Bij het (vele) lezen van de topics op dit forum, zie ik het begrip testspot met enige regelmaat terugkeren.
Lijkt me een prima ding om te doen en ik ben er inmiddels ook wel van overtuigd dat dit een must is bij machinaal detailen.
Nou heb ik binnenkort wel een DAP workshop waar dit vast wordt uitgelegd, maar -ongeduldig als ik ben- heb ik alvast een aantal vragen hoe je zo'n testspot nou aanpakt.
Zoals gezegd staat hier met enige regelmaat dat je zo'n testspot moet uitvoeren en ook dat dat inderdaad wordt gedaan, maar ik kan niet zo snel vinden hoe je dit nou aanpakt (en ik heb toch flink wat gezocht).
-Begin je altijd met het lichtste middel dat je in huis hebt (voor de zekerheid voorzichtig beginnen) of kies je je begincombinatie grofweg na het controleren van de staat van de lak (ervaring en 'gevoel' vereist)?
-Gebruik je min of meer vaste combinaties van product+pad (e.g. SSR2.5 + oranje pad, SSR1 + witte pad, PP + zwarte pad) of combineer je vanalles door elkaar dat het een lieve lust is?
-Hoeveel product gebruik je voor een testspot en hoe groot maak je die testspot eigenlijk?
-Als je van een lichter product naar een zwaarder product gaat op hetzelfde type pad (e.g. SSR1 op wit --> SSR2 op wit), kun je dan dezelfde pad gebruiken of moet je ten alle tijden een andere pad gebruiken voor ander product om 'kruisbestuiving' te voorkomen? Ik zag laatst in een topic over een BMW clinic bij Carclean dat er wel een stuk of 20 combinaties gebruikt waren. Nou lijkt me daar de voorraad pads wel voldoende aanwezig, maar niet iedereen heeft zoveel verschillende (soorten) pads in huis.
Lijkt me een prima ding om te doen en ik ben er inmiddels ook wel van overtuigd dat dit een must is bij machinaal detailen.
Nou heb ik binnenkort wel een DAP workshop waar dit vast wordt uitgelegd, maar -ongeduldig als ik ben- heb ik alvast een aantal vragen hoe je zo'n testspot nou aanpakt.
Zoals gezegd staat hier met enige regelmaat dat je zo'n testspot moet uitvoeren en ook dat dat inderdaad wordt gedaan, maar ik kan niet zo snel vinden hoe je dit nou aanpakt (en ik heb toch flink wat gezocht).
-Begin je altijd met het lichtste middel dat je in huis hebt (voor de zekerheid voorzichtig beginnen) of kies je je begincombinatie grofweg na het controleren van de staat van de lak (ervaring en 'gevoel' vereist)?
-Gebruik je min of meer vaste combinaties van product+pad (e.g. SSR2.5 + oranje pad, SSR1 + witte pad, PP + zwarte pad) of combineer je vanalles door elkaar dat het een lieve lust is?
-Hoeveel product gebruik je voor een testspot en hoe groot maak je die testspot eigenlijk?
-Als je van een lichter product naar een zwaarder product gaat op hetzelfde type pad (e.g. SSR1 op wit --> SSR2 op wit), kun je dan dezelfde pad gebruiken of moet je ten alle tijden een andere pad gebruiken voor ander product om 'kruisbestuiving' te voorkomen? Ik zag laatst in een topic over een BMW clinic bij Carclean dat er wel een stuk of 20 combinaties gebruikt waren. Nou lijkt me daar de voorraad pads wel voldoende aanwezig, maar niet iedereen heeft zoveel verschillende (soorten) pads in huis.