• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe beste ruiten zuiver maken?

superduck1

Detailing addict
13 jun 2011
43
52
Beste,
Vandaag is het weer tijd om auto een grondige beurt te geven.

Vooralleer ik begin toch nog 1 vraagje, Hoe maak ik het beste mijn ruiten langs binnen kant proper?

Momenteel doe ik dit door instanet ( voor vensters ) op een microvezel doek te sproeien en dan over de ruiten.
Na wrijven met een propere MF doek.

( Maar heb laatste weken last van condens ) kan dit oorzaak zijn van slecht proper te maken?

Alvast bedankt !
 
Euhm... inkoppertje... condens wordt veroorzaakt door vocht. ;)
Ik ken instanet niet, maar het kan zijn dat deze ruitenreiniger er voor zorgt dat je condens krijt. Ik zou eens een andere ruitenreiniger proberen, je werkwijze is op zich goed, dus daar zit het probleem niet denk ik.
 
Instanet ken ik als een allesreiniger wat het schoonmaakbedrijf op onze school ook gebrukt voor gladde oppervlaktes.
Net als glassex zou ik het afraden om op je autoramen te gebruiken omdat ze daar juist botervet van worden.

Gewoon een "echt" glasreiniger zoals die van Dodo of Mequiars gebruiken, een goed alternatief is bijv. Poorboy's Spray & Wipe.
 
Ik doe de binnenkant met IPA 1:3 met Demi water

Dan weet je zeker dat je ruiten ontvet zijn en het verdampt zo snel dat het geen strepen achter laat:)^
Werkt echt als een speer! De buitenkant moet je er niet mee doen, en vooral je voorruit niet omdat het dan
vrij stroef word voor je ruitenwissers. Daar gebruik ik zelf spray and wipe voor 1:3
 
Hallo,

Gisteren de auto onder handen genomen en dus ook de ruiten binnen.
Heb deze voor de eerste maal gedaan met instanet ruiten reiniger ( wat ze gebruiken voor vensters van de huizen. )

Dit op een MF doek gesproeid, dan op ruit en afgenomen met propere MF doek.

Toen ik erna de auto terug ging zetten waasde dit en zag ik alleen maar strepen.
Jullie zeiden me om IPA te gebruiken of een spray & wipe.

Maar : IPA bij de apotheek vandaag halen kost me 7,5€ duurder dan normaal door feestdag.
en een spray & wipe heb ik nog niet.

Hoe kan ik best voor vandaag mijn ruiten ontvetten en zorgen dat ze streepvrij zijn.

Alvast bedankt.

PS : IPA ga ik morgen halen bij de apotheek ( dan is het terug de normale prijs. )
 
Ik gebruik zelf apc, verhouding 1:15 (omdat ik dit al heb voor vlekken in bekleding) maar zou nog veel hogere verhouding kunnen. Werkt perfect

edit: zijn ook mensen die spiritus gebruiken, ik vraag me alleen af of dat geen blauwe gloed op je raam achterlaat.
 
Het is niet EEN spray and wipe... Spray & Wipe is een product van Poorboys

ShowProdImgLarge.ashx?id=100902&f=d.jpg
 
Ja, dat wist ik, hij staat al in lijste klaar voor bestelling die ik ga plaatsen binnen een weekje. ( ga deze ook gebruike als QD )
Maar hoe zou ik voor vandaag mij ruiten kunnen ontvetten zonder IPA, APC of zonder Spray & Wipe van Poorboy's?
 
Is het zo erg dat je niet 1 dag kunt wachten???
Scheutje Spiritus of Amnoniak in water... simpelste oplossing.
 
superduck1 zei:
Beste,
( Maar heb laatste weken last van condens ) kan dit oorzaak zijn van slecht proper te maken?

Alvast bedankt !

Ik heb de meeste last van condens als ik de autoruiten van binnen schoongemaakt heb met een glasreiniger, maakt niet uit welk merk, mn meguiars geeft bij mij condensvorming. Wel weet ik dat je weinig condens krijgt bij gebruik van antikal, maar dan heb ik het over de douchedeur. Misschien eens een testje doen?
 
Zware condens krijg je alleen weg door de bron aan te pakken
Een beetje condens voorkom je met Provision FogClear

Moet je ook op de spiegels thuis doen en dan weddenschappen aangaan over het beslaan
Niet dat je er rijk van wordt, maar die gezichten :D
 
Meguiars NXT Generation Glass Cleaner. Ik ben maar een beginner maar sinds ik dit product heb ben ik wel om!

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/NXT_Generation_Glass_Cleaner_710_ml_G13324_100084
 
Met de glasreiniger van Dodo heb ik ook last van condens binnen in de auto, maar met de Meguiars NXT glass cleaner niet.