• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe breng je Natty's Blue correct aan?

beerb

Detailing rookie
8 feb 2010
22
0
ik denk een domme vraag die ik zelf waarschijnlijk al weet maar toch niet zeker..
Heb vandaag nattys blue binnengekregen, maar heb eingelijk nog nooit eerder met een pasta wax gewerkt.
Op het eerste gezicht lijkt of is de pasta best hard''. Kan ik deze gewoon met de vinger een stukje eruit halen en op een applicator doen, of?
hoor het graag.

Het best kun je deze opbrengen met een rode applicator pad. Ik zou het niet met mijn vingers doen maar rechtstreeks met de pad in de pot. Je hebt echt maar heel weinig nodig. Na het opbrengen laten "curen" en even met een swipetest vaststellen of het voldoende droogtijd heeft gehad. Vervolgens met een goede microfiber uitwrijven.
101351.webp

Inderdaad met een rode of concorso pad aanbrengen. Even door de pot en je hebt genoeg.
Je hoeft maar een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dun laagje aan te brengen, dikke laagjes hebben totaal geen nut.
Meestal is de droogtijd 10-15mins. (in de schaduw)

De gouden concorsopad werkt naar mijn mening nog net even wat lekkerder dan de rode pad. Maar mocht je de rode pad al hebben, gewoon die nemen. Het zijn beide pads bedoeld om te waxen.

De gouden pad werkt echt heerlijk icm met Natty Blue, een goede lik uit de pot en je hebt er zeker een halve motorkap meegedaan van bijvoorbeeld een golf 4

Dibbuz zei:
Inderdaad met een rode of concorso pad aanbrengen. Even door de pot en je hebt genoeg.
Je hoeft maar een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel dun laagje aan te brengen, dikke laagjes hebben totaal geen nut.
Meestal is de droogtijd 10-15mins. (in de schaduw)
Voor een hele auto ? Ik heb ook net de natty's binnen, dus gewoon zien dat de pad een beetje verzadigd is en opbrengen.

Nope, klein laagje per keer op de pad, anders wordt het 1 dikke bende en dat heeft zowel geen nut als wel moeilijk om weer af te nemen.
M.a.w. geen dikke klodder op de lak en smeren maar ( het is geen pindakaas ).

Heb zelf de Natty's wite, ik neem aan dat die hetzelfde verwerkt als de Natty's Blue?

Ik sluit me aan bij mk-us, niet te veel in 1 keer op de pad. :rules

Ik dep de rode pad in de pot en als ik bij het inwrijven merk dat er geen wax meer van de pad komt, dep ik hem er weer in. De Natty's is zeer zuinig in het verbruik. Ik wrijf de pad dus niet door de pot, maar dep hem alleen. De Natty's is bij mij dan wel op kamertemperatuur.

Zo heb je nooit te veel op je pad en het verwerkt op die manier errug lekker. :ja

Ho ho mk-us.

Er zit wel iets verschil in tussen rood, wit en blauw

Natty's Paste Wax is a very unique Carnauba wax that is long lasting and so simple to use. Natty's Paste Wax gives incredible clarity to any color, as well as protection from UV and the environment.

- Easy On/Easy Off
- Carnauba Paste Wax
- Use in Sun or Shade
- Long Lasting Formula with Patented UV Light Absorbers
- Super Clarity, Protection and Depth for all Finishes, Colors and Vehicles

A slightly different formulation of our regular Natty's, made for Dark colored cars to give an extra boost in depth and shine. Just like before, Natty's Blue can be applied in sun or shade and is still the easiest paste wax to apply and remove.

For those of you Natty's & carnauba fans, we have created a Limited Edition Natty's Red 32oz. This is a special formulation to enhance any color finish with depth, gloss, wetness, and slickness not seen in any other wax. It still has the Natty's easy on and easy off characteristics, as well as the Poorboy's incredible and irresistible scent of Wild Strawberry.

:ja

;)

Natty's red:love .

Heb 8 auto's gedaan en er is maar ongeveer 10% uit de pot,en die beading is gewoon heel netjes en zeker voor die prijs.Voor mij een blijvertje.

Ja idd ik bewaar hem buiten in de schuur(vorstvrij) en hij is goed hard,verwerkt wel makkelijk moet ik zeggen.

Uuuh, ik doelde toch echt op het stukje m.b.t.
AvdH zei:
Heb zelf de Natty's wite, ik neem aan dat die hetzelfde verwerkt als de Natty's Blue?
Zelfde als Black Hole vs White Diamond .... ene voor lichte auto, ander voor donkere, maaarrrrrrr .... het verwerken van beide is het zelfde ;) :)

Het ging me inderdaad om de verwerking van de Natty's White en Blue, dank je voor de info mk-us. :)

Om niet iedere keer een topic aan te maken voor een vraag mbt nattys wax wou ik vragen hoe lang jullie deze meestal laten curen. Ik las al veel verschillende dingen... Ik heb al eens even op een ruit van veranda getest maar daar was na de swipetest na 15 minuten het effect nog niet zo optimaal.

De tijd van het curen kan heel erg verschillen. Ligt vooral aan de temperatuur en luchtvochtigheid. Meestal heeft een wax na zo'n 15-20 min wel voldoende tijd gehad om te curen. Beste is om onder hand een een swipe test te doen.

De swipe test

Het was natuurlijk ook wel binnen en op glas dat ik de test gedaan heb dus dat maakt ook wel een groot verschil , na 15 minuten was het nog heel makkelijk af te nemen ook dus vermoedelijk zal nattys wel tussen 20 en 30 minuten zijn.