• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Ik vind de term perfectionistisch bepaald niet negatief, integendeel zelfs. Daarbij kan perfectionisme ook op slechts een deel van je bezigheden betrekking hebben: ik en mensen die tot het allerlaatste puntje gaan om hun auto te restaureren maar hun tuin laten verloederen.
Dus als je praat over auto detailing is perfectionisme misschien zelfs wel een must! Anders ben je gewoon je auto aan het wassen :)
Ja precies daarom vond ik ons gesprek ook zo leuk! Ik moest er best om lachen want ik denk dat mijn standaard soms wat hoger dan gemiddeld kan liggen zonder dat ik het door heb. :joy:

• Leuk
Reacties: Martin Philippo
Soms is leven en laten leven.. de shine-drive van een autodetailer valt soms niet uit te leggen.
Wanneer ik de slang uitrol voor een wasbeurt en opmerking krijg 'zo, die staat te glimmen!' dan lach ik maar vriendelijk...

• Geweldig
Reacties: Het Zonnetje
Nou precies dat.
In de wasbox waar ik voorheen kwam, werkte mijn vriend van de wasbox. Hij was mijn vriend omdat ik altijd koffie van hem kreeg (heel belangrijk!), en omdat hij altijd zei: “ga je nu alweer wassen, je kunt nu al je haren erin kammen zo erg glimt hij!”

Ik hield van de wasbox man.

@MTyn ik denk eigenlijk dat een emmer koud water, en dan vooral in de winter, juist een goede remedie is tegen deze aandoening.
Alleen de écht hardnekkige detailers doorstaan deze behandeling (Zie mijn eerdere posts met beeldmateriaal van mijn rode ijskoude handen).

• Grappig
Reacties: Cordoba
@Martin Philippo @Het Zonnetje Bijzondere auto die 850 vignale, ik ken de gewone 850, de 850 coupé en de 850 spider, maar de 850 vignale heb ik nog nooit gezien (of van gehoord). De neus lijkt ie te delen met de 850 coupe, maar de kofferbak lijkt meer op een gewone 850. Ik denk dat de 850 vignale nooit officieel door de importeur in NL is geleverd?

Wat perfectionistisch betreft: ik denk voor heel veel detailers een karaktertrek die ze in meerdere of mindere mate bezitten. Ik zie het ook niet als negatief, zonder hang naar perfectionisme kom je in de wetenschap moeilijk verder (jarenlang in de research gewerkt), maar de kunst is om voldoende dosis pragmatisme toe te voegen zodat het leefbaar wordt. Overigens kost perfectionisme niet altijd tijd, zo herinner ik me een verplichte praktijkproef uit mijn studietijd, waarbij de leraar in eerste instantie niet akkoord ging met de vrijwel perfecte uitkomst (berekening van golflengte van laserlicht van een lasertje, aan de hand van een proef). Pas na inzicht in de door nauwkeurig werken verkregen data werd dit geaccepteerd, voordeel dat mijn proefmaatje en ik hadden dat we niet eindeloos redenen hoefden te verzinnen voor de gevonden afwijking. :) Overigens ook wel eens het omgekeerde meegemaakt tijdens mijn opleiding, bij sterkteproeven moesten we vooraf berekenen bij welke kracht het inderdaad zou breken, ik was wat gemakzuchtig en rekende met een valversnelling van 10 m/s2, waar dat eigenlijk 9,81 had moeten zijn. Tot frustratie van de leraar sterkteleer zat mijn waarde het dichtst bij de daadwerkelijke uitkomst van de proef. :cool:

• Geweldig
@Cordoba : De Vignale is inderdaad een apart model. Het onderstel, de motor en delen van het interieur zijn Fiat, de carrosserie is van Vignale. Of hij ooit daadwerkelijk in Nederland geïmporteerd is durf ik niet te zeggen, ik weet wel dat er folders waren waarin de auto werd aangeprezen. Maar goed, een folder hoeft nog niet te duiden op werkelijke verkoopresultaten, nietwaar? :) Dat je er nog niet van gehoord had begrijp ik volledig. Twee jaar geleden zag ik op Interclassics een witte coupé aangeboden en dat was ook de eerste keer dat ik er eentje in het echie zag. Ik ben zelf opgegroeid met Fiatjes en heb ooit een 850 Coach en een 850 Sport Spider gehad. Dat verklaart wel een beetje mijn interesse in dit model. Hij is leuk! Lekker analoog rijden.

Hij is fantastisch!
En: ik kom ermee op de Oldtimer kalender…!
@Martin Philippo wat een eer dat ik een duo met jouw auto mag zijn. Dat kan alleen maar een super mooie foto worden.
Allemaal vast ruimte maken aan de muur!
Dat duurt nog wel even @Het Zonnetje : voorlopig ben je nog veel te jong om als oldtimer mee te doen. :p

@Martin Philippo Natuurlijk Vignale is zo'n oude Italiaanse carrosseriebouwer, zoals er meerdere geweest zijn, maar ik had die link nog niet gelegd.

Laatst bewerkt:
  • Geweldig