• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hi!

Kiek

Detailing rookie
30 mrt 2019
1
15
26
Hulshorst
Hi! Ik ben Kiki, en trotse eigenaresse van een blauwe golf mk2 uit 1989.
Ik ben erg gek op mijn blikje, maar ik had me nog nooit echt verdiept in poetsen en detailen tot ik dit forum ontdekte.

Mijn golf is ondertussen bijna 30 jaar, dat is aan de lak wel te zien. Ook denk ik dat de motorruimte de afgelopen 30 jaar nooit grondig schoon is gemaakt o_O dus dat staat boven aan mijn lijstje.
Daarnaast zijn de bumpers wat vaal (of zeg gerust grijs) geworden, die zou ik graag weer mooi zwart maken.

Heb je tips & must haves voor een beginnende poetser? Dan hoor ik het graag!
115833
115834

Hey Kiki :)

Welkom op het forum!

Al het mooie komt uit 1989. (Ik word ook 30 ;))

Eerste tip: Duik eens diep in het forumgedeelte met de stappenplannen. Zo kun je een goede basis leggen.

• Leuk
Reacties: Kiek
Welkom Kiki.

Belangrijkste tip: niemand meer óp de auto laten zitten (zie je avatar).

Verder zou ik het stappenplan voor wassen eerst goed doornemen en toepassen. Benodigdheden daarvoor:
- een goede shampoo (eigenlijk elke shampoo die bij Carclean te koop is, is goed en wat je kiest is afhankelijk van persoonlijke voorkeur - prijs, geur, enz.)
- minimaal 1 goede microvezel washmitt
- 2 emmers, waarvan minimaal 1 met een grit
- tuinslang met een mondstuk dat je kunt verstellen zodat je zowel een fijne nevel als een gebonden dikke straal kunt kiezen.
- een goede droogdoek

Je ziet hier veel topics over polijsten, maar misschien moet je eerst beginnen met kleien (om vastzittend vuil van de lak te verwijderen), en een glaze (om waskrasjes te maskeren) gevolgd door een wax ter bescherming. In een later stadium kun je dan gaan kijken om de lak te gaan polijsten, als je de basis in elk geval onder de knie hebt.

Daarnaast kun je voor de ongelakte kunststof (bumpers, achterkant spiegels, zwarte deel van deurgrepen, stootstrips aan de zijkant enz) voeden met een middel voor trims, en mogelijk dat je dit moet herhalen om resultaat te halen. Mijn persoonlijke voorkeur is Auto Finesse Revive, maar dit is bij Carclean uit het assortiment maar er zijn diverse alternatieven voor.