• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe dit weer netjes te krijgen ?

Daniel092

Detailing addict
19 sep 2011
78
55
Beste forumleden,

Onlangs heb ik een Lexus IS250 gekocht met beige ledere bekleding en interieur. Na een aantal dagen rijden ben ik erachter gekomen dat op het dashboard vlekken ontstaan ( zie foto ) Ik heb geprobeerd dit met normale interieur spray te verwijderen maar helaas zonder succes. Ook is er op het deurpaneel aan de passagiers kant 2 lichte strepen te zien in het zwarte gedeelte ook deze krijg ik helaas niet weg :( Het dashboard voelt een beetje rubberachtig aan ?

uEelkZ.jpg


QOgA5v.jpg


Heeft iemand hier een middeltje voor ? ik hoorde al iets van hubikote maar werkt dit ook echt ?

Ik hoor het graag van jullie
 
Ik zou het eerst schoonmaken met APC van Poorboys ( of ander merk) in een lichte mengverhouding.
Als er dan nog vlekken en/ of strepen zichtbaar zijn zou ik voorzichtig alles zachtjes wrijven met een nat melamine sponsje.( met water)
Test dit eerst op een onopvallende plek.
Daarna pas een dressing naar keuze aanbrengen.
Gebruik zelf de Natural Look van Poorboys, maar ook Revive van Autofinesse of de 303 Aerospace is een goed alternatief. Keuzs zat.

Succes!!
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Het klinkt misschien heel stom maar wat zijn melamine sponsjes ? :$

@soeper
Het lijken op vlekken maar heb hier nog niet heel duidelijk naar gekeken.
 
Melaminesponsjes kun je bij de Action of de Blokker ofzo halen. Lijkt een beetje op een soort schuim of van dat spul waar ze bloemstukjes van maken. Kost weinig. Wel natmaken voor gebruik.
 
kijk eens aan allemaal heel erg bedankt :D ik ga het van weekend uitproberen.

Iemand nog een idee om beige matjes schoon te krijgen ? shamporellen ? of is hier nog een andere oplossing voor ?

20160126_153833.jpg
 
Een rubberachtige softcoat zou ik niet met een wonderspons doen, te grof met kans op glansverschil
Gebruik ook geen APC het rubber bevat daarvoor teveel weekmakers

Neem een witte badstof doek of handschoen met lauw water en kijk of er vuil afkomt
Anders Poorboys Natural Look (kan je ook iets verdunnen) wel het gehele vlak doen en egaal aanbrengen
Opbrengen in laten trekken en weer kijken of er vuil afkomt
Daarna niet in paniek raken, het glansverschil trekt in de tijd weer weg
 
Kan wel. Maar ik jou geval niet op de foto zo te zien. Misschien niet helemaal onverstandig om RedCat zijn methode eerst toe te passen. Echter zou je zelf even moeten constateren of dit idd rubber of plastic is.
 
@Daniel092 De matten vervangen voor zwarte, man wat een hel die licht gekleurde matten haha.

Bij mijn mini had ik na een aantal maanden ook dit soort strepen/vlekken. Ik heb ze weg gekregen met Autofinesse Total interior cleaner en een Piccolo Nero doek.
Ik heb weinig ervaring, maar bij mij heeft het in ieder geval geholpen.
 
Door een beetje hard met je vinger op de panelen te drukken die jij wilt behandelen. Zacht en indrukbaar duidt meestal op een rubberen softcoat. Is deze hard, dan is het kunststof.
 
Weet niet uit welk bouwjaar jouw lexus is, maar als ik even google vind ik veel problemen met deze zogenaamde "soft-coat" dashboards.
Google anders eens.
 
Oei, dat is net het bouwjaar van de slechte dashboards het schijnt. 2006-2008 modellen.
Lees onderstaande eens, hoeft niet zo zijn dat dit bij jou het geval is. Wil je alleen even op de hoogte stellen.

Schijnen erg gevoelig te zijn voor hitte en krassen snel, wordt ook sterk afgeraden om dan ook maar elk soort enhancer te gebruiken.

http://www.clublexus.com/forums/is-...ky-dash-that-scratches-and-mars-easily-4.html

(Toevallig heb ik ook eens voor een Lexus is 250 gekeken, vandaar dat ik er iets van afweet.)