Het was een bijzondere zaterdagochtend met Het Zonnetje!
Nu ik alle metalen plaatjes achterop de nieuwe kentekenplaten had gelijmd en 24 uur had laten drogen, was het tijd om de nieuwe kentekenplaat-houders en de platen te monteren.
Daarna zou ik om 11 uur bij
@MTyn zijn voor de Insta sticker.
Ik was om 9.45 in de parkeergarage, want ik dacht dat 60 minuten echt ruim voldoende zou zijn voor het monteren van de houders en het erin klikken van de platen.
Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat de houders en de boorgaten geen match zijn.
De houder heeft een hoop gaten, en op sommige plekken geen gaten. En Het Zonnetje had de boorgaten natuurlijk precies daar zitten waar ze niet te bereiken waren (groene stipjes).
Achter hetzelfde. Gelukkig lag de oude houder (voorkant, die van achterkant had ik bewaard) al 2 dagen in de vuilnisbak.
Stress...wat nu....
Terug naar huis gelopen en getwijfeld wat te doen: ofwel op pad voor nieuwe houders, maar dan zou ik veel later bij
@MTyn zijn en dan wist ik niet of hij nog tijd zou hebben. Ofwel de oude houders gebruiken.
Uiteindelijk voor dat laatste gekozen.
Houder voorkant zag er best uniek uit toen ik hem uit de vuilnisbak viste, versierd met stukken paprika en saus.
Gelukkig ben ik sinds deze hobby erg goed geworden in schoonmaken.
Vervolgens voor de tweede keer richting de parkeergarage gelopen, gewapend met de oude houders, de nieuwe platen en gereedschap.
Houders gemonteerd en natuurlijk nog even gemeten of ze nou eigenlijk wel ongeveer recht op de auto zitten (links en rechts). Dit bleek best aardig zo te zijn.
Houders zijn zo inflexibel als maar kan, vooral die aan de voorkant. Het erin klikken van de kentekenplaat was dus meer: erin duwen met behulp van kleine fitting schroevendraaier.
Achter ging het gemakkelijker, maar die houder is ook nieuwer.
Toen op naar
@MTyn! Met zijn fantastische stickerskills zat de sticker er zo op! Even goed uitgemeten, positie bepaald, ontvet, en plakken maar. Superblij met zijn hulp en het resultaat!
Ook nog Surfex mee gekregen voor die lelijke groene aanslag op de raamrubbers, die ik er maar niet af kreeg. Dit lukte dus met de Surfex wel. Wat een feest! Heb ik nog een klusje erbij voor dit weekend.
Het Zonnetje straalt weer!