• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe dit weer netjes te krijgen ?

Iemand nog een idee om beige matjes schoon te krijgen ?

Ik maak matten schoon met de APC+D van Poorboys. Ik stofzuig de mat, dan even schrobben met een paardenhaar borstel o.i.d., dan spuit ik de boel in met de APC+D, even laten inwerken en borstelen, dan met een droge doek (handdoek of MF) nawrijven.

Mijn eigen matten ''kam'' ik ook met een staalborstel. Ik leg dan de borstel bijna vlak op de mat en beweeg in één richting. Komt er ook vaak enorm veel vuil los. Dit kan niet met elke mat, dus let daar op.

De matten die ik tot nu toe gedaan heb, van zwart tot nóg lichter beige, werden prima schoon en redelijk makkelijk.

Ik heb geen extractor of speciaal spul om te bekleding te reinigen, maar APC+D werkt in vele gevallen prima. Ik geloof dat de verhouding 1:4 of 1:10 was. Ik heb het bij mijn eigen auto wel eens puur gedaan, per ongeluk. Geen rare fratsen aan over gehouden.

Overview%20matten_zps1qm4tpak.png


Overview%20stoel%201_zpsvymklm5a.jpg


Overview%20stoel%202_zpsb8dbhw5b.jpg


20150904_142344_zpsx3aatgdm.jpg
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en Ferdy
APC verdund (1:10) op een doek kun je zeker weten gebruiken. En Natural Look van Poorboy's ook. Eigen ervaring..
 
Ik heb zojuist ff gekeken naar het dashbord en je kan het een heeel klein beetje indrukken

Hoe en met wat kan je de natural look van pb het beste aanbrengen ?
 
Fles schudden en een kwart van de fles gewoon op je hand spuiten. Vervolgens lekker inwerken. Afnemen kan alleen met een Peluche Senzo Miata 355 Extreme. 24 uur wachten en nalopen met schuurpapier korrel 340.

Nieuwstaat!
 
Hihihi, ik gebruik zelf foam die ik over had van het bijvullen van de bankzitting. Er zijn in de shops verschillende applicators, maar daar kan ik weinig over zeggen.

Greetz
 
Ik gebruik deze:

https://www.Carclean.com/product/Monello/Disco_Duo_applicator_pads_102387

Gewoon een drupje erop en insmeren.
Ik wrijf het nog na met :

https://www.Carclean.com/product/Monello/Piccolo_Nero_35x35cm_MPN0101_102094
 
Het is een soft-coat dashboard, dat klopt.
Zoals ik al eerder zei schijnen er heel veel problemen mee te zijn bij het bouwjaar 2006-2008.
Ik zou daarom dus niet teveel gaan klooien met allemaal cleaners en spulletjes, voordat je het nog erger maakt.
Eerst even goed informatie inwinnen over dat probleem lijkt me.

Maar goed, het is niet mijn auto natuurlijk :yum
 
Ik zou idd dat melamine sponsje even achter wegen laten en eerst met iets van een MF doek en warm water aan de gang gaan. Ook niet de hard wrijven. Dit kan de softcoat ook aantasten of de kleur ervan.