• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

High-end wax met lange standtijd

Door dit soort reacties ga ik dan weer twijfelen. Colinite waxen zijn ook nog is veel goedkoper dan SNH. waar wat is dat wijsheid?
 
Ik weet niet waar je woont, maar wellicht kun je bij een forumlid bij je in de buurt een of meerdere van de waxen waar je over twijfelt eens gaan smeren..?
Persoonlijk zou ik, gezien je vraag naar een high-end wax met lange standtijd, eerst op een rijtje zetten wat je zoekt in een wax.
- Geur belangrijk?
- Prijs belangrijk?
- Curetijd van belang?
 
Daarom vroeg ik ook of je wat specifieker kon zijn. :) Wat is voor jou een high end wax? Want ik vind het, en dit is heel persoonlijk, gek dat je een high end wax zoekt en dan uitkomt bij SN Hybrid. Voor mij is een high end wax een wax met een lekkere geur, mooie verpakking, uitstekend in meerdere aspecten zoals gebruiksgemak, standtijd. Dodo Juice SN hybrid en Collinites zijn meer no nonsense waxen imo. Beiden hebben veel overeenkomsten: hybride, geen lekkere geur, duurzaam. Verschillen: Collinite heeft een oldschool robuuste blik verpakking. Dodo Juice de bekende pot van glas. Verder natuurlijk het merkverschil en de prijs. Puur gekeken naar de wax vind ik persoonlijk het prijsverschil te groot tussen de twee en zou ik voor de Collinite gaan. Maar als je heel warm wordt van de naam Dodo Juice, dan is dat het prijsverschil misschien wel waard.
 
Ik heb wel is waar geen idee wat een plastic Guillaume is. een High-end wax is voor mij een wax die gewoon een goed standtijd heeft, makkelijk verwerkt. eentje die zn geld waard is. de geur maakt mij niet zo veel uit. Ik heb zelf ook meerdere dodo waxen gehad. sommige waren lekker. maar andere echt vies.

Zelf heb ik nooit producten gebruikt van swissvax op de autobahn na. Ik vind het persoonlijk zonde als ik bv 100 euro voor een wax betaald terwijl die van een ander merk de helft goedkoper is en net zo goed werkt. Het mag best wel wat kosten. maar het moet wel gewoon goed zijn en niet overpriced. En dat is de SNH van DJ dus wel als ik het goed begrijp.

​maar wat is er dan wel goed. op de Collinite na. is er dan het nog alleen swissvax? of zit er nog iets tussen wat ook heel goed is en waarvan de prijs kwaliteit verhouding goed is.
 
  • Leuk
Reactions: GMToyota
ivo's;n400657 zei:
Ik weet niet waar je woont, maar wellicht kun je bij een forumlid bij je in de buurt een of meerdere van de waxen waar je over twijfelt eens gaan smeren..?
Persoonlijk zou ik, gezien je vraag naar een high-end wax met lange standtijd, eerst op een rijtje zetten wat je zoekt in een wax.
- Geur belangrijk?
- Prijs belangrijk?
- Curetijd van belang?

Ik kom zelf uit dordrecht.
 
Klouxone;n400664 zei:
Het mag best wel wat kosten. maar het moet wel gewoon goed zijn en niet overpriced. En dat is de SNH van DJ dus wel als ik het goed begrijp.

Die mening deel ik in ieder geval niet, SN en SN Hybrid vind ik zelf waxen die hun geld wel waard zijn en kwalitatief ook goed zijn.
Maar goed, hoe lang moet de standtijd zijn, als je het over een goede standtijd hebt?
Dan kan namelijk voor iedereen weer een ander begrip zijn.
En niet geheel onbelangrijk, in welke periode wil je een beroep doen op die lange standtijd?
In de winter heb ik zelf zoiets, dat het bij mij puur om de bescherming gaat.
Looks heb je toch weinig aan, omdat je meer met een vuile als schone wagen rijdt.
Dus zelf kwak ik er dan meestal bij mijn eigen wagen wat colli 845 insulator wax tegen aan.

Ik heb bijna 100 verschillende waxen staan en woon niet zo heel ver uit je buurt (Maassluis).
Je bent altijd welkom, om eens wat komen te smeren.
Dan moeten we echter wel weten, in welke richting we moeten zoeken, want 100 waxen op je wagen zetten is onbegonnen werk.

grt Frans
 
De SNH is echt een top "wax", zowel qua prijs als verwerking als standtijd.
 
Ja lol, het wordt alleen wat lastig om alle waxen dan in kaart te brengen (tenzij een watervaste viltstift is toegestaan).
 
Klouxone;n400498 zei:
Purple haze en Blue velvet gebruik ik al een tijdje. Maar niet de pro versies. maakt dat zon enorm verschil tegenover de normale?

Mijn oog is tot nu toe op deze gevallen.
https://www.Carclean.com/product/Dodo_...SNHY100_102001

is zoiets nou te meten met bv Swissvax Shield?
De PRO is totaal anders dan de 'normale' nagenoeg onvergelijkbaar.

Ik weet bijna zeker dat de Ibrido de Hybrid Paste Sealant met gemak verslaat. (Meermaals getest).

De Swissvax Shield is goed en duurzaam, ik denk qua duurzaamheid gelijkwaardig aan Ibrido. Alleen Ibrido komt in een nogal veel mooiere verpakking en veel meer value for money.
 
Verpakking van de Ltd versie van Ibrido is zeker fraai.
Een vergelijking tussen Shield en Ibrido kan ik niet maken, want die laatste heb ik nog niet getest.
Ik zal eens kijken, of ik een geschikt slachtoffer (auto) kan vinden voor een Hybride vergelijkingstest, voor van de winter.
 
Ik heb ze beide gehad en getest, wil er best mijn mening over geven, maar ik weet dat deze een aantal forumleden niet gaat bevallen. Laten we het zo zeggen, beide waxen (Ibrido en Shield) geven een goede standtijd en mooie beads. Geur en verwerking is niet te vergelijken vind ik. De Ibrido is wat harder en ruikt naar pistache nootjes. De Shield ruikt fruitig (tropisch) en is relatief vettig om te smeren (wel hard in de pot overigens). Mijn persoonlijke voorkeur tussen deze 2 zou zonder twijfel de Shield zijn, maar nogmaals, dat is ERG persoonlijk... Ik zou zeggen, kijk of je eens enkele waxen kunt gaan smeren welke jouw interesse hebben...
 
  • Leuk
Reactions: Dr. Pepper
@ Frans. Heel attent dat ik eventueel is langs kan komen om te smeren :). Zoals ik het lees is het ook gewoon een beetje wat voor smaak je zelf hebt :) intussen ben ik van de DODO afgestapt. Ik ga waarschijnlijk voor de Shield of Ibrido. De verpakking van Ibrido is idd heel mooi. Mist je de dure versie besteld uiteraard.

Heel erg bedankt voor alle reacties. Misschien nog even langs frans. maa dan PM is je wel voor een afspraak. Binnenkort maar is bestellen dan.
 
Auto finesse en bouncers hebben ook mooie waxen in hun pakket. Heb de Bouncers vanilla ice, en heeft ook een mooie standtijd. Maar uit ervaring weet ik van mezelf dat standtijd voor mij niet zo veel uitmaakt. Omdat het gewoon leuk is om steeds een andere wax toe te passen.