• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe ga je de heilige koe beschermen deze winter?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hey iedereen, Even een topic voor de twijfelaars onder ons (zoals mij :)).

Iemand een tip welke combo ik zou gebruiken voor de winter voor men koe;

1; Kleien, 2x rondje SRP op lichtgroen DAP,2x Collinite 845. Bijhouden met Reload.
2; Kleien, rondje m205 op lichtgroen DAP , 2x collinite 476S. Bijhouden met Reload.

En twijfel tussen BTBM en UWW voor de wintermaanden....
En heb een gevoel dat de 476S véél langer blijft dan de 845 of is dit een gevoel?

@Dr Pepper ik ga weer voor de collinite

Ik heb momenteel ook de C Quartz staan maar omdat de tijd me ontbreekt om de wagen goed te polijsten vind ik het geld weggegooid om deze er nu op te zetten. Zou de C quartz nog houdbaar blijven tot na de winter? Ongeopend natuurlijk.

Bedankt voor jullie opinie en hoor graag jullie stappen :)^

Grtz

STephan
 
Een paar goede winterbanden inderdaad, een vol vat ruitenwissersproeivloeistof, een goede accu en een setje goede ruitenwissers. En onderweg rustig aan doen.
 
Tijdens de Over de IJsel meeting in Kampen krijgt de Volvo een laagje Wolgang Deep Gloss Paint Sealant. Uiteraard worden ook de winterslofjes gemonteerd.
 
Ik denk voor de lak gewoon PB blackhole en 2 lagen collinite. Voor de ruiten dan Rain-X en dan nog de winterbandjes :)
 
Voor mij het het dan toch;

Rondje m205 op polishing pad (dapje), Rondje Lime Prime op zwart, 2 laagjes 476S of 845.
Bijhouden met Reload en ruitjes in Rain-x.

Als shampoo de BTBM

Grtz

Stephan
 
Heb ook lang getwijfeld, maar uiteindelijk besloten om het te doen met de spullen die ik al heb. Vorige week grondig gewassen, voor het eerst IronX gebruikt en daarna gekleid. IronX gaf nog best een reactie, wat ik eigenlijk niet verwacht had! Omdat er toch wat marring en swirls waren ipv Prof. Polish een rondje met Finale gedaan en daarna de auto in twee laagjes Collinite 915 gezet. Na de winter gaan we wel weer een grote polijst-sessie houden... Tussentijds ga ik afhankelijk van het weer gewoon nog een keer een laagje 915 zetten of na het wassen bijhouden met QD+.
 
De Fiesta (&Ibiza) gaan hier binnenkort is de Collinite 476S. Een heerlijke hybride wax die de winter met gemak kan doorstaan! :)
 
Dit jaar slechts de winterrubbers eronder.
Andere prioriteiten en nu slecht de mogelijkheid hier in Duitsland.
Volgend jaar kan ik de hobby weer oppakken in Nederland.
 
Vandaag de Golf van Dana in de Gyeon Q² Prime gezet. We zijn benieuwd, leuke test.

Qua gebruiksgemak een 10, more than easy on en zelfs nog meer easy off.
 
Nee komt geen verslag van, alles vandaag in één dag gedaan:

Foamen met Monello Artico Magico (Tim)
Gehele auto en velgen een Non-Ferro behandeling gegeven (Tim)
Wassen met Monello Lavare en Monello Wash Mitt + Sponge (Johan en Tim)
Kleien met Monello Dolce Verde (Tim)
Licht polijsten met de Rupes Bigfoot en Monello Finale (Johan en Tim)
Ontvetten met Q²M Prep (Johan en Dennis)
Nogmaals ontvet met Nanolex Premium Paint Cleaner (Tim)
1 laag Q² Prime - bedoeld als test (want 2 lagen is optimaal) (Dennis en Tim, Johan nalopen)
Droging versneld met infrarood (Johan en Tim)
Banden in de Q²M Tire (fijn spul) (Tim)

C.Quartz van 2.5 jaar geleden werkte nog steeds, maar het was één grote watervlek geworden, die kregen we met Finale eruit.
 
Tim;343176 zei:
Foamen met Monello Artico Magico (Tim)

Inclusief de roldeur. :-"

Nette Golf trouwens.
Zo te zien was ik iets te vroeg, had het wel interessant gevonden een stukje van het Q²M deel mee te nemen.
 
Ja de roldeur ook. ;) Jij kwam tijdens de wasbeurt binnen. Dus je was eigenlijk wat te vroeg. Coating ging er na vijven op, beetje last minute werk.
 
die Prime is toch die met zelf reinigende eigenschappen....
ben best benieuwd naar de beads en sheets eigenlijk....
Deze mogen geplaatst worden ook op Autodetailing ;)
 
Oja mijn prep zal naar waarschijnlijkheid collinite 476s en getopt worden met een echte Mitchell and King wax ;)
 
ik heb hem vorige week een laagje black hole en een laagje 845 gegeven. Gewoon normale ruitensproeier erin en een nieuwe setje bosch aerotwin gegeven. Daar moet hij de winter mee doorkomen. Ik kan wel panisch elke dag de auto wassen maar tegen koning winter kan je toch niet op. Even deze periode uitzingen en dan in het voorjaar weer een full detail geven. De zomervelgen gaan er volgende maand af dus die kan ik alvast schoonmaken en ik de reload zetten. Dan maar snel wachten tot maart;)