• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Linkje naar wat de RDW er over zegt: linkje

Vroeger was het ook zo dat bij zoekgeraakt kenteken deel 3 (op kopie deel 3), er ook een duplicaatcode op kwam, in de loop der jaren zijn er heel wat aanpassingen geweest. Zo gebeurde het vroeger ook dat kopie deel 3 zogenaamd kwijt was, omdat een auto dan een nieuw kenteken kreeg, en daardoor voor de buitenwereld nieuwer oogde. Om dat tegen te gaan is op een gegeven moment die duplicaatcode geïntroduceerd (en ook voor gevallen dat de originele platen gejat waren voor crimineel gebruik).

• Leuk
Reacties: Ester
Als je de kentekenplaten zelf kunt vervangen in de parkeergarage, kun je het ook net zo goed doen op het terrein van de automaterialenzaak? Meestal is het niet al te lastig, en mocht er iets tegen zitten dan wil er vast wel iemand meelopen om te helpen. De nieuwe platen zijn in een paar minuten klaar, dus je loopt weinig risico op een boete.

Ik heb het zelf laatst ook zo gedaan. Ik had een duplicaatcode 1 op de kentekenplaten, die door een vorige eigenaar was uitgewist. Blijkbaar wordt de duplicaatcode met zwarte verf aangebracht, en deze was verwijderd met thinner o.i.d. Het was dus niet dat zo er gele verf overheen zat, en dat ik de zwarte 1 weer tevoorschijn kon toveren. Ik reed al een tijdje rond met deze platen, maar bij een controle werd ik erop aangesproken door een agent. Het uitwissen van de duplicaatcode mag niet, en ik had twee weken de tijd om mijn platen te vervangen, anders zou ik een boete krijgen.

Overigens is het niet zo dat je door het uitwissen van de duplicaatcode snelheidsboetes kunt ontlopen of iets dergelijks. Alle overtreding met hetzelfde kenteken komen terecht bij de eigenaar van het voertuig. Maar als de overtreding is begaan met de oude/gestolen/ongeldige platen kun je wel aantonen dat jij het niet was. Je moet dan ook altijd zsm aangifte doen als je platen gestolen zijn. Dit heb ik ook een keer gehad, kort na de diefstal werd er getankt zonder te betalen met de gestolen platen en m.b.v. de aangifte kon ik aantonen dat ik het niet was.

• Leuk
Bij niet alle bedrijven kun je even wachten op de kentekenplaten: sommige bedrijven doen dit bijvoorbeeld voor alle vestigingen op één plek produceren en vervoeren vervolgens de kentekens naar het filiaal van keuze (meestal waar de klant de kentekenpapieren heeft laten zien), en worden die een aantal uren of een dag later geleverd. De oude platen hoef je pas in te leveren als je de nieuwe ontvangt/ophaalt, dus in de tussentijd kun je met de oude platen legaal blijven rijden.

• Leuk
Als je de medewerker met een glimlach aankijkt wilt diegene vast wel even je platen wisselen bij de zaak ;)
Haha ja wellicht, ik zal mijn glimlach even oefenen. Maar dan plak ik dus wel eerst de metalen plaatjes achterop, want dan heb ik die maar gelijk zitten. Vandaag zijn de showplaten binnen gekomen :party:

• Grappig
Reacties: RoyR
Als je de kentekenplaten zelf kunt vervangen in de parkeergarage, kun je het ook net zo goed doen op het terrein van de automaterialenzaak?
Klopt, dat kan ook. Ik dacht inderdaad parkeergarage wat makkelijker voor als het niet gelijk lukt, en ik moet dus ook eerst de metalen plaatjes erop lijmen. Maar dat kan vast ook wel in de zaak.
Alternatief is met de fiets ophalen, het kan beide.

Vandaag bij LKQ Fource geweest voor demiwater en informatie over de luxe kentekenplaten.

Ik kwam binnen en achter de toonbank stond een I Love You showplaat tussen de producten.
Medewerker: "kan ik je helpen?"
- "(ik met mijn beste glimlach) Ja, ik wil graag die I Love You showplaat."
Medewerker (pakt de plaat): "Alsjeblieft!"

Ik glunderen natuurlijk :grinning: Wat een leuk Valentijnscadeau!

P_20240214_164229_1.jpg

Osmosewater kan je ook tanken bij de Total in Leiden Stevenshof (Kenauweg, naast de uitgang van de krasstraat).
Voor 50cent heb je iets van 25 liter dus je hebt wel grote jerrycan nodig.

• Verbluft
  • Leuk
Reacties: RoyR en Ester
Osmosewater kan je ook tanken bij de Total in Leiden Stevenshof (Kenauweg, naast de uitgang van de krasstraat).
Voor 50cent heb je iets van 25 liter dus je hebt wel grote jerrycan nodig.
25 liter voor 50 cent? Dat is wel een serieus goede deal. Ik heb net een paar 10 liter kannen demi water gekocht. Daar was ik wel even wat meer voor kwijt.

• Leuk
Alle kans dat er eentje in de buurt zit : https://osmosepunten.nl/
Wel even kijken of je er als particulier terecht kan en hoe de afname zit. Soms gaat het per 10 of zelfs 100 liter.
Ik vul in Leiden bijna 3 cans van 20L voor een euro. Slang is wel 3cm doorsnede, dus vullen gaat hard.

Hier in de randstad kan je sowieso voor osmose terecht bij :
Jongeneel tankstation Leiden Stevenshof
Jongeneel tankstation Den Haag Ypenburg
Shell Rijksstraatweg Wassenaar

• Leuk
Reacties: Ester en Drifter
Ik kan me herinneren dat ik ooit eens een ‘osmose tank station’ tegen kwam hier in de buurt, voornamelijk gebruikt door glazenwassers. Volgens mij was dat 50 cent voor 50 liter… eens zoeken of ik die nog weer kan vinden

• Leuk
Het Zonnetje heet voortaan "t. nnetje".

Netjes vooraf het raam afgespoten, gewassen, grdroogd en ontvet.
De sticker thuis op maat geknipt (het vel was niet strak recht geleverd).
Daarna in de parkeergarage de sticker geplakt, netjes met tape uitgelijnd.
Kwamen dus niet alle letters los van het vel.
Resultaat:

P_20240218_161808.jpg