• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Vandaag scheen de zon, dus: tijd voor Het Zonnetje. Hij was speciaal voor de gelegenheid een klein beetje vies geworden.
IMG_6481.webp

IMG_6480.webp

IMG_6479.webp

Aangekomen in de wasbox moest ik eerst van de schrik bekomen vanwege:
IMG_6485.webp

Maar ik herstelde vrij vlot. Na het foamen met Touchless kwamen de emmers tevoorschijn.
IMG_6486.webp

Lekker aan het wassen en de zon was er ook nog steeds. Niet rechtstreeks op Het Zonnetje, maar tijdens de wasbeurt toch even tussendoor afgespoten. Vond de shampoo al best snel wat opdrogen. Na het drogen vond ik het tijd voor de Cure en een Baldwipe doek.
IMG_6478.webp

Het was redelijk rustig bij de boxen, dus ik besloot in de box te blijven staan. Het hele terrein stond vol met auto’s, dus ik kon sowieso nergens anders staan.
Precies toen ik bijna klaar (maar niet klaar!) was, werd het natuurlijk heel druk bij de boxen. Toen werd ik vriendelijk gevraagd om ergens anders (maar waar?) te gaan ‘poetsen’.

Aangezien er nergens plek was, Het Zonnetje vlak naast een hek geparkeerd zodat we de doorgang niet belemmerden. Toen moest ik alleen zelf nog uitstappen…. Gelukkig bleek ik smal genoeg. Daar nog de motorkap in de Cure gezet, ondertussen van alles er vanaf blazend.
Er hangt wat in de lucht deze lente.

Beklemd tussen het hek en Het Zonnetje (mijn gezicht er bovenop) trof ik ook nog mooie polijstspikkels aan op de deur.
IMG_6487.webp
Het dak durfde ik niet meer in de Cure te zetten met alles wat er ondertussen alweer op was gewaaid.

Eindresultaat? Best mooi, maar geen foto kunnen maken in die drukte. Eenmaal weer thuis nog even de banden in de Gummi gezet terwijl Het Zonnetje weer snug tussen zijn vriendjes stond. Mijn bandenborstel ben ik tijdelijk kwijt, dus dan maar op de vieze banden smeren en doen alsof ze schoon zijn.

Op de planning staat nog de voorruit met de Car Glass Polish behandelen en nieuwe laag Clearvue.

Ook ga ik natuurlijk nog mijn nieuwste aanwinst de PBW Wheel Sealant testen! Dan eerst even de velgen echt goed schoonmaken.

En zo blijven we lekker bezig :sun:

Laatst bewerkt:
Vandaag scheen de zon, dus: tijd voor Het Zonnetje. Hij was speciaal voor de gelegenheid een klein beetje vies geworden.
Bekijk bijlage 176699
Bekijk bijlage 176700
Bekijk bijlage 176701
Aangekomen in de wasbox moest ik eerst van de schrik bekomen vanwege:
Bekijk bijlage 176697
Maar ik herstelde vrij vlot. Na het foamen met Touchless kwamen de emmers tevoorschijn.
Die borstels zijn ideaal ,mijn vriendin deed daar altijd de vloer van de paardentrailer mee schoon boenen.

Haha ja het lekkere weer betekent helaas ook weer dat het insecten seizoen weer gaat beginnen. Ik ben ook weer lekker bijgekleurd in het gezicht door het zonnetje met het polijsten buiten.

• Geweldig
Reacties: Het Zonnetje