• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

hoe foam gun reinigen?

racers_elite

Detailing rookie
17 jan 2015
27
0
36
heren,

ik heb een probleem met mijn snowfoamgeweer (voor op een karcher)
ik krijg op geen enkel manier een mooie dikke laag schuim

gelijk welke stand ik hem draai
compleet op "-" krijg ik nog de beste straal, en zelf die is veel te hard verdund
compleet "+" is zo goed als alleen water

ik dacht eerst dat ik te weinig snowfoam in de fles goot, maar ik heb er zelf al puur in gedaan en dan krijg ik dezelfde effecten

ik dacht dat mss het pistool verstopt/verkalkt zou kunnen zijn

is het mogelijk deze te demonteren en reinigen?

Ik heb exact hetzelfde probleem, al drie soorten foam geprobeerd in verschillende mengverhoudingen maar nog nooit een mooie laag scheerschuim zoals op het carclean filmpje...mijn kärcher is 120 bar...sorry dat ik je niet kan helpen maarhopelijk iemand anders ons wel.

Kan gewoon uit elkaar, beetje geduld en beleid ...

conv_1382.webp

• Leuk
Reacties: Sugr_81
Denk dat je met schoonmaken niet jouw probleem op gaat lossen. Druk van je reiniger is ook belangrijk in combinatie met de foamspuit. Ze passen bij carclean iets aan als je jouw type opgeeft wanneer je een foamspuit bestelt. Vermoed dat ze iets doen aan het luchtmengsel.

Ik denk wel dat het filtertje schoonmaken of vervangen zin heeft.
Heb het namelijk zelf al een aantal keren gedaan en met het gewenste resultaat.
Tip om de interval tussen schoonmaken te verlengen, spoel je foam nozzle altijd door met schoon water na gebruik!

Hoop het ook ivo's, maar lees hier geregeld dat mensen met een nieuw snowfoamgun niet die dikke laag krijgen. Heb met de tijdelijke hogedrukreiniger van mezelf en een destijds nieuwe foamgun hetzelfde gehad, wel schuim maar loopt er met paar minuten wel vanaf.

Je fles vullen met pure azijn en leegspuiten......of een anti-kalkmiddel.....wel goed naspoelen !

Persoonlijk geloof ik er niks van dat ze iets aanpassen aan een foamspuit , je hebt ofwel een Nilfisk-aansluiting of Kärcher of een andere.......als je een nieuwe HD koopt gaan ze dan ook je foamspuit komen afregelen ??

Nou misschien dat CC zelf wil reageren, zou wat duidelijkheid brengen nu mensen dit probleem met een foamlans beschrijven.

Je kan via Carclean een andere nozzle krijgen geloof ik, wanneer je druk niet helemaal goed is.

Voor het demonteren/reinigen heeft iemand pas geleden ook een filmpje gemaakt en gepost.