• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Dat kan prima. ;) Rijkelijk insmeren, laten intrekken en dan het overtollige goed afnemen. Het teveel neem je dan af en de rest heeft kunnen hechten. (Overtollig product, wat niet heeft gehecht, is wat kan gaan vlekken)
 
  • Leuk
Reactions: Ester
In het echte Katwijk hecht vaak niks... of je moet erin geloven. :laughing:

Grapje.. kon het even niet laten..
 
  • Grappig
Reactions: Ester
Dank @Quantoxx voor de tip en @MTyn voor deze wijsheid :laughing:

Dan moet ik eerst de antenne even schoonmaken, aangezien hij al een paar dagen op Het Zonnetje zit? Met beetje APC verdund, of voldoet Spray en Wipe al?
 
Spray&wipe is prima. Of Prep, zelfs met de Surfex 1.20 wordt ie ook prima ontvet en schoon voor nabehandeling.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ik had de schroefdraad van de tweede schroefantenne op mijn citroën ingesmeerd met een beetje vasaline. Nadat de eerste er niet meer af te krijgen was vanwege corrosie .
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Als Gummi op de voet goed gaat zou het op de antenne ook moeten kunnen. Tip om schroefdraad met een beetje vaseline in te smeren kan helpen, maar gaf vooral vroeger meer kans op het ongevraagd 'lenen' van de antenne doordat ie dan makkelijker losdraait.

Wat die magnetische eigenschappen betreft, dat zit gewoon in het materiaal net zoals je ijzer met een magneet kunt aantrekken maar aluminium niet.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Drifter ja ik kom er niet helemaal uit met dat kunstof / rubber. Er is dus hard kunstof en er is rubber. Nu heb ik de Cure voor de rubbers, maar die is geloof ik niet voor hard kunstof?

Dan heb ik wel ook Gummi maar die heeft beperkte standtijd en risico op vlekken.

De Trim is voor hard kunstof, net als de Nanolex Rejuvenator waarover je vertelde?
 
Ik zie cure echt als een product voor lakken en over coatings. En dan vooral het laatste. Voor bescherming op lak of andere materialen zijn er vele specifiek ontworpen producten die beter werken.

Zelf heb ik goede ervaringen met autoglym rubber en vinyl voor zachte rubbers. Gummi zal ongeveer hetzelfde resultaat geven. Vlekken of uitlopers komen vaak door teveel product in eens aanbrengen. Zeker als je het de eerste keer aanbrengt, dan lijkt het rubber het product maar op te blijven zuigen. Met regelmaat een klein laagje aanbrengen en goed afnemen kan dat voorkomen.

Gummi kan ook op harde kunstoffen, maar met hetzelfde gemak smeer je er nanolex trim rejuvenator op en heb je en, in mijn ogen, een mooier resultaat en een veel langere standtijd. Gyeon trim geeft, in mijn ogen, dezelfde look en heeft een nog langere standtijd. Gyeon trim vergt wel wat secuurder voorbereiden en aanbrengen. Maar dat moet voor jou geen probleem zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Drifter dankjewel, ja eigenlijk het verhaal zoals je het al vertelde. Duidelijk.
Ik had de Cure juist gekocht omdat ik begreep dat deze veelzijdig te gebruiken is (bijv op rubbers), naast het doeleinde waarvoor het eigenlijk gemaakt is.
 
@RedCat ja, daar heb ik het nu inderdaad op gesmeerd nadat ik eindelijk de strijd tegen die groene aanslag had gewonnen dankzij de Surfex.
Van de zomer wil ik het nog eens echt echt goed schoonmaken want het is nog niet perfect. Maar zo met de Cure erop is het al best mooi en veel beter dan het was.

Smeer jij Cure ook op deurrubbers?
 
Vanavond een ongepland wasje gedaan.
Ik had de rubberen matten, de pedalen en de voetmat schoongemaakt na een avontuur in de modder. Nadat ik de schone matten had teruggelegd, constateerde ik modder op Het Zonnetje. Dacht ik.

Ik vond het wel vreemd dat het op het dak zat, en ook bovenaan op de auto. Terwijl het hard geregend had (en het had geen klonten modder geregend).

Een swipetest liet zien dat het wel erg diepzwarte, dikke modder was....
En toen herinnerde ik me ineens dat ik een lichte vuurlucht had geroken toen ik Het Zonnetje had geparkeerd. Omdat dat wel vaker is (want ergens hier steekt iemand graag een fikkie), had ik er niet echt aandacht aan besteed. Een doekje met Detailspray werd wel erg zwart...
P_20240324_210403.jpg

En toen dacht ik: hmmmmm, dit is geen modder maar roet. Door de harde wind op Het Zonnetje gewaaid.
P_20240324_191537.jpg

P_20240324_191550.jpg

Help. Het waren kleine stukjes maar ook stukken van 1 bij 1 cm. Besloten de emmers te vullen, shampoo, waswant en droogdoeken mee, en op naar de wasbox. Onderweg in de regen ook nog zo'n stuk roet over de voorruit uitgesmeerd met mijn ruitenwissers.

Het Zonnetje goed afgespoten en toen gingen de stukken eraf. Maar ze kwamen overal vandaan, ook tussen de rubbers vandaan of ze bleven daar hangen.

Wasje gedaan en Het Zonnetje lijkt nu in orde. De auto van de buren niet:
P_20240324_205251.jpg

P_20240324_205307.jpg


Iemand nog tips wanneer ik nog een keer zo'n situatie tref?

P_20240324_204412_1.jpg
P_20240324_195739_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
''Iemand nog tips wanneer ik nog een keer zo'n situatie tref?''

Ja... -->

''Het Zonnetje goed afgespoten en toen gingen de stukken eraf. Maar ze kwamen overal vandaan, ook tussen de rubbers vandaan of ze bleven daar hangen.
Wasje gedaan en Het Zonnetje lijkt nu in orde.''


:p

Je hebt de auto waarschijnlijk wel in een waxje of andere bescherming staan, dat scheelt enorm,
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Quantoxx dat laatste klopt.
En als ik jouw tip vergelijk met mijn handelen, dan heb ik juist gehandeld :p

Ik twijfelde of een wasje misschien overbodig was (daarom de vraag) , omdat ik geen idee heb wat roet op de lak wel of niet doet. Maar veel positiefs zal het niet doen. Alleen afspuiten leek me dan toch niet voldoende.
 
@Drifter in dit stuk lees ik dat je juist niet moet afspuiten maar direct moet gaan wassen.
Dat leek me in mijn geval niet wijs met die zwarte plakkaten erop.
De auto was nat toen het erop kwam, geen idee of dat gunstig is geweest of juist niet.
Ik zet de auto voorlopig niet meer voor de deur (waar hij gisteren dus wel stond).
 
Wat ik heb getypt is vooral gericht op as op een droge auto. Roet is dezelfde rotzooi maar grotere stukken. En je wil ook geen krassen maken door te gaan zitten wrijven met blokken roet in je mitt. Dus ik denk dat ik hem in dit geval ook even had afgespoten. Misschien deel voor deel. In jouw geval maakte het uberhaupt niet meer uit, want de auto was al nat. Dus gauw eraf met die rotzooi en zo snel mogelijk wassen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Vandaag weer bij @MTyn geweest voor zijn super sticker skills, dit keer voor de plaathouder achter.

Het was zo:
P_20240323_104002.jpg

En nu is het zo:
P_20240401_144354.jpg


Ook nog 2 superhandige kwastjes gekregen voor de onmogelijke kieren en naden (bijvoorbeeld langs mijn voorruit, daar wil ik nu liever niet te lang naar kijken).

Heel blij mee, dankjewel weer! :grinning: