Vanavond een ongepland wasje gedaan.
Ik had de rubberen matten, de pedalen en de voetmat schoongemaakt na een avontuur in de modder. Nadat ik de schone matten had teruggelegd, constateerde ik modder op Het Zonnetje. Dacht ik.
Ik vond het wel vreemd dat het op het dak zat, en ook bovenaan op de auto. Terwijl het hard geregend had (en het had geen klonten modder geregend).
Een swipetest liet zien dat het wel erg diepzwarte, dikke modder was....
En toen herinnerde ik me ineens dat ik een lichte vuurlucht had geroken toen ik Het Zonnetje had geparkeerd. Omdat dat wel vaker is (want ergens hier steekt iemand graag een fikkie), had ik er niet echt aandacht aan besteed. Een doekje met Detailspray werd wel erg zwart...
En toen dacht ik: hmmmmm, dit is geen modder maar roet. Door de harde wind op Het Zonnetje gewaaid.
Help. Het waren kleine stukjes maar ook stukken van 1 bij 1 cm. Besloten de emmers te vullen, shampoo, waswant en droogdoeken mee, en op naar de wasbox. Onderweg in de regen ook nog zo'n stuk roet over de voorruit uitgesmeerd met mijn ruitenwissers.
Het Zonnetje goed afgespoten en toen gingen de stukken eraf. Maar ze kwamen overal vandaan, ook tussen de rubbers vandaan of ze bleven daar hangen.
Wasje gedaan en Het Zonnetje lijkt nu in orde. De auto van de buren niet:
Iemand nog tips wanneer ik nog een keer zo'n situatie tref?