• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe begin ik er aan? Witte V-klasse.

Steve2025

Detailing rookie
2 jul 2025
3
15
Beste forumleden.

Ik ben sindskort in bezit van een witte mercedes V-klasse.
De wagen is 8 jaar oud en ziet en zeer goed uit maar ik wil de wagen naar de next level. Een zeer grondige poetsbeurt is dus zeker aan de orde.
Nu begint mijn probleem een mens zou de bomen door het bos niet zien ik hoop dat jullie mij hierin kunnen snappen .
1: Ik heb mij laten wijsmaken dat witte wagens andere producten nodig hebben dan andere kleuren klopt dit?

2: Bij welk merk kan ik alles vinden? Als je begint surfen kom je vooral stipt en detailrs enzv tegen goede producten of bestaan er betere?

3: Ik ben niet van plan om te kleien en te poleisten dat durf ik nog niet aan.
Wat ik wel zoek zijn emmers voor de 2 bucket methode, sponsen (of iets beter?), product om grof vuil eerst te verwijderen voor ik begin wassen, teerverwijderaar?, interieurreiniging, lederreiniger en voeding?, shampoo, sealer?

Liefst van al allemaal 1 merk.
Mis ik nog iets?

Alvast bedankt!!

1: Ik heb mij laten wijsmaken dat witte wagens andere producten nodig hebben dan andere kleuren klopt dit?
- Nope.

2: Bij welk merk kan ik alles vinden? Als je begint surfen kom je vooral stipt en detailrs enzv tegen goede producten of bestaan er betere?
Het is vrij zeldzaam dat één merk alle producten in huis heeft die 'goed' zijn. Daarbij komt het ook vaak aan op persoonlijke voorkeur.
Bij Carclean.com kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat als zij het aanbieden, het ook op z'n minst redelijk werkt.

Zodra je meer in de materie bent gedoken, dan kan je producten eruit filteren die populair zijn, op een bepaalde manier werken die jij fijn denkt te vinden, prijs-kwaliteit, geur, kleur, etc.

3: Ik ben niet van plan om te kleien en te poleisten dat durf ik nog niet aan.
Wat ik wel zoek zijn emmers voor de 2 bucket methode, sponsen (of iets beter?), product om grof vuil eerst te verwijderen voor ik begin wassen, teerverwijderaar?, interieurreiniging, lederreiniger en voeding?, shampoo, sealer?

Zoals @Cordoba al aanhaalde; De stappenplannen even doornemen.
- Waarom een spons of handschoen.
- Wat doet een voorwas.
- Wil ik specifieke reinigers gebruiken.
- Leer onderhouden.
- Etc etc.

Hoi Steve,

Op zich maakt het voor de kleur niet uit welke producten je kiest. Er zijn wat middelen die een glasachtige glans of juist een warme glans geven wat op de ene kleur meer tot zijn recht komt als op een andere kleur.

Wat betreft de merken : je bent nu op het forum van de grootste “poets” winkel in Nederland terecht gekomen die van (bijna) 75 verschillende merken poets middelen in hun assortiment hebben. Daarmee is meer dan genoeg keuze om het juiste product te vinden wat naadloos bij jou behoefte aansluit.

Verder sluit ik mij aan bij de tips van Cordoba aan. Lees de stappenplannen die je op het forum kan vinden eens rustig door of bekijk op you-tube de filmpjes van Cleanriders eens, dat geeft veel inzicht.
Na het lezen en zien van de stappenplannen begrijp je dat een spons in ieder geval een no-go is en welke stappen aansluiten bij jou vragen en wensen.

De goede antwoorden staan al hierboven.
Durf te vragen, dan krijg je op dit forum gewoon antwoord.

Succes met lezen en leren.