• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Haha ik heb weleens geprobeerd te fietsen in een kokerrok. Dat lukt alleen wanneer je deze tot heel erg hoog omhoog doet. Dan kan je eigenlijk net zo goed in je onderbroek gaan fietsen. Daarna nooit meer gedaan.:joy:

Ja vervelen doe ik ook echt nooit. Altijd bezig. Een wasje voor de deur kunnen doen zou mij echt zo enorm veel tijd schelen.

Volgende post ... zoiets maar dan geel ;-)

In Onderdelen.webp

Vandaag in Het Zonnetje gedoken.
Bekijk bijlage 181925
Vanmorgen tijdens een ochtendrit was er ineens iets anders aan het geluid van mijn knipperlicht naar rechts. Hij tikte 2x zo snel. Dat viel gelijk op ookal luister je nooit echt bewust naar het getik.

Wanneer je er wél naar begint te luisteren, werkt het trouwens ook behoorlijk op je zenuwen wanneer hij zo heel snel tikt….

Op de parkeerplaats werd mijn vermoeden bevestigd: het knipperlicht rechts achter deed het niet meer. Ik vond dat eigenlijk heel onprettig. Het voelt een stuk minder veilig met het rijden.

Eenmaal thuis gelijk op pad gegaan en een lampje gekocht. Daarna met behulp van een handige video (dank @mfmeijer) het lampje vervangen.

Voor iedereen hier waarschijnlijk een piece of cake alleen ik had het nog nooit gedaan.
Ik vond het super leuk!!
Ik ga toch maar monteur worden.

Hier het beeldmateriaal:
Bekijk bijlage 181926

Bekijk bijlage 181927

Bekijk bijlage 181928Bekijk bijlage 181929
Dat heb je goed gedaan. Was het bij het Zonnetje ook een ramp om die stekker los te krijgen? Ik heb daar bij de Up heel wat krachttermen voor nodig gehad.

Ik vind het ideaal dat de hele unit eruit moet. Dat doe ik nu standaard in het voorjaar en voor de winter. Dan maak ik de boel goed schoon en zet ik het in de Soft99. Alle rubbers in de dressing en de stekker krijgt een beetje WD40.

Nog een tip: vervang ook het lampje aan de andere kant. Grote kans dat die binnenkort ook de geest geeft. Dan is die kant direct mooi schoon.

Bij deze rakker kun je best simpel van die kleine dingetjes uitvoeren. Lampjes zijn zo vervangen en de ruitenwissers zijn kinderspel. Het interieurfilter vervang je ook binnen twee minuten. Best leuk om te doen.

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
En ook een mooi voorbeeld van hoeveel vuil zich ophoopt achter zo’n lichtunit. De Mii heeft nog zo’n leuk plekje: als je het ruitje van de achterdeur openklapt, dan blijkt achter het glas ook vuil op te hopen. Daar kwam ik vorige week achter. Misschien bij jou al lang bekend.

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
Help nee dat van het achterraam was mij nog niet bekend! Nu ga ik natuurlijk kijken….!

@Brinkiebrink nee de stekker gaat er heel eenvoudig uit. Dat rode knopje moet je indrukken. Dus je hoeft geen kracht te gebruiken.
(Mijn krachttraining haal ik reeds uit de Monello deksels, zo blijf ik in vorm:p)

De andere kant heb ik nog niet gedaan, heb wel een nieuw lampje al gekocht.
Misschien links ook gelijk doen?
Aan de andere kant gaat hij links misschien gewoon nog een tijdje mee.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Volgende post ... zoiets maar dan geel ;-)

Bekijk bijlage 181932
En dan elk onderdeel detailen en weer in elkaar zetten?

Wat betreft het kort na elkaar kapot gaan van linker en rechter verlichting gaat tegenwoordig minder op: doordat verlichting veel langer meegaat door verbeterde techniek is dus ook de spreiding in het tijdstip dat het kapot gaat groter. Zeker bij richtingaanwijzers kan er (door verschil in gebruik) best veel verschil zitten in het tijdstip dat de andere kant het opgeeft. Een paar maanden terug heb ik bij de Fabia een rechterachterlichtje vervangen en wil eerdaags ook de linkerkant doen, maar werkt nog steeds (en bij verlichting werkt links en rechts wel gelijk, zeker omdat ik zolang ik de auto heb, nog nooit de parkeerlichten heb gebruikt (bij parkeerlicht brand alleen het achterlicht en het stadslicht voor, afhankelijk van de stand van de richtingaanwijzer dus links of rechts van de auto).

• Leuk
Reacties: Brinkiebrink
Help nee dat van het achterraam was mij nog niet bekend! Nu ga ik natuurlijk kijken….!

@Brinkiebrink nee de stekker gaat er heel eenvoudig uit. Dat rode knopje moet je indrukken. Dus je hoeft geen kracht te gebruiken.
(Mijn krachttraining haal ik reeds uit de Monello deksels, zo blijf ik in vorm:p)

De andere kant heb ik nog niet gedaan, heb wel een nieuw lampje al gekocht.
Misschien links ook gelijk doen?
Aan de andere kant gaat hij links misschien gewoon nog een tijdje mee.
Doe je het klapraampje open, dan zie je een klein stukje van de stalen deur. Dat stukje zit altijd verborgen achter het glas…en kan vies worden. Haha. Zo blijven we lekker bezig.