• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Sorry.

ee9e78ff2da642bf1453a6e61b274bd6.jpg

Maar het zonnetje is gewoon zo mooi
 
Dank allen!
Ontvangst volgens mij prima, had even kort de radio aan, zal binnenkort even wat langer aanzetten als er niet precies zo'n irritant reclameblok is.

En @Drifter ik snap dat je Het Zonnetje niet kon weerstaan. Op HVA konden sommigen ook de verleiding niet weerstaan om 'm te knuffelen, want ik ontdekte weer wat vingerafdrukken o_O
Wel fijn dat mensen zo meedenken met mij: zo heb ik steeds weer wat te poetsen!
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Cordoba en Riez
Oude antenne was zo te zien echt wel de 10 jaar gepasseerd. Kortere antenne kan met name in situaties waarbij de ontvangst kritisch is, het net af laten weten.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ontvangst ligt ook aan de band (AM/FM/DAB) van het radiostation, en ook nog aan de richting waar de zender staat (bij antenne achter op het dak zullen stations aan de voorkant van de auto iets beter ontvangen worden), en dan heb je in NL ook last van 'magnetische banen' in noord-zuid richting. Die 'magnetische banen' heb je vooral last van bij bepaalde frequenties, maar in de praktijk merk je dat je in noord-zuid richting met een zender/ontvanger makkelijk 100 km overbrugt, terwijl je in oos-west richting blij bent als je met dezelfde zender/ontvanger 50 km overbrugt. Dit komt door de manier waarop de grond is opgebouwd in NL, met zandruggen en dergelijke in de ondergrond die grofweg in noord/zuid richting liggen.
 
  • Leuk
Reactions: Drifter en Ester
Andere vraag:
Ik denk daar nu pas aan, maar had ik iets op de nieuwe antenne moeten smeren qua bescherming oid?
 
@Ester Dat zijn banen waar de grond afwijkende magnetische eigenschappen heeft, in de tijd dat ik veel met 27 MC bezig was, vaak dat effect bemerkt.

De antenne kun je gewoon insmeren met hetzelfde waarmee je de ongelakte kunststof op het zonnetje behandeld. Product voor op banden zou ook kunnen, maar zou ik niet doen: te veel kans dat er dan bij regen zwart spul op het dak van het zonnetje komt.
 
@Cordoba dat is interessant. Waardoor worden die afwijkende magnetische eigenschappen veroorzaakt?

Zou de Cure dan geschikt zijn voor de antenne?
Enige alternatief dat ik heb is de Gummi, maar dan heb ik dus risico op vlekken. Al heb ik laatst wel het antennevoetje ingesmeerd met een mini druppel Gummi, laten intrekken en erg goed nagewreven.