• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Wat leuk zeg, dat jouw moeder erover schreef, dat jij zo 'bezeten' was van die garage en je daar bekend was bij iedereen, mooie herinneringen!

"... 'T is een bijzonder kind, en dat is het."

• Geweldig
Reacties: Het Zonnetje
Mijn moeder had tot ergens in 1982 een VW Kever.. de 07-40-VR.. een ei-gele 1303s. Overgenomen van mijn oom.
Helaas niet zo 123 een foto van maar als ik een spons of zeem zie dan denk ik altijd aan die mooie kindertijd.. :)

Wel foto van mjn oom met die Kever.. uit 1972 denk ik. Het jaar dat ik was geboren. Geel was helemaal hip toen!

Scan_Pic0036.webp

Laatst bewerkt:
Mijn moeder had tot ergens in 1982 een VW Kever.. de 07-40-VR.. een ei-gele 1303s. Overgenomen van mijn oom.
Helaas niet zo 123 een foto van maar als ik een spons of zeem zie dan denk ik altijd aan die mooie kindertijd.. :)

Wel foto van mjn oom met die Kever.. uit 1972 denk ik. Het jaar dat ik was geboren. Geel was helemaal hip toen!

Bekijk bijlage 181740
Wat gaaf!!! Leuk om te zien!

Grappig verhaal @Het Zonnetje De eerste auto van mijn vader was een zwarte kever uit 1958, en als kind kon een autorit niet lang genoeg duren, een mooi voorbeeld daarvan is het volgende verhaal. Het gezin was met de auto op familiebezoek geweest in de regio Eindhoven, en omdat de A2 destijds tussen Den Bosch en Eindhoven nog de N2 was met allemaal gelijkvloerse kruisingen en stoplichten duurde zo'n rit van 140 km minstens 2 uur. Op het moment dat we aan het eind van de dag thuis arriveerden, stapte iedereen uit, behalve ik. Eén van de buren vroeg, "moet dat kind niet uit de auto?" Antwoord van mijn ouders (en van mij): "hij wil nog een stukje rijden" :cool:

Edit: voor de duidelijkheid ik was toen een jaar of 4.

Laatst bewerkt:
@Cordoba wat leuk dit te lezen. Dat we als kind al zo autofanaat waren hè!

Wij moesten altijd met z’n vieren op de achterbank van de Lada: om en om voorover en achterover (anders kwamen we in de knoop met alle ellebogen). En dan halverwege de rit (13 uur naar Denemarken bijvoorbeeld) deden we dan “wisselen”: degenen die voorover zaten, gingen achterover zitten, en andersom.

Ik was blij als ik de auto uit mocht :joy:

Ahh ja de Lada's, die waren er ook in vele kleuren begin jaren '80, mijn vader had een blauwe 2105, en later een spiksplinternieuwe brandweer rode 1200 die snel weer het veld ruimde want die trok nog geen plak worst van de tafel, laat staan een kleine Adria...

Wij vermaakten ons ook wel op de achterbank (al was het soms krap met z'n drieën) met spelletjes zoals kleuren of merken turven bijvoorbeeld.

Het lijkt er op dat kinderen van de jaren '70 en begin jaren '80 hier wel soortgelijke verhalen over hebben, en om nog een beetje iets van on topc te blijven, de Kever was de enige gele :blush:

Laatst bewerkt: