmaken. En dan alles monteren.

Ik weet dat de meesten over het algemeen geen reclame op de houder wensen. Ik heb dat eigenlijk ook, maar voor mij is het ook wel bijzonder dat het mijn eerste auto is en ik had een prettige ervaring bij deze garage. Ik vind de naam op de houder, daarom vooralsnog wel leuk.

Ik heb ook een showplaat voor Het Zonnetje besteld (nog niet binnen) voor op HVA.
Toen kwam het vraagstuk hoe deze zo mooi mogelijk te monteren.

Na research heb ik een systeem gevonden met magneetjes, specifiek voor showplaten. Het zijn 4 platte, kleine metalen plaatjes, die je aan de achterkant van de reguliere kentekenplaat in de hoeken plakt met de bijgeleverde lijm. Vervolgens heb je 4 kleine magneetjes, die plak je achterop de showplaat. Zo kun je de showplaat op de kentekenplaat bevestigen.

Misschien moet ik gelijk alle stappen in 1x doen? Dus de nieuwe kentekenplaten ophalen en thuis de metalen plaatjes achterop lijmen, dan naar de parkeergarage en daar de platen bevestigen.
Dan hoeven ze er niet meer af voor die metalen plaatjes.

Als je een wit kenteken hebt voor aanhanger/fietsdrager, wil men nog wel eens iets door de vingers zien als de auto alleen geparkeerd staat met witte plaat, maar neem aan dat je die niet hebt voor de Mii. Ik denk dat wisselen in de parkeergarage in de praktijk geen problemen op moet leveren (anders vooraf even kortsluiten met de beheerder?).

• Leuk
Je haalt 1 plaat eraf. Parkeert de auto met de afgenomen kant richting de muur. Haalt de plaat op. Monteert deze. Haal de tweede plaat eraf. Draai de auto weer. En ga de tweede plaat halen. ;)

• Leuk
@Lexy volgens mij mag dat ook al niet, want ik had gelezen dat je de platen altijd per 2 moet kopen en ook beiden samen tegelijk moet inleveren en ophalen..

Vanmiddag Het Zonnetje weer vertroeteld. Voor de verandering gewoon eens uitgeslapen op mijn vrije dag, dus ik was wat later dan gewoonlijk bij de wasbox.

Het was een mooie dag en de lente komt eraan, dus ik stond al lekker zonder jas Het Zonnetje te wassen bij gevoelstemperatuur 4 graden (vreemde hobby, vreemd gedrag).
Screenshot_20240207-163221752 (1).jpg

De voorste zijramen gepolijst met AG Car Glass Polish en daarna de Clearvue aangebracht. Voor de zekerheid de rubbers afgeplakt.
P_20240207_150400.jpg

Situatie daarna: bizar heldere zijramen. De rubbers zagen er niet meer zo mooi uit nadat ik de tape eraf had gehaald, dus nu heb ik gelukkig een goede reden om ze de volgende keer te behandelen (met Cure, was het idee).
P_20240207_154839.jpg

Tijdens de rit naar huis wilde ik het liefst opzij blijven kijken om te genieten van mijn schone ruiten, maar ik heb de verleiding kunnen weerstaan.
P_20240207_160514_1.jpg

De beading op de lak leek mij nog aardig, dus heb na het wassen verder niks met de lak gedaan, alleen de auto gedroogd. Toen zelf ook wat afgekoeld en de jas aangetrokken. Ik kwam natuurlijk wel weer van alles tegen op de lak, kleine plekjes met weet ik veel wat, maar die zijn voor een volgende keer.
P_20240207_154509.jpg

De strepen kon ik nu echt niet meer vinden:
P_20240207_154415.jpg

En daar stond hij weer te shinen.
P_20240207_161104_1_1.jpg

Bijlagen

• P_20240207_154422.jpg
    P_20240207_154422.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 17
Hij staat er weer top bij!

Ik zou me niet te druk maken over de platen. Zet hem in de garage met een duidelijke brief achter de voorruit waar je kenteken en een uitlegje op staat. Zet er even een datum en tijd bij. Dan weten ze dat hij niet al weken zonder platen in de garage staat.

Ik gebruik voor de rubbers rubber en vinyl care van Autoglym, die gebruik ik ook op de kunstoffen onder de motorkap. Cure geeft een iets diepere kleur, maar ik heb het idee dat de Autoglym beter voedt en wat langer blijft zitten. Hun glass polish is echt goed hè. Werkt makkelijk, ruikt prima en geeft echt een top resultaat. Het is voor mij het enige product waarmee ik hetzelfde gevoel qua helderheid heb als dat ik bij een nieuw geplaatste ruit krijg.

• Leuk
Reacties: Ester en Cordoba
@Lexy volgens mij mag dat ook al niet, want ik had gelezen dat je de platen altijd per 2 moet kopen en ook beiden samen tegelijk moet inleveren en ophalen..
Dat lijkt mij onjuist: bij bijvoorbeeld een plaat die door een aanrijding is beschadigd, kun je gewoon 1 plaat vervangen (met inlevering van de restanten van de oude, óf een proces verbaal waaruit blijkt dat de plaat verloren is gegaan)

• Leuk
Reacties: Drifter en Ester
Mooi hoor! Ik zou ook gewoon een papier achter de voorruit doen met het kenteken erop in de garage; gezien de relatief korte tijd dat je dan weg bent zou ik dat wel aandurven :grinning:

• Geweldig
Dat lijkt mij onjuist: bij bijvoorbeeld een plaat die door een aanrijding is beschadigd, kun je gewoon 1 plaat vervangen (met inlevering van de restanten van de oude, óf een proces verbaal waaruit blijkt dat de plaat verloren is gegaan)
@Cordoba dat leek mij ook, maar ik las (ik weet even niet meer waar, volgens mij op een website waar ik opzocht wat zo'n klein 1-tje op je kenteken betekent) dat je ze altijd per 2 moet vervangen. Daarbij werd inderdaad het voorbeeld gegeven over wanneer er één plaat is beschadigd.
Maar goed, ik heb er in de praktijk geen ervaring mee en jij/jullie wellicht wel, dus misschien heb ik het verkeerd gelezen of was de informatie niet correct.

Een paar jaar terug zijn die regels volgens mij weer aangepast, dus ik weet niet zeker of ik het goed heb, maar bij 1 vermiste plaat krijg je volgens mij niet zo'n '1' extra, en als er inderdaad een '1' of een ander cijfertje toegevoegd wordt, moet je beide platen vervangen, omdat anders niet duidelijk is of dit het originele voertuig is met 'opgewaardeerd' kenteken is, of een voertuig dat illegaal met een 'terug gevonden' kentekenplaat rijdt.

• Leuk
@GeBas klopt inderdaad, dat heb ik gelezen. Bij omruilen geen 1-tje. Bij sommige andere bepaalde omstandigheden wel. Maar ik dus gelukkig niet :grinning:

En dank allen voor het meedenken! Ik overleg het wel even met de beheerder en anders gewoon papier met kenteken +uitleg achter de voorruit.