Ik heb nog eens even de foto's van Het Zonnetje bestudeerd op de dag van ophalen bij de garage in Vleuten + thuisbrengen, en ik krijg de indruk dat deze beschadiging er gewoon al zat.Tot nu toe eind goed al goed, maar nu komt de foto van de behoorlijke beschadiging die ik op de velg van het linkervoorwiel aantrof:
De handafdruk was weg, en daar had je nu ten gevolge van de gebruikte armspieren een deuk voor in de plaats?.....
Zo gezegd, zo gedaan. Ik natuurlijk voorzichtig in het begin, maar had al gauw door: volgens mij is deze lak vrij hard of ik heb 0 armspieren, maar dat laatste kon ik wegstrepen....
@Ester Ze hebben mij vroeger altijd wijsgemaakt dat 's avonds het zonnetje in de zee zakt, maar zie dat ie toch op de parkeerplaats (bij zee?) blijft staan.Zojuist deze foto gemaakt, gewoon omdat het kon
Bekijk bijlage 167445
Ik weet van de fabriekstour bij Porsche In Stuttgart dat ze verschillende blanke lakken gebruiken. Die passen ze aan aan de kleur en finish die op de auto gaat. Of andere merken dat ook doen weet ik niet.@Cordoba Wat die unilakken zonder aparte blanke laklaag aangaat kan dit zeker wel kloppen lijkt mij, met hedendaagse lakken alweer minder.
Het kan volgens mij ook wel dat de hardheid per auto verschilt terwijl het gaat over dezelfde kleur, hetzelfde merk/model, misschien zelfs binnen eenzelfde fabriek.
Als je lakdiktemetingen doet zie je ook dat er per wagen variatie is in de lakdiktes wat volgens mij ook deels invloed maakt op de hardheid van de blanke lak (uitdampen van solventen, droogproces en uitharding,...). In grote lijnen zal dit niet erg veel verschil maken maar er zal wel iets van verschil waarneembaar zijn.
Ik ga deze laten maken. Dan ga ik er met de auto naartoe en laat ik de platen maken. De oude kentekenplaten moet ik logischerwijs inleveren bij ontvangst van de nieuwe. Praktisch gezien betekent dat dus dat ik op de parkeerplaats bij de automaterialenzaak, de platen moet verwisselen?Voor 25-50 euro kun je waarschijnlijk bij een automaterialenzaak luxe kentekenplaten laten maken (en bij aflevering nieuwe platen oude platen inleveren).