• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe aanbrengen wax, sealant?

jwst

Detailing rookie
3 sep 2011
25
0
Hey,

Ik heb wat poorboys gekocht en nu vroeg ik me af hoe ik die het beste op de lak moet aanbrengen.
Moet met de hand en gebruik pads,
Nu is mijn vraag:

In rechte stukken of alla karate kit in mooie ronde bewegingen?
Of hangt dit van het product af?
Elect.app. maken ook allemaal draaiende bewegingen, toch staat er vaak op het product op en neer!

Wat doen jullie met de hand?

Alvast bedankt!

GR JW

Ik meen mij te herinneren dat forumlid Goku3 ooit eens vertelde het beste is om de wax en/of sealant in rechte banen aan te brengen.

De achterliggende gedachte is dat bij het aanbrengen in een draaiende beweging de kans op swirls groter (lees; zichtbaarder) is mocht er onverhoopt een stofje o.i.d. op/in de applicatorpad zitten.

Bij het aanbrengen in rechte banen vallen de (rechte) swirls minder op bij zonlicht.

Ik doe karatekid, en ik kijk wel uit of ik geen vuile pad of vuiligheid in de tussentijd op de lak heb zitten door kort van te voren het deel lichtjes met een quickdetailer en zachte doek af te nemen.